Schaeffler Partnerem Specjalnym XIII edycji Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego
W dniach 7-8 listopada w Warszawie odbędzie się kolejna, XIII już edycja Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, organizowanego z inicjatywy SDCM. Na kongresie spotkają się przedstawiciele najważniejszych organizacji i firm związanych z branżą motoryzacyjną, a także branżowi eksperci, politycy oraz osoby ze środowisk naukowych i akademickich.
Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego już wkrótce
W dniach 7-8 listopada, w hotelu Sound Garden w Warszawie, odbędą się prezentacje, podsumowania oraz dyskusje dotyczące tematów najważniejszych dla przemysłu i rynku motoryzacyjnego .
Tradycyjnie przedstawione zostaną dane na temat aktualnej sytuacji dotyczącej przemysłu, handlu i usług w motoryzacji. Odbędą się także interaktywne sondaże oraz zostaną poczynione prognozy co do rozwoju całej branży w najbliższym czasie. Nie zabraknie tematów dotyczących tzw. mega trendów, czyli kwestii, które będą miały istotny wpływ na producentów, dystrybutorów i warsztaty motoryzacyjne.
Do przygotowania oraz udziału w Kongresie włączyły się instytucje i organizacje związane z branżą. Poza głównym organizatorem czyli SDCM, będą to m.in. międzynarodowe organizacje branżowe tj. CLEPA1 reprezentująca interesy producentów części, FIGIEFA2 zajmująca się obroną interesów dystrybutorów, czy też APRA, która działa w tematach gospodarki o obiegu zamkniętym.
Swój wkład wniosą również organizacje takie jak PAIH, PZPM, STM, Fundacja Integracja, a nawet Strefy Ekonomiczne i firmy badawcze, jak np. Frost & Sullivan. Nie zabraknie oczywiście przedstawicieli władz państwowych. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygotowuje własną sesję, która będzie poświęcona najważniejszym sprawom dla przemysłu motoryzacyjnego. Drugiego dnia Kongresu zaplanowano również specjalną debatę interaktywną prowadzoną przez ambasadorów polskich producentów części motoryzacyjnych.
Jak podkreśla Alfred Franke, Prezes SDCM, tym razem jeszcze silniejszy akcent położono na bezpośrednie dyskusje oraz obrady z udziałem przedstawicieli branży. Odbędą się nie tylko spotkania B2B, ale także jako nowość, sesje zamknięte z ograniczoną liczbą miejsc. Zaproszenie na nie dostaną wyłącznie liderzy reprezentujący przemysł, handel i usługi w motoryzacji, jak również reprezentanci środowisk około-branżowych. Do udziału w zamkniętych sesjach każdy z liderów będzie mógł zaprosić tylko jednego obserwatora. Będą to więc bez wątpienia niezwykle gorące debaty, oczywiście prowadzone w poszukiwaniu kompromisu, ale w formule off the record.
W przerwach pomiędzy panelami będzie można spędzić czas na stoiskach, dotyczących przyszłościowych projektów związanych z branżą. Przygotowane zostaną wystawy dotyczące Przemysłu 4.0 oraz motoryzacyjnych start-upów. Motywem przewodnim panelu dyskusyjnego zwieńczającego tę wystawę będą szanse i bariery rozwoju start-upów w branży automotive. Osoby biorące udział w dyskusji pokażą temat z 4 perspektyw – start-upu, tzw. anioła biznesu, z punktu widzenia branży oraz z perspektywy organizacji rządowych, takich jak PFR czy NCBR. Podczas Kongresu rozstrzygnięty zostanie konkurs na najlepszy start-up branży automotive, a nagrody zostaną rozdane podczas wieczornej gali, która odbędzie się 7. listopada.
– Motoryzacja bardzo potrzebuje innowacyjnych rozwiązań. Dowodem na to są chociażby nakłady na badania R&D w branży motoryzacyjnej, które oscylują w okolicach 3 mld złotych. Źródłem wielu innowacji na tym rynku mogłyby, a nawet powinny być start-upy – mówi Marcin Małecki z serwisu MamStartup.pl, który jest współorganizatorem tej części Kongresu.
Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego to jedyne miejsce w Polsce, w którym spotyka się tak szeroka reprezentacja branży. W poprzedniej edycji tego Kongresu udział wzięło blisko 800 osób, a na ten rok organizatorzy zapowiadają jeszcze większą frekwencję. Szczegółowy program wydarzenia można zobaczyć na stronie www.moto-konferencja.pl
W tym roku Schaeffler został Partnerem Specjalnym Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.
– Uznaliśmy, że jest to świetna okazja, aby właśnie w tych dniach zaprezentować nasze Mobilne Centrum Szkoleniowe – projekt, nad którym pracowaliśmy przez ostatnich kilka lat. Podczas kongresu pokażemy uczestnikom możliwości centrum i zaprosimy naszych dystrybutorów do organizowania wspólnych szkoleń. W okresie jesienno-zimowym zaplanowaliśmy także przeprowadzenie pierwszych testowych szkoleń przy współpracy z wybranymi partnerami – mówi Krzysztof Künstler, Dyrektor Automotive Aftermarket w firmie Schaeffler. – Możemy zdradzić, że zainteresowanie tym sposobem prowadzenia szkoleń przerosło nasze oczekiwania i w 4 kwartale 2018 zostały już tylko pojedyncze terminy. Zapraszamy do odwiedzenia nas 7 i 8 listopada – dodaje.
1 CLEPA monitoruje, opiniuje i zabiega o właściwe regulacje ważne dla producentów części OE jak również IAM, a są to np.: przepisy wykonawcze do rozporządzenia dotyczącego homologacji części i komponentów; ograniczanie emisji CO2 lecz przy zachowaniu neutralności technologicznej; promowanie naturalnego rozwoju elektromobilności, a nie skoku na głęboką wodę; kwestia brexit’u i jego wpływu na międzynarodową kooperację w branży; dyrektywa 85/374 o odpowiedzialności za produkty wadliwe.
2 FIGIEFA zabiega o właściwe regulacje na rzecz dystrybutorów i producentów IAM, a wśród nich są np.: dostęp do systemów telematycznych pojazdów dla niezależnych operatorów; dostęp do informacji RMI oraz danych umożliwiających identyfikacji części; cyfryzacja w motoryzacji; kwestie związane z Stacjami Kontroli Pojazdów.
Źródło: Schaeffler