Polak szefem European Association for Electromobility

Maciej Mazur szefem European Association for Electromobility PSPA

Dyrektor Zarządzający PSPA, Maciej Mazur, został wybrany na stanowisko prezydenta The European Association for Electromobility (AVERE). Funkcję szefa największej i najstarszej organizacji kreującej rynek elektromobilności w Europie będzie pełnił co najmniej do połowy 2026 r. 

AVERE to najstarsza organizacja związana z rynkiem zeroemisyjnego transportu w Europie. Została założona w 1978 r. w Brukseli. Poprzez swoich członków, pochodzących z 23 europejskich państw, AVERE reprezentuje ok. 2,6 tys. przedsiębiorstw z całego łańcucha wartości e-mobility oraz blisko 140 tys. posiadaczy i użytkowników pojazdów elektrycznych. Członkami AVERE są organizacje branżowe z takich krajów, jak np. Belgia (EV Belgium), Francja (AVERE France), Hiszpania (AEDIVE), Norwegia (Norsk elbilforening), Polska (PSPA), Słowacja (SEVA), czy Włochy (MOTUS-E).   

20 czerwca, podczas corocznego, walnego zgromadzenia, AVERE wybrało skład nowego zarządu na kolejną, 3-letnią kadencję. Po raz pierwszy w historii prezydentem AVERE został przedstawiciel regionu Europy Środkowo-Wschodniej – Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.  

- Kiedy zakładaliśmy PSPA w 2016 r. nie spodziewaliśmy się, że tak szybko zbudujemy organizację zrzeszającą ok. 240 członków, setki różnych partnerów, w tym liderów biznesu, NGO, instytucje naukowe i miasta. W ciągu kilku lat nasza organizacja stała się w branży e-mobility jedną z największych i najdynamiczniej rozwijających się w Europie. To doświadczenie w budowaniu PSPA, ze wszystkimi wspaniałymi ludźmi i firmami, które wspierały ten proces, doprowadziło mnie tutaj dzisiaj – i dziękuję wszystkim, którzy pomogli nam w tym rozwoju. Jako prezydent AVERE zamierzam pracować nad tym, abyśmy zintensyfikowali wysiłki na rzecz wprowadzenia europejskiego sektora e-mobility w kolejną dekadę. Chciałbym, aby AVERE działało aktywnie, dynamicznie i w sposób, który sprawi, że Europa stanie się jednym ekosystemem elektromobilności, a żadne państwo nie pozostanie w tyle – mówi Maciej Mazur. 

W trakcie najbliższej kadencji w skład zarządu AVERE wejdą także m.in.: Arturo Pérez de Lucia (AEDIVE, Hiszpania), Baerte de Brey (Formula E-Team, Niderlandy), Espen Hauge (dotychczasowy prezydent AVERE, Norwegian EV Association), Patrik Krizansky (SEVA, Słowacja), jak również Marjolaine Blondeau, reprezentująca firmę Tesla. Wybór nowego zarządu AVERE nastąpił w przełomowym momencie dla europejskiego sektora zeroemisyjnego transportu.

W 2023 r. wejdą w życie kluczowe akty prawa Unii Europejskiej, takie jak nowelizacja rozporządzenia dot. emisji samochodów osobowych i dostawczych, czy też AFIR – rozporządzenia, które nałoży na wszystkie państwa członkowskie wiążące i ambitne cele w obszarze infrastruktury ładowania. Negocjowane są również inne, bardzo istotne regulacje mające sprzyjać dekarbonizacji transportu (m.in. standard Euro 7) lub wzmocnieniu konkurencyjności europejskiej branży e-mobility (m.in. rozporządzenie Net Zero Industry Act). Jednocześnie, w celu wypełnienia ambitnych celów klimatycznych wyznaczonych postanowieniami Europejskiego Zielonego Ładu, konieczne jest zaadresowanie licznych wyzwań rynkowych, regulacyjnych oraz społecznych związanych z rozbudową stacji ładowania czy rozwojem zeroemisyjnej floty.  

- W tych okolicznościach głos branży elektromobilności powinien wybrzmiewać głośniej niż kiedykolwiek wcześniej. W AVERE zamierzamy skupić się na budowaniu nowych partnerstw i mocniejszym angażowaniu naszych członków z różnych krajów we wspólne inicjatywy, projekty i stanowiska. Chcemy również - w jeszcze większym stopniu niż dotychczas - wykorzystywać potencjał partnerów AVERE w dziedzinie wiedzy eksperckiej. Nasze cele pozostają te same: oparcie europejskiego sektora transportu drogowego na pojazdach o napędzie elektrycznym i uczynienie z Europy, w tym regionu CEE, przemysłowego i kompetencyjnego centrum branży e-mobility. Wszystko po to, aby zdecydowanie wzmocnić pozycję Europy w globalnym łańcuchu dostaw elektromobilności i przyspieszyć elektryfikację transportu na skalę masową – podsumowuje Maciej Mazur. 

Żródło: PSPA
 

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę