LSPRO SMART – nowy standard LED w motoryzacji
Seria LSPRONG, która pojawiła się w ofercie firmy M-TECH zmieniła pogląd na zestawy LEDowe przeznaczone do konwersji tradycyjnego oświetlenia halogenowego. Do sukcesu przyczyniły się najwyższej jakości komponenty takie jak markowe diody, kompaktowe rozmiary oraz system chłodzenia FrontAir.
W odpowiedzi na niesłabnące zainteresowanie serią LSPRONG firma M-TECH wprowadza zupełnie nową gamę produktów o nazwie LED set LSPRO, z serii SMART. W pierwszej kolejności do oferty trafią LEDowe zamienniki tradycyjnych żarówek halogenowych typu H1, H4, H7, H8, H11, HB3, HB4, HIR2 i H15.
Najważniejszą cechą wyróżniającą tę rodzinę produktów jest rozmiar. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, by swoimi wymiarami dokładnie odwzorować klasyczne żarówki halogenowe. Fakt ten sprawia, że montaż nie stanowi żadnego problemu, gdyż retrofity LED LSPRO SMART wymieniamy tak samo jak zwykłą żarówkę, bez potrzeby użycia specjalnych adapterów, przejściówek czy nakładek.
Podobnie jak w serii LSPRONG podczas procesu produkcji wykorzystano najwyższej jakości komponenty, co jest gwarancją niezawodności i długowieczności.
Źródło światła…
Źródło światła to niezwykle ważny, o ile nie najważniejszy element na jaki powinniśmy zwracać uwagę przy zakupie LEDowego zestawu do konwersji tradycyjnego oświetlenia samochodowego. W LSPRO SMART zastosowano najnowszej generacji chip LED CSP3570, który dzięki swojej innowacyjnej konstrukcji i zastosowanym rozwiązaniom pozwala uzyskać znacznie mocniejszy strumień świetlny w porównaniu z tradycyjną żarówką halogenową.
Niezwykłą efektywność świetlną przy tak niewielkich gabarytach uzyskano dzięki bezdrutowej wielopunktowej technologii dystrybucji prądu w pojedynczym chipie, a także zintegrowaniu 8 chipów na jednym podłożu. Zintegrowanie to spowodowało stworzenie jednorodnej prostokątnej powierzchni świetlnej (o kształcie i dystrybucji światła zbliżonym do filamentu halogenowego).
Nowa konstrukcja powoduje bardziej jednorodne światło, lepsze sprzężenie z reflektorami i soczewkami, brak plam i cieni pojawiających się na ulicy a występujących przy użyciu wielu pojedynczych chipów LED (multi-chip). Poza tym specjalnie dobrane wspólne podłoże dokonuje całkowania energii termicznej z 8 chipów jednocześnie oraz zapewnia lepsze odprowadzenie energii cieplnej.
System chłodzenia…
W modele LSPRO SMART (LSPROS) podobnie jak w serii LSPRONG zastosowano niezwykle wydajny i sprawdzony system chłodzenia oparty o technologię FrontAir. Najważniejszą rzeczą jaka wyróżnia ten system chłodzenia od pozostałych rozwiązań dostępnych na rynku jest wypychanie powietrza przez komorę trzonka świetlnego, co powoduje wymuszenie przepływu powietrza nawet do 20% na zewnętrznej części diody LED i chłodzenie rozgrzanego fosforu.
Wpływa to pozytywnie na ustabilizowanie termiczne chipu LED, jak również wymusza cyrkulację powietrza w samej komorze reflektora, a to przekłada się bezpośrednio na żywotność oraz – co za tym idzie – na bezpieczeństwo na drodze. Dodatkowo sam system chłodzenia wspiera wykorzystanie miedzianego trzpienia co dodatkowo wpływa na obniżenie temperatury na samej diodzie.
Zastosowanie czujnika NTC
Przy tak małych źródłach światła LED jakimi są np. żarówki H7, a w szczególności seria LSPRO SMART będąca 1:1 odwzorowaniem tradycyjnej żarówki halogenowej, ważne jest dodanie sprzężenia termicznego. Pomimo niezwykle małych rozmiarów w całej serii SMART udało się zastosować niezwykle ważny z perspektywy utrzymania odpowiedniego poziomu temperatury, co bezpośrednio przekłada się na żywotność samego produktu.
W momencie rozgrzewania się żarówki powyżej 90°C sensor NTC informuje układ sterujący prądem o wysokiej temperaturze pracy, który to z kolei zaczyna zmniejszać prąd lampy LED tak aby utrzymać temperaturę na tym samym poziomie. Powoduje to stabilizację temperatury i jednocześnie strumienia świetlnego. Wpływa to również pozytywnie na uzyskanie niskiego drop-u czyli niskiego spadku strumienia świetlnego w dziedzinie czasu.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Rozmiar…
LSPRO SMART to prawdopodobnie najmniejszy zestaw ledowy do konwersji tradycyjnego oświetlenia dostępny na rynku. Dzięki wytężonej pracy działu Research & Development wspieraną przez inżynierów udało się stworzyć produkt będący odpowiedzią na zapytania płynące z rynku, czyli zestaw LEDowy będący 1:1 odwzorowaniem klasycznej żarówki.
W przypadku LSPRO SMART nie lada wyzwaniem było odpowiednie dobranie komponentów użytych w procesie produkcji ze względu na ograniczenia wynikające z wielkości. Przykładowo, główny element systemu chłodzenia FrontAir, jakim jest wentylator, musiał zostać dostosowany indywidualnie, czyli zaprojektowany od podstaw specjalnie dla tego projektu, ponieważ nie było odpowiednich, gotowych rozwiązań dostępnych na rynku.
Trudność stanowiło również samo zintegrowanie układu zasilającego wewnątrz żarówki serii LSPRO SMART, ze względu na niewielkie rozmiary. Dzięki wspólnej pracy i użytym podzespołom, wszystkie spotykane po drodze przeciwności udało się rozwiązać czego efektem jest gotowy produkt serii LSPRO SMART.
Zmniejszenie gabarytów w nowej serii zwiększa ergonomię podczas montażu, a także zwiększa przestrzeń powietrzną między układem chłodzenia a ściankami komory montażowej. Wbrew pozorom polepsza to wymianę ciepła, a także daje nowe możliwości montażowe.
Podsumowując…
Nowo zaprojektowana seria retrofitów serii LSPRO SMART (LSPROS) to odpowiedź firmy M-TECH na głosy płynące z rynku. Jest to najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązanie do konwersji tradycyjnego oświetlenia na LEDowe dostępne na rynku w segmencie All-In-One (są to produkty będące 1:1 odpowiednikiem tradycyjnych żarówek).
Zastosowanie najnowocześniejszego rozwiązania odpowiadającego za strumień świetlny w postaci dedykowanego chipu LED CSP35700, systemu chłodzenia FrontAir wykorzystującego wentylator zaprojektowany i wyprodukowany specjalnie dla projektu LSPRO SMART (LSPROS), czujnika NTC czy miedzianego trzpienia wewnątrz żarówki sprawia, iż trudno szukać na rynku podobnie zaawansowanych rozwiązań w tym segmencie.
Wszystko to razem sprawia, iż rozwiązanie to zapewnia więcej światła przy ciągłej pracy oraz niski spadek strumienia świetlnego w jednostce czasu (niski drop). Dodatkowo niezwykle kompaktowe rozmiary odpowiadające tradycyjnym żarówką sprawia, że nawet w trudno dostępnych i małych przestrzeniach z jakimi mamy do czynienia w wielu reflektorach nie jest przeszkodą przy montażu.
Nie dałoby się tego uzyskać bez pracy naszego zespołu R&D w kooperacji z zespołem inżynierów optymalizującego poszczególne elementy konstrukcji. Warto nadmienić, że w serii LSPRO SMART dostępne będzie aż 9 modeli, co sprawia, że trudno znaleźć tak szeroką gamę produktów typu All-In-One dostępnych na rynku.
Należy pamiętać, że seria LSPRO SMART (LSPROS) nie posiada homologacji drogowej ECE, dlatego nie może być legalnie stosowana na drogach publicznych Unii Europejskiej.
Źródło: M-TECH