MICHELIN CrossClimate na zmieniające się warunki pogodowe
MichelinPierwsza na świecie opona letnia posiadająca jednocześnie homologację zimową MICHELIN CrossClimate od września pojawi się w wersji do aut segmentu SUV. MICHELIN CrossClimate tworzy nową innowacyjną kategorię opon łączącą technologie ogumienia zimowego i letniego, co do tej pory uważano za niemożliwe.
Właściciele SUV-ów mogą wybierać spośród 6 rozmiarów od 17” do 19”. Opona jest również dostępna w wersji do aut osobowych.
W przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi latem i zimą są wynikiem technicznego kompromisu, MICHELIN CrossClimate w teście przyczepności na mokrej nawierzchni uzyskała najwyższą klasę „A” zarówno wg kryteriów oceny opon letnich, jak i zimowych. Opona dostosowuje swoje właściwości do panujących warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.
Michelin poszerza od września gamę MICHELIN CrossClimate z myślą o kierowcach najpopularniejszych aut SUV, takich jak chociażby Ford Kuga, Volkswagen Tiguan, Toyota Rav 4, Jeep Cherokee, Mitsubishi Autlander czy Nissan Qashqai. Opony będą dostępne w rozmiarach od 17” do 19”. W efekcie w linii znajdzie się 6 rozmiarów do SUV-ów oraz 37 rozmiarów do samochodów osobowych od 14’’ do 18’’.
| 235/60 R16 104V XL TL CROSSCLIMATE SUV MI | Ford Kuga |
| 235/50 R18 101V XL TL CROSSCLIMATE SUV MI | Volkswagen Tiguan, Vovlvo XC70 |
| 215/70 R16 100H TL CROSSCLIMATE SUV MI | HYUNDAI iX35, HYUNDAI Tucson, Kia Sportage Peugeot 4008 |
| 235/60 R18 103V TL CROSSCLIMATE SUV AO MI | Homologacja do Audi Q5, |
| 235/60 R18 107W XL TL CROSSCLIMATE SUV MI | LAND ROVER Evoque, Mercedes GLC, Volvo XC60, |
| 235/55 R18 104V XL TL CROSSCLIMATE SUV MI | Chevrolet Captiva, Toyota Rav 4 |
| 225/65 R17 106V XL TL CROSSCLIMATE SUV MI | Fiat Freemont, Honda CR-V, Mazda CX-5 |
| 235/55 R19 105W XL TL CROSSCLIMATE SUV MI | Hyundai Santa Fee, Kia Sorento, Mazda CX-7, |
| 225/55 R18 98V TL CROSSCLIMATE SUV MI | Jeep Cherokee, Mitsubishi Autlander, Nissan X-Trail, Renault Koleos, Subaru Forester |
| 215/55 R18 99V XL TL CROSSCLIMATE SUV MI | Nissan Qashqai, Opel Mokka, |
| 235/65 R17 108W XL TL CROSSCLIMATE SUV MI | Land Rover Discovery, Mercedes M, Volksvagen Touareg, |
| 225/60 R18 104W XL TL CROSSCLIMATE SUV MI | Honda CR-V, Lexus NX, Subaru Legacy, Volvo XC60 |
Opona została poddana testom i ocenom przez niezależne organizacje TÜV SÜD Product Service, DEKRA Test Center uraz UTAC-CERAM Group. Potwierdziły one najwyższe osiągi – zarówno letnie, jak i zimowe – oraz przewagę nad oponami całorocznymi dostępnymi na rynku. Prymat MICHELIN CrossClimate był widoczny między innymi w kluczowym dla bezpieczeństwa obszarze hamowania na suchej nawierzchni.
Osiągi uzyskiwane przez nową oponę MICHELIN CrossClimate to wynik połączenia trzech zaawansowanych technologii.
1. Innowacyjna mieszanka bieżnika:
- Powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna, dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach – na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem.
- Opona ma niskie opory toczenia.
2. Unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D:
- Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i skomplikowana geometria lameli zimowych Michelin. Lamele są pofalowane, a ich szerokość się zmienia, co w warunkach zimowych powoduje efekt “pazura” i wczepianie się lameli w śnieg oraz zwiększenie trakcji.
- Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu.
- Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania.
3. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.
MICHELIN CrossClimate daje początek nowej kategorii ogumienia. Nie jest bowiem oponą całoroczną (o przeciętnych osiągach latem i zimą), lecz oponą letnią premium z osiągami zimowymi na najwyższym poziomie. Jej konstrukcja odpowiada na potrzeby kierowców sprawdzone przez niezależne instytucje badawcze. Jest też odpowiedzią na ocieplający się klimat w Europie. MICHELIN CrossClimate to opona dla kierowców, którzy chcą się czuć bezpiecznie podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach latem oraz wtedy, gdy okresowo warunki zmienią się na zimowe.
Każdego roku Michelin inwestuje ponad 640 milionów euro w badania i rozwój, przeprowadza 75 tys. testów wśród kierowców na całym świecie i zasięga opinii 11 tys. osób kupujących opony.
Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Grupa Michelin produkuje, sprzedaje i promuje produkty i usługi w dziedzinie mobilności – są to opony do samochodów osobowych, ciężarowych, samolotów, rowerów, sprzętu rolniczego i budowlanego, motocykli, a także przewodniki, mapy, atlasy i usługi internetowe (ViaMichelin.com). Siedzibą Grupy jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma zatrudnia na świecie ponad 100 tys. osób i jest obecna w 170 krajach. Michelin ma 67 zakładów produkcyjnych w 17 krajach. W Polsce Grupa Michelin ma fabrykę opon w Olsztynie oraz Dyrekcję Handlową w Warszawie.
Więcej na: www.michelin.pl.
Źródło: Informacja prasowa Michelin






