ZF coASSIST Level 2+, czyli system autonomicznej jazdy w najkorzystniejszej cenie na rynku
Zautomatyzowana jazda w przypadku transportu osobistego, takiego jak samochody osobowe, to wciąż kluczowy krok w stronę realizacji wizji zerowej liczby wypadków. ZF koncentruje się na półautomatycznych systemach Level 2+, które zapewniają zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, które zostały opracowane razem z partnerami ZF w najbardziej przystępnej cenie w całej branży. ZF CoASSIST to pierwszy krok w kierunku modułowego pakietu urządzeń i oprogramowania Level 2+. Ponadto, od 2020 roku ZF dostarczy nowy system do produkcji jednemu z wiodących azjatyckich producentów.
Półautomatyczne systemy jazdy Level 2+ to dla ZF pragmatyczne podejście do poprawy bezpieczeństwa i komfortu kierowców samochodów osobowych. Połączenie zaawansowanego zestawu czujników, w tym kamer i radarów, z centralną jednostką sterującą, umożliwia integrację takich funkcji jak: adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent zmiany pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu i jazdy w korku.
System coASSIST koncernu ZF oferuje kierowcom znaczące korzyści w zakresie komfortu i bezpieczeństwa w cenie znacznie poniżej 1000 USD, które jednocześnie spełniając spodziewane protokoły testowe Euro NCAP 2024 i dostarczają popularne funkcje półautomatycznej jazdy na poziomie Level 2+. Pod koniec 2020 roku ruszy produkcja systemu coASSIST, która będzie realizowana przy współpracy z dużym azjatyckim producentem i będzie obejmować pełen system ZF Mobileye’s EyeQ. W kolejnym kroku po uruchomieniu produkcji, system obejmie również zupełnie nowy na rynku radar średniego zasięgu Gen 21.
– W ZF wierzymy, że w niedalekiej przyszłości systemy Level 2+, które spełniają zaawansowane testy bezpieczeństwa i pomagają zmniejszyć stres związany z prowadzeniem pojazdu, będą w przyszłości przejmować kontrolę nad samochodami osobowymi. Ponadto stworzą platformę, która pomoże zidentyfikować, a następnie sprawdzić i określić scenariusze drogowe na całym świecie – powiedział Christophe Marnat, Executive Vice President w ZF Electronics oraz dywizji Advanced Driver Assist Systems.
Przystępna cena systemu umożliwi zwiększenie penetracji rynku oraz pozwoli na szybsze przybliżenie korzyści systemu konsumentom. Pomoże to również kierowcom w przyzwyczajeniu się do funkcji półautomatycznych, w sytuacji gdy człowiek nadal utrzymuje pełną kontrole jazdy.
ZF jest integratorem systemów i oferuje pełną gamę systemów Level 2+, składających się z:
- ZF coASSIST - opłacalne rozwiązanie Level 2+, pomagające spełnić wymagania Euro NCAP, zapewniając jednocześnie najpopularniejsze funkcje ADAS Level 2+ z wykorzystaniem zasobów firm Mobileye i Intel, a także technologii EyeQ.
- ZF coDRIVE - rozszerza funkcjonalność poruszania się w korkach oraz po autostradzie. Perspektywa kamery 360° oraz przetwarzanie w technologii Mobileye EyeQ umożliwiają automatyczne zmiany pasa ruchu oraz automatyczne wyprzedzanie pojazdów.
- ZF coPILOT został zaprojektowany z myślą o zastosowaniu zaawansowanej mocy obliczeniowej oraz skalowaniu rozwiązań znanych z Level 2+ do Level 4 i jest opracowany wspólnie z firmą NIVDIA. System wykorzystuje kontroler ProAI ZF i oferuje takie funkcjonalności jak: jazda bez użycia stóp i rąk, automatyczną zmianę pasa ruchu, a także automatyczne wyprzedzanie, parkowanie oraz zapamiętywanie tras.
– Ten zestaw systemów ZF pozwala nam zaproponować najbardziej kompletną i wszechstronną ofertę w branży. Dzięki niej klienci mogą wybrać odpowiedni poziom funkcjonalności, wspomagających kierowców w różnych scenariuszach sytuacji drogowych, takich jak: jazda autostradowa, miejska czy poruszanie się w korkach, gdzie funkcje automatycznej zmiany pasa ruchu oraz asystenta parkowania są bardzo pomocne. Po wprowadzeniu na rynek w tym roku systemu coASSIST, oferta systemów ZF Level 2+ będzie w pełni dostępna na rynku w ciągu najbliższych 1-3 lat – powiedział Marnat.
Źródło: ZF