Młode kobiety z powodzeniem mogą odnaleźć się w świecie nowoczesnych technologii

Inicjatywa „Girls GO Technology”, którą promuje Mercedes-Benz Manufacturing Poland z każdym rokiem przyciąga coraz więcej uczestniczek, które chcą rozwijać swoje pasje, odkrywać ścieżki kariery i przełamywać stereotypy. Zakończyła się właśnie kolejna, 7. edycja programu.
W tegorocznej edycji udział wzięły uczennice szkół średnich z Jawora, Bolkowa i Legnicy na Dolnym Śląsku. Spośród rekordowych 65 zgłoszonych uczestniczek, wyłoniono 20-osobową grupę, która od marca do czerwca wzięła udział w cyklu pięciu warsztatów z udziałem ekspertów i partnerów z branż technologicznych.
Cel „Girls GO Technology”
Główną ideą ostatniej odsłony „Girls GO Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię” było oczywiście przybliżanie tematyki technologii, programowania, inżynierii i IT.

Dziewczyny uczyły się m.in. wykorzystania sztucznej inteligencji w nauce i pracy, poznawały świat VR, robotyki przemysłowej i planowania kariery zawodowej. Wiele czasu poświęciły także na wzmacnianie kompetencji miękkich, takich jak autoprezentacja, praca zespołowa czy projektowanie innowacji.
– W tegorocznej edycji zadbaliśmy o równowagę pomiędzy technologią a kompetencjami uniwersalnymi, które są przydatne niezależnie od wyboru ścieżki edukacyjnej czy zawodowej. Ta decyzja była wynikiem analizy badań dotyczących dalszych losów uczestniczek – tłumaczy Marlena Biadała-Domino, Communication and Public Relations Manager Mercedes-Benz Manufacturing Poland.
Programy takie jak „Girls GO Technology” mają za zadanie przełamywać społeczne bariery i stereotypy dotyczące płci oraz budować pewność siebie. Pokazują młodym kobietom, że ich miejsce jest również w nowoczesnych, dynamicznie rozwijających się branżach przyszłości.
Działanie programu
– „Girls GO Technology” to nasza odpowiedź na między innymi wciąż zbyt niski udział kobiet w branży technologicznej. Według badań, na przykład tylko 16 procent pracowników sektora IT w Polsce to kobiety, ale na szczęście zainteresowanie edukacją techniczną wśród dziewczyn rośnie. Ten program to inwestycja, która zaprocentuje w najbliższej przyszłości. I nie chodzi tylko o lokalne społeczności, ale o całą polską gospodarkę, która będzie coraz bardziej oparta na innowacjach – mówi Marlena Biadała-Domino, Communication and Public Relations Manager Mercedes-Benz Manufacturing Poland.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Badania losów absolwentek pokazują, że program naprawdę działa. Ponad 70 procent uczestniczek trzech pierwszych edycji kontynuuje naukę na studiach wyższych, a niemal połowa wybrała kierunki techniczne. Co druga absolwentka łączy dziś naukę z pracą, a połowa planuje swoją przyszłość w zawodach związanych z technologią.

Od 2018 r. w „Girls GO Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię” uczestniczyło już blisko 160 młodych kobiet z terenu Dolnego Śląska.
Partnerami 7. edycji programu były firmy: ASTOR, Aidar, Klaster Edukacyjny INVEST in EDU, Sii Polska, ManpowerGroup.
Źródło: Mercedes-Benz Manufacturing Poland