Nowa opona zimowa Goodyear UltraGrip Performance 3
Goodyear wprowadza na rynek kolejną generację popularnej linii opon zimowych UltraGrip. Nowy model UltraGrip Performance 3 wyróżnia się prowadzeniem na śniegu oraz krótką drogą hamowania na mokrej i suchej nawierzchni.
Do września opona będzie dostępna w 94 rozmiarach na obręcze od 14 do 21 cali, dzięki czemu obejmie szerszą gamę samochodów osobowych, z silnikami spalinowymi, elektrycznymi, jak i hybrydowymi. Wprowadzając oponę UltraGrip Performance 3, Goodyear upraszcza swoją ofertę opon zimowych, ponieważ nowy model zastąpi dwa inne dobrze znane produkty - UltraGrip 9+ i UltraGrip Performance+.
– Jesteśmy podekscytowani, że możemy przedstawić naszym partnerom handlowym nową oponę UltraGrip Performance 3. To znakomity produkt, który dodatkowo upraszcza ofertę handlową – powiedziała Sonia Leneveu, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon osobowych w Europie.
W związku z tendencją do konstruowania większych i mocniejszych pojazdów, takich jak SUV-y i pojazdy elektryczne, rośnie popyt na opony premium, które zapewniają wysokie osiągi i wydajność.
Z badania konsumenckiego przeprowadzonego przez Buzzback [1] na zlecenie Goodyeara wynika, że dla użytkowników najważniejszą zaletą opony zimowej jest jej zdolność do pracy w każdych warunkach zimowych, na śniegu, a także na mokrej i suchej nawierzchni. To skłoniło Goodyeara do opracowania wszechstronnej opony o jeszcze bardziej zrównoważonych właściwościach zimowych niż utytułowany poprzedni model.
Najnowocześniejsze technologie dla wiodącej wydajności
Dzięki szeregowi innowacyjnych rozwiązań, Goodyear wyznacza standardy osiągów. Niedawny test przeprowadzony przez niezależny niemiecki urząd badawczy TUV SUD potwierdza, że w porównaniu z czterema konkurencyjnymi oponami klasy premium, UltraGrip Performance 3 radzi sobie najlepiej w zakresie prowadzenia na śniegu oraz hamowania na mokrej i suchej nawierzchni [2].
Nowa opona zimowa Goodyeara jest oparta na najnowszych technologiach, które wprowadzają jej osiągi na wyższy poziom oraz sprawiają, że doskonale pasuje do wielu różnych generacji pojazdów, w tym potężnych aut elektrycznych:
- Technologia Snow Protect, dzięki zwiększonej gęstości lameli, które tworzą wiele krawędzi chwytających śnieg, zapewnia optymalną trakcję i przyczepność. Dodatkowo „śnieżne pazury” i dłuższe rowki na krawędzi barkowej poprawiają osiągi na miękkim i głębokim śniegu.
- Technologia Wet Grip+ ze zoptymalizowaną, okrągłą stopką zapewnia lepsze rozpraszanie wody. Woda jest spychana na boki, a nie do przodu, co zmniejsza ryzyko aquaplaningu i zapewnia doskonałe osiągi na mokrej jezdni.
- Innowacyjne lamele 3D w części barkowej zwiększają sztywność opony i poprawiają jej osiągi na suchej nawierzchni.
- Opory toczenia zostały zmniejszone o 3% [3], a waga opony nawet o 10% [3] – dotyczy to całej gamy. Ponadto bardziej aerodynamiczny kształt ściany bocznej zmniejsza turbulencje i poprawia przepływ powietrza.
- Nowy wzór bieżnika redukuje hałas wewnątrz pojazdu o 36% (nawet o 2 dBA) w całej gamie opon [3]. Ten wynik może być jeszcze lepszy, gdyż Goodyear planuje wdrożyć w kolejnych liniach technologię SoundComfort, która pozwoli zmniejszyć hałas o 50% (nawet o 4 dBA) [4].
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Dzięki rozwiązaniom, które poprawiają wydajność i zmniejszają hałas, opona zimowa UltraGrip Performance 3 jest przystosowana do potrzeb pojazdów elektrycznych. Aby poradzić sobie z ekstremalnym momentem obrotowym samochodów elektrycznych, nowy model Goodyeara został wyposażony w innowacyjną, odporną na zużycie mieszankę bieżnika, a lamele 3D zapewniają większą stabilność przy przenoszeniu większych sił.
Opona UltraGrip Performance 3 pasuje m.in. do najnowszych i najbardziej popularnych pojazdów na rynku, takich jak Alfa Romeo Giulia, Audi A6/S6, BMW i4 M50, BMW serii 4 Gran Coupé, Cupra Formentor, Tesla Model S Plaid i Smart #1, Toyota Aygo X, oraz Volvo C40/XC40.
UltraGrip Performance 3 będzie dostępna w 94 rozmiarach, w tym 13 nowych.
[1] Badanie Buzzback Winter Tire Exploratory: raport z oceny twierdzeń, 2022 r.
[2] W porównaniu z kolejnym testowanym konkurentem. Nową oponę Goodyeara porównano z czterema najnowszymi konstrukcjami głównych konkurentów w segmencie opon zimowych o wysokich osiągach (Bridgestone BlizzakLM005, Pirelli Cinturato Winter 2, Continental WinterContactTS 870, Michelin Alpin 6). Testowana przez TÜV SÜD Product Service GmbH w okresie grudzień 2021 - luty 2022 na zlecenie Goodyear. Testowany rozmiar opony: 205/55 R16. Samochód testowy: VW Golf VIII, Miejsce testu: Goodyear Arctic Center Saariselkä. Ośrodek Goodyeara w Mireval. Numer raportu: 713234277-BM
Pełna treść raportu z testów znajduje się na stronie https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports.html.
[3] W porównaniu z poprzednim modelem UG Performance +.
[4] W zależności od rodzaju pojazdu, jego prędkości i nawierzchni drogi. Na podstawie wewnętrznych pomiarów drogowych pojazdu; testowane w lutym 2018, styczniu 2018, listopadzie 2017 i październiku 2011 przez inżynierów Goodyeara w Luksemburgu. Rozmiar opony: 225/55R17 na samochodach VW Passat Alltrack i Ford Kuga oraz rozmiar 255/45R18 na Audi A7.
Źródło: Goodyear