BMW redefiniuje dynamikę jazdy i hamowania

BMW redefiniuje hamowanie w pojazdach elektrycznych BMW Group

BMW Group przesuwa granice technologii hamowania i dynamiki jazdy dzięki najnowszemu pojazdowi testowemu – BMW Vision Driving Experience. Ten studyjny model, stworzony jako platforma testowa dla elektrycznych modeli BMW Neue Klasse, wykorzystuje nową jednostkę sterującą Heart of Joy, która integruje układ hamulcowy, napędowy, odzyskiwania energii i kierowniczy.

Dzięki tej technologii BMW nie tylko zwiększa osiągi i efektywność, ale także poprawia precyzję prowadzenia i komfort jazdy. System został niedawno przetestowany w BMW Performance Driving Center w Spartanburgu (USA), potwierdzając możliwości regeneracji energii i dynamicznej regulacji osiągów w czasie rzeczywistym.

Najważniejsze informacje:

  • Zintegrowane sterowanie układami – Heart of Joy łączy funkcje napędowe, hamowania, ładowania, rekuperacji i kierowania w jednej jednostce, eliminując opóźnienia znane z tradycyjnych systemów.
  • 10 razy szybsze przetwarzanie danych – nowy system błyskawicznie dostosowuje trakcję i stabilność pojazdu, umożliwiając precyzyjne pokonywanie zakrętów i zmniejszając potrzebę reakcji kierowcy.
  • Hamowanie regeneracyjne jako standard – dla 98% kierowców hamulec rekuperacyjny będzie wystarczający do codziennej jazdy, minimalizując zużycie hamulców ciernych.
  • Bezpieczne hamowanie awaryjne – w sytuacjach nagłego hamowania system płynnie przełącza się z rekuperacji na hamowanie cierne, zapewniając optymalną siłę hamowania.
  • Wydajność zwiększona o 25% – ulepszony system odzyskiwania energii zwiększa zasięg pojazdu, poprawiając efektywność jazdy.
  • Patenty na innowacje – BMW złożyło kilka patentów związanych z integracją hamowania i zarządzania energią.

Heart of Joy to przełom w zakresie osiągów pojazdów elektrycznych, torujący drogę dla jeszcze bardziej zaawansowanych układów hamulcowych i dynamicznego prowadzenia. Dzięki płynnej integracji funkcji hamowania i napędu BMW podnosi standardy mobilności elektrycznej.

Źródło: BMW Group

Tagi artykułu

autoExpert 1–2 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę