Następca Huracána będzie wyposażony w hybrydowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem
Całkowicie nowy silnik to konstrukcja inżynierów z Sant'Agata Bolognese. Ich celem jest zapewnienie osiągów i emocji z jazdy, które przewyższają̨ te z obecnej gamy Huracána.
- Drugie Lamborghini w gamie High Performance Electrified Vehicle będzie wyposażone w nowy silnik zdolny do osiągniecia 10 000 obr/min.
- Lamborghini 634, następca Huracána, które dołączy do linii HPEV otrzyma silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, połączony z układem hybrydowym obejmującym trzy silniki elektryczne i ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów, która zadebiutowała w Lamborghini Revuelto.
- Premiera Lamborghini 634 zaplanowana jest na 2024 r.
Silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem ma 4-litrową pojemność. Maksymalna moc dostarczana przez ICE wynosi 800 KM między 9000 a 9750 obr/min, osiągając maksymalną prędkość́ obrotową silnika wynoszącą 10 000 obr/min. Jest to wartość zwykle zarezerwowana dla silników wyścigowych. Sprawia to, że nowy V8 od Lamborghini jest wyjątkowy w krajobrazie drogowych samochodów supersportowych, także pod względem maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 730 Nm w zakresie od 4000 do 7000 obr/min.
Układ elektryczny zaprojektowany i opracowany dla nowego V8 został umieszczony pomiędzy silnikiem spalinowym a dwusprzęgłową skrzynią biegów i obejmuje falownik oraz osiową jednostkę̨ elektryczną. Jest on w stanie wygenerować wysokie wartości momentu obrotowego i mocy - maksymalnie 300 Nm i 110 kW przy 3500 obr/min, zachowując przy tym kompaktowe wymiary i niską masę.
Kolejnym kluczowym elementem procesu projektowania było zdefiniowanie dźwięku, aby nadać nowej jednostce napędowej unikalny charakter oraz zapewnić kierowcy niezrównane wrażenia z jazdy. Charakterystyka nowego V8 przy wysokich obrotach osiąga szczyt pod względem głośności, co w harmonii z wibracjami przenoszonymi na podwozie przez płaski wał korbowy tworzy wyjątkowe doznania sensoryczne.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Premiera Lamborghini 634 zaplanowana jest na 2024 r. To kolejny punkt zwrotny w ramach programu „Direzione Cor Tauri”, którego celem jest zwrot Lamborghini w kierunku stopniowej elektryfikacji gamy.
Źródło: Lamborghini