Maciej Blum: Oferta internetowej sprzedaży części zamiennych zaczyna się systematycznie zwiększać

Maciej Blum
6.11.2014

Oferta sprzedaży części za pośrednictwem Internetu powoli zaczyna rosnąć. Na rynku niemieckim w każdej sekundzie 10 osób wyszukuje w Google samochodu, a 4 szukają części zamiennych.

Eksperci twierdzą, że w ciągu najbliższych 10 lat handel internetowy częściami samochodowymi, oponami oraz akcesoriami będzie gwałtownie się rozwijał. Wielkość tego rynku bez opon oraz chemii motoryzacyjnej szacuje się na 15 miliardów euro w samych Niemczech. Na razie tylko 17% warsztatów sieciowych oraz 7% niezależnych w Niemczech w ogóle zdecydowała się na sprzedaż części zamiennych w Internecie, ale praktycznie połowa z aktywnych w ten sposób firm korzysta z własnych sklepów internetowych.

Niewielka popularność tego kanału sprzedaży spowodowana jest na razie relatywnie wysokimi kosztami utrzymania, a 17% respondentów stwierdziło, że sprzedaż internetowa części zamiennych nie przekłada się na zwiększenie ilości klientów korzystających z usług firmy.

Klienci kupujący online są mniej lojalni od tych offline, w związku z czym konieczne jest wprowadzanie systemów wiążących klientów ze sprzedawcą części zamiennych. Ze względu na bliskość rynku niemieckiego i w Polsce należy się spodziewać wzrostu popularności tego rodzaju sprzedaży części. Należy wziąć przy tym pod uwagę już bardzo dużą aktywność sprzedawców oferujących części używane.

O Autorze

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę