Porsche 911 S/T z nagrodą w plebiscycie Auto Lider 2024
Auto Lider ma wyjątkowo długą tradycję – w tym roku odbyła się 22. edycja plebiscytu. Swoje głosy na najlepsze marki i modele oddawali w nim Czytelnicy serwisu internetowego magazynauto.pl oraz tygodnika „Motor”, najstarszego i najpoczytniejszego czasopisma motoryzacyjnego w Polsce, ukazującego się od 1972 r. W tegorocznej edycji oddano ponad 50 tysięcy głosów – i właśnie na tej podstawie wybierani są zwycięzcy poszczególnych kategorii.
W tym roku tytuł samochodu sportowego/kabrioletu roku zdobył jeden z najbardziej purystycznych wariantów kultowej „911”. Czytelnicy zakochali się w limitowanej edycji 911 – drapieżnym i maksymalnie odchudzonym 911 S/T.
– Oto prawdziwa ikona. Porsche 911 nie przestaje fascynować i śrubować standardów wśród sportowych aut. A w ubiegłym roku, z okazji okrągłych, sześćdziesiątych urodzin modelu, Porsche zrobiło swoim fanom wspaniały prezent w postaci wersji S/T, którą docenili również Czytelnicy Motoru – powiedział Marcin Sobolewski, dziennikarz tygodnika, przy ogłoszeniu wyników kategorii „Auto sportowe/kabriolet” w plebiscycie Auto Lider 2024.
Limitowany do zaledwie 1963 egzemplarzy wariant upamiętnia rok produkcji pierwszego Porsche 911 i scala atuty najbardziej sportowych odmian tego kultowego modelu – 911 GT3 z pakietem Touring oraz 911 GT3 RS. Efekt: wyjątkowe połączenie zwinności i dynamiki jazdy. Wolnossący 4,0-litrowy silnik typu bokser o mocy 386 kW (525 KM) z 911 GT3 RS współpracuje tu z manualną skrzynią biegów o skróconym przełożeniu. Zestaw ten uzupełniają: lekka konstrukcja, konsekwentna aż po najdrobniejsze szczegóły, oraz konfiguracja podwozia zoptymalizowana pod kątem zwinności prowadzenia i właściwości jezdnych.
911 S/T waży zaledwie 1380 kg (masa własna DIN, ze wszystkimi płynami), co czyni je najlżejszym wariantem obecnej generacji 992. Opcjonalny pakiet Heritage Design czerpie inspiracje z wyścigowej wersji 911 S z późnych lat 60. i wczesnych 70. Wyłącznie dla nabywców jubileuszowego modelu Porsche Design przygotowało też zegarek Chronograph 1 – 911 S/T. Wyposażony w tytanową kopertę, niepowlekaną i piaskowaną w celu zmniejszenia masy, ten ekskluzywny czasomierz wpisuje się w koncepcję lekkiej konstrukcji nowej, purystycznej edycji 911. Jego sercem jest mechanizm Porsche Design WERK 01.240 z certyfikatem COSC i funkcją flyback. Wzornictwo rotora nawiązuje do designu magnezowej obręczy 911 S/T.
Źródło: Porsche