M-TECH LSPROS HEAVY DUTY: Rewolucja w oświetleniu LED 24V

M-TECH LSPROS HEAVY DUTY: Rewolucja w oświetleniu LED 24V M-TECH

Firma M-TECH cały czas wsłuchuje się w głosy płynące z rynku i rozwija gamy produktowe. Nie inaczej jest z zestawami LED-owymi przeznaczonymi do konwersji tradycyjnego oświetlenia halogenowego. Na początku 2024 roku do oferty trafiły zestawy serii PRO (LSPROS), które od razu zdobyły ogromną popularność.

Po ogromnym sukcesie, jaki odniosła seria LSPROS, idąc za ciosem, w drugiej połowie roku firma M-TECH wprowadziła do oferty serię GOLD, bazującą na modelu LSPROS, lecz charakteryzującą się cieplejszą barwą światła na poziomie maks. 4000K. 

Powiązane firmy

M-TECH POLAND Sp. z o.o.

Teraz przyszedł czas na trzecią odsłonę serii LSPROS, a mianowicie wersję HEAVY DUTY, przeznaczoną na szeroko rozumiany rynek 24V. W pierwszej kolejności na rynek trafią dwa najpopularniejsze modele – H4 i H7.

Źródło światła

Podobnie jak w przypadku wcześniej wspomnianych serii, w LSPROSHD (HEAVY DUTY) za źródło światła odpowiada najnowszej generacji dioda LED CSP3570, przystosowana do pracy w instalacji 24V. Dzięki bezdrutowej, wielopunktowej technologii dystrybucji prądu w pojedynczym chipie, a także zintegrowaniu ośmiu chipów na jednym podłożu udało się uzyskać maks. 4800 lm i 46 W (zestaw).

Dodatkowo zastosowana konstrukcja powoduje bardziej jednorodne światło, lepsze sprzężenie z reflektorami i soczewkami oraz brak plam i cieni pojawiających się na drodze, które występują przy użyciu wielu pojedynczych chipów LED.

M-TECH

System chłodzenia

W modelach LSPROS HEAVY DUTY (LSPROSHD) zastosowano dobrze znany oraz niezwykle wydajny i sprawdzony we wcześniejszych seriach system chłodzenia oparty na technologii FrontAir. Najważniejszą cechą, która wyróżnia ten system spośród innych dostępnych na rynku, jest wypychanie powietrza przez komorę trzonka świetlnego, co powoduje wymuszenie przepływu powietrza – nawet do 20% na zewnętrznej części diody LED – oraz chłodzenie rozgrzanego fosforu.

Wpływa to pozytywnie na stabilizację termiczną chipu LED, jak również wymusza cyrkulację powietrza w samej komorze reflektora, co bezpośrednio przekłada się na jego żywotność oraz, co za tym idzie, bezpieczeństwo na drodze. Dodatkowo system chłodzenia uzupełnia miedziany trzpień, który dodatkowo obniża temperaturę samej diody.

Rozmiar

Tak jak w przypadku całej rodziny zestawów do konwersji tradycyjnego oświetlenia samochodowego LSPRO SMART, również seria Heavy Duty powstała z myślą o stworzeniu produktów, które w skali 1:1 odwzorowują tradycyjne żarówki halogenowe pod względem wielkości. Takie rozwiązanie sprawia, że montaż jest bezproblemowy, nawet w reflektorach, w których jest bardzo mało miejsca.

M-TECH

Czujnik NTC

Przy tak małych źródłach światła LED, jakimi są np. żarówki H7, niezwykle ważne jest dodanie sprzężenia termicznego. Pomimo niewielkich rozmiarów w całej serii LSPROS, w tym również w HEAVY DUTY, zastosowano kluczowy element odpowiadający za utrzymanie odpowiedniej temperatury – czujnik NTC, który bezpośrednio wpływa na żywotność produktu.

W momencie rozgrzania się żarówki powyżej 100°C sensor NTC informuje układ sterujący prądem o wysokiej temperaturze pracy. Układ ten zaczyna redukować prąd retrofitu LED, aby utrzymać temperaturę na stabilnym poziomie. Powoduje to stabilizację zarówno temperatury, jak i strumienia świetlnego. Wpływa również pozytywnie na uzyskanie niskiego dropu, czyli minimalnego spadku strumienia świetlnego w czasie.

Podsumowując

Nowo zaprojektowana seria retrofitów LSPROS Heavy Duty (LSPROSHD) to odpowiedź firmy M-TECH na potrzeby rynku. Jest to prawdopodobnie najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązanie do konwersji tradycyjnego oświetlenia na LED, przystosowane do pracy z instalacjami 24V i dostępne w segmencie All-In-One (produkty 1:1 odpowiadające tradycyjnym żarówkom).

Zastosowanie najnowocześniejszych technologii, takich jak dedykowany chip LED CSP3570, system chłodzenia FrontAir z wentylatorem zaprojektowanym specjalnie dla projektu LSPROS, czujnik NTC oraz miedziany trzpień wewnątrz żarówki, sprawia, że trudno znaleźć na rynku równie zaawansowane produkty w segmencie 24V (HEAVY DUTY). Wszystko to razem zapewnia więcej światła przy ciągłej pracy oraz niski spadek strumienia świetlnego w czasie (niski drop).

Dodatkowo niezwykle kompaktowe rozmiary, odpowiadające tradycyjnym żarówkom, sprawiają, że nawet w trudno dostępnych i małych przestrzeniach montaż nie stanowi problemu. Produkty serii LSPROSHD są odporne na wstrząsy oraz posiadają klasę wodoodporności i pyłoszczelności na poziomie IP65.

Dodatkową zaletą technologii LED jest brak emisji promieniowania UV (co zapobiega uszkodzeniom reflektora), niższe zużycie energii oraz dłuższa żywotność.

Źródło: M-TECH

Tagi artykułu

autoExpert 1–2 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę