Wyjątkowa szata graficzna bolidu Mercedes-AMG F1 W13 E Performance na sezon 2022

Bolid Mercedes-AMG F1 W13 E Performance w kolorze srebrnym Axalta Coating System
23.3.2022

Wizerunek srebrnych strzał zespołu Mercedes-AMG Petronas Formula One Team powraca z pomocą Spies Hecker. Bolid Mercedes-AMG F1 W13 E Performance w kolorze Stirling Silver.

Zespół Mercedes-AMG Petronas Formula One Team, w sezonie 2021 zdobył historyczny, ósmy z rzędu tytuł mistrza świata w klasyfikacji konstruktorów. 18 lutego 2022 roku na angielskim torze Silverstone zespół zaprezentował swój bolid na obecny sezon. Wydarzenie to miało miejsce miesiąc przed pierwszym wyścigiem – Grand Prix Bahrajnu – zaplanowanym na 18 marca.

Powiązane firmy

Axalta Coating Systems Poland Sp. z o.o.

Bolid Mercedes-AMG F1 W13 E Performance wraca do wizerunku srebrnych strzał, ponownie wykorzystując znany wszystkim kolor Stirling Silver.

Andrew Moody, Head of Paint and Graphics w Mercedes-AMG Petronas Formula One Team: Powrót do rozpoznawalnego, charakterystycznego srebrnego Stirling Silver zbiega się w czasie z największą zmianą przepisów technicznych od dziesięcioleci. Dlatego zespołowi w Brackley i Brixworth oraz naszym fanom bardzo zależało na powrocie do koloru, który stanowi część naszego DNA i naszej historii.

Zaufany partner

Żeby bolid zaspokajał wszystkie pokładane w nim oczekiwania, angielski zespół od ponad ośmiu lat współpracuje ze Spies Hecker, marką renowacyjną premium firmy Axalta, wiodącego globalnego dostawcy lakierów ciekłych i proszkowych oraz oficjalnego dostawcy zespołu.

– Opracowany specjalnie na nasze potrzeby kolor PETRONAS Green, który wprowadziliśmy w ubiegłym roku, znów będzie zdobić bolidy, ale towarzyszyć mu będzie śmiała czerwień INEOS Bright, symbolizująca naszego głównego partnera, firmę INEOS. To niezwykle żywa, głęboka czerwień, która zwraca uwagę widzów – tłumaczy Andrew.

W tym roku nos zdobią wszystkie cztery kolory: Stirling Silver, Midnight Black, PETRONAS Green i INEOS Bright. Widać na nim także dużą gwiazdę Mercedesa, aplikowaną aerografem. Jej większe wymiary oznaczały, że Andrew i jego zespół musieli dopasować swoje wieloetapowe procesy, aby za każdym razem uzyskać idealny wygląd.

W tym roku widzimy też kolejną ewolucję biegnących przez bolid linii, wprowadzonych w 2017 roku. Prowadzą one od dolnej części nosa, wzdłuż bocznych paneli i wlotów powietrza. Wyraźnie zakończone zielone linie na czarnym tle sprawiają, że grafika jest prosta, ale elegancka.

Kolejna zmiana w na ten sezon to większe gwiazdy na osłonie silnika.

– Wciąż oddajemy hołd Nikiemu Laudzie. Tuż za zagłówkiem kierowcy po obu stronach bolidu umieściliśmy jasnoczerwoną gwiazdę. Gwiazdy są lakierowane, nie naklejane, jak wierzy wiele osób – tłumaczy Andrew Moody.

Nowy bolid, te same niezawodne produkty

Zmiany przepisów spowodowały, że tegoroczny bolid jest w 98% nowy. Andrew i jego zespół musieli poradzić sobie nie tylko z nową szatą graficzną, lecz także z lakierowaniem na nowych podzespołach aerodynamicznych. Presja czasu pozostała bez zmian, dlatego też zespół ceni sobie niezawodność produktów marki Spies Hecker.

Zespół odpowiedzialny za lakier i grafikę korzysta z różnych produktów Spies Hecker, w tym kwasoutwardzalnego gruntu reagującego Priomat® Wash Primer 4075. Następnie stosowany jest Permasolid® HS Vario Primer Surfacer 5340, wypełniacz gruntujący z dużą zawartością części stałych lub Permasolid® HS Performance Surfacer 5320, szybkoschnący dwuskładnikowy wypełniacz do szlifowania. Kolory powstają przy użyciu lakieru bazowego Permahyd Hi-TEC 480 Basecoat, a na koniec aplikowany jest lakier bezbarwny Permasolid® HS Optimum Plus Clear Coat 8650 lub Permasolid HS Race Clear 8700. Gdy trzeba pracować szczególnie szybko, zespół stosuje lakier bezbarwny Permasolid Speed-TEC Clear Coat 8810.

Olaf Adamek, Axalta Refinish Brand Manager: – Podobnie jak wszyscy fani, nie mogliśmy się doczekać prezentacji nowego bolidu i szaty graficznej. Powrót srebrnego koloru wzbudza mnóstwo emocji, zwłaszcza w obliczu nowości, jakie przynosi ten sezon. Wiemy jedno – broniący mistrzowskiego tytułu bolid będzie wyglądał znakomicie. Jak zawsze będziemy z zapartym tchem obserwować ich zmagania i dopingować zespół.

Źródło: Spies Hecker/Axalta Coating Systems

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę