Axalta sprzedała 60 000 spektrofotometrów
Firma Axalta ogłosiła, że do dziś sprzedała 60 000 spektrofotometrów, z czego 10 000 na przestrzeni ostatnich 15 miesięcy. Gwałtowny wzrost popytu wynika głównie z postępującej cyfryzacji branży na całym świecie. Zyskujące popularność przenośne urządzenia cyfrowe szybko i precyzyjnie dobierają kolor, co przekłada się na wydajniejszą prace warsztatów.
– Cyfryzacja procesu dobierania koloru to globalny trend zapoczątkowany 25 lat temu, kiedy to Axalta jako jeden z pierwszych producentów lakierów wprowadziła do oferty cyfrowe urządzenie i oprogramowanie dla lakierni – wyjaśnia Dr Martin Wulf, Colour and Technical Manager for Refinish Systems, Axalta, na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. – Zachęcamy naszych klientów, aby przygotowali się na przyszłość i poprawili wydajność dzięki wprowadzeniu cyfrowych narzędzi kolorystycznych – dodaje.
Korzystanie z najnowszego spektrofotometru i oprogramowania kolorystycznego w chmurze jest niezwykle proste. Lakiernik spektrofotometrem odczytuje kolor karoserii, a następnie urządzenie bezprzewodowo wysyła wynik pomiaru do bazy danych kolorów Axalta online. Oprogramowanie przeszukuje nieustannie aktualizowaną bazę receptur by spośród 200 000 propozycji znaleźć pasujący kolor. W razie potrzeby automatycznie wykonywana jest korekta, aby lakiernik miał do dyspozycji najbliższy możliwy odcień. Następnie korzystając ze smartfona lub tabletu można wysłać recepturę przez Wi-Fi do wagi, by dokładnie odmierzyć recepturę. Cały proces jest precyzyjny, wydajny i ekonomiczny.
– To rozwiązania przyszłości, dostępne już dziś. Spektrofotometr jest niezwykle cennym elementem pracy każdego nowoczesnego lakiernika. Wraz z postępującą cyfryzacją warsztatów, popularność spektrofotometrów będzie rosła. Klientom, którzy chcieliby zacząć stosować cyfrowe narzędzia, oferujemy pełne wsparcie i pomoc w płynnym wdrożeniu – podsumowuje Dr Wulf.
Zaawansowane spektrofotometry Axalta są dostępne na całym świecie.
Źródło: Axalta