Koniec problemów z ładowaniem elektryków w Europie?
ABT e-Line oraz WiTricity ogłosiły plany dostarczenia na europejski rynek wtórny technologii bezprzewodowego ładowania EV. Ze względu na doświadczenie we współpracy z Volkswagen Group firma ABT e-Line zacznie od zmodernizowania modelu ID.4, aby to on najpierw mógł być wspierany przez bezprzewodowe ładowanie. Efekt ma stać się osiągalny już z początkiem 2024 roku. Warto zaznaczyć, że ABT na tym nie poprzestanie – firma planuje bowiem rozszerzyć działanie na dodatkowe modele EV w niedalekiej przyszłości.
- ABT e-Line planuje wprowadzić technologię komercyjne, począwszy od Volkswagena ID.4 w 2024 roku;
- WiTricity i ABT będą współpracować, aby przyspieszyć prace nad bezprzewodowym ładowaniem pojazdów elektrycznych w Europie.
ABT to technologiczny lider i jedna z wiodących firm w zakresie rozwiązań motoryzacyjnych na rynku wtórnym, WiTricity to z kolei firma z samej czołówki dziedziny bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych.
– Duże osiągnięcia ABT e-Line w dostosowywaniu pojazdów do rygorystycznych wymagań klientów doskonale pasują do naszej szeroko uznanej technologii ładowania bezprzewodowego WiTricity – powiedział Eric Plekkepoel, dyrektor generalny ABT e-Line.
ABT e-Line planuje rozszerzyć możliwości bezprzewodowego ładowania na kolejne pojazdy, w tym Audi e-Tron GT i Porsche Taycan, a także Volkswagen ID. Buzz, czyli ikoniczny pojazd lifestylowy, który świetnie pasuje do marki ABT. Funkcja bezprzewodowego ładowania z całą pewnością spodoba się ich bazie klientów, która szczególnie ceni sobie zaawansowane technologie.
– Jesteśmy zachwyceni, że prostota i wygoda bezprzewodowego ładowania rozszerza się na pojazdy w Europie dzięki tej współpracy z jedną z wiodących firm w zakresie modernizacji samochodów i rozwiązań rynku wtórnego. Nasze sprawdzone rozwiązania ładowania dla przemysłu motoryzacyjnego pomogą rozwiązać wiele wyzwań związanych z elektryfikacją, sprawiając, że ładowanie będzie tak proste, jak parkowanie – powiedział Alex Gruzen, dyrektor generalny WiTricity.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Technologia magnetycznego rezonansu WiTricity pozwala kierowcom ładować swoje EV poprzez parkowanie nad ładowarką i to z taką samą szybkością i wydajnością, jak podłączenie do urządzeń 2. klasy. Globalny standard motoryzacyjny dla bezprzewodowego ładowania EV został ratyfikowany przez Society of Automotive Engineers w 2020 roku, w dużej mierze na podstawie projektów WiTricity, i zapewnia, że zarówno pojazdy ABT e-Line, jak i ładowarki WiTricity będą współpracować z innymi producentami.
Potrzeby kierowców pojazdów EV zaspokojone dzięki łatwemu ładowaniu
Konsumenci wykazali duże zapotrzebowanie na bezprzewodowe ładowanie pojazdów elektrycznych. W kilku badaniach 96% użytkowników pojazdów EV wyraziło zainteresowanie bezprzewodowym ładowaniem, plasując je znacznie wyżej w rankingu pożądania niż takie opcje, jak wspomagane parkowanie czy funkcje autonomicznej jazdy.
– Właściciele pojazdów EV zwykle zaliczają ładowanie do kluczowych wad posiadania, a potencjalni właściciele mogą postrzegać je jako powód opóźnienia zakupu. Ładowanie za pomocą przewodu lub kabla jest niewygodne, ponieważ mogą one być ciężkie, nieporęczne lub stwarzać ryzyko potknięcia. Ładowanie bezprzewodowe usuwa te niedogodności, więc właściciele mogą najzwyczajniej zaparkować i ładować – wyjaśnił Alex Gruzen.
Źródło: ABT