JLR potwierdza elektryczną przyszłość fabryki w Nitrze na Słowacji

JLR wprowadzi dziewięć nowych pojazdów elektrycznych do 2030 Jaguar Land Rover

JLR potwierdza, że najnowocześniejsza fabryka w Nitrze na Słowacji będzie produkować pojazdy elektryczne w ramach strategii firmy Reimagine, która zakłada wprowadzenie na rynek dziewięciu nowych pojazdów elektrycznych do 2030 roku.

  • Dyrektor wykonawcza JLR ds. operacji przemysłowych Barbara Bergmeier potwierdza, że ​​do końca dekady fabryka w Nitrze będzie produkować pojazdy elektryczne.
  • Zakład zostanie skonfigurowany pod kątem elektryfikacji w ramach inwestycji o wartości 15 miliardów funtów przeznaczonej na transformację JLR.
  • Te informacje są rozszerzeniem komunikatu o otwarciu nowego laboratorium JLR Future Energy Lab w Whitley w Wielkiej Brytanii o wartości 250 milionów funtów, którego zadaniem jest opracowywanie elektrycznych jednostek napędowych, a także przekształcenie fabryk Halewood i Solihull w celu produkcji modeli elektrycznych nowej generacji.

Ogłaszając wiadomość z okazji 5. rocznicy powstania słowackiej fabryki, dyrektor wykonawcza ds. operacji przemysłowych Barbara Bergmeier zwróciła uwagę na sukces fabryki i jej pracowników, którzy od rozpoczęcia produkcji w październiku 2018 r. wyprodukowali do tej pory ponad 365 000 pojazdów marek Defender i Discovery.

Z radością ogłaszam, że nasza fantastyczna, najnowocześniejsza fabryka w Nitrze będzie w tej dekadzie produkować pojazdy elektryczne w ramach naszej strategii elektryfikacji. Jest to wotum zaufania dla 5000 wykwalifikowanych i oddanych pracowników fabryki i pokazuje kluczową rolę, jaką Nitra odgrywa w naszych obecnych pomyślnych wynikach. Chcę również podziękować naszym dostawcom, którzy poszli za nami, aby ulokować się w Nitrze i wspierali nasz sukces produkcji – powiedziała dyrektor wykonawcza JLR ds. operacji przemysłowych Barbara Bergmeier

JLR zainwestowało 1,3 miliarda euro w uruchomienie Nitry, wysoce zdigitalizowanego i zautomatyzowanego zakładu, który jako pierwszy w Europie zastosował system nośny Pulse firmy Kuka. Przekłada się to na czas transferu krótszy o 30% w porównaniu z systemami konwencjonalnymi. Od tego momentu producent luksusowych samochodów zainwestował kolejne 60 mln euro w nowe technologie, grunty, budynki i oprogramowanie.

JLR_hala_produkcyjna_w_Nitrze Jaguar Land Rover

– Ten dzień to prawdziwy kamień milowy dla naszego zakładu, który rośnie w siłę, odkąd pięć lat temu linie zaczęły działać. Bez problemu przyjęliśmy zmiany, takie jak dodanie Defendera 130 i przejście z dwóch na trzy zmiany, zwiększając produkcję z 2000 do 3000 samochodów tygodniowo. Wiadomość o rozpoczęciu produkcji pojazdów elektrycznych potwierdza naszą kluczową rolę w Strategii Reimagine – zaznaczył Guillermo Mancholas, dyrektor operacyjny fabryki JLR w Nitrze

Zbudowany wyłącznie w Nitrze nowy Defender był dla firmy szczególnym sukcesem finansowym. Jako najlepiej sprzedający się model JLR w ciągu ostatnich dwóch latach finansowych Defender generuje dziesięciokrotnie większe przychody niż Classic Defender w 2015 roku.

Patrząc w przyszłość, JLR zainwestuje 15 miliardów funtów w ciągu pięciu lat, aby przekształcić swoje auta w pojazdy elektryczne i osiągnąć zerową emisję dwutlenku węgla do 2039 roku. Obejmuje to elektryfikację luksusowych marek Range Rover, Defender, Jaguar i Discovery oraz wprowadzenie na rynek dziewięciu modeli całkowicie elektrycznych do 2030 r.

W związku z tym firma szybko przekształca swój zasięg przemysłowy, aby przygotować się na elektryfikację, a elektryfikacja Nitry stanowi ostatni element tej układanki.

Fabryka Halewood stanie się pierwszym w pełni elektrycznym zakładem produkcyjnym JLR, Solihull będzie produkować elektryczne modele Range Rovera, Range Rovera Sport i Jaguara, Centrum Produkcji Silników w Wolverhampton będzie produkować elektryczne jednostki napędowe (EDU), a Castle Bromwich zostanie ponownie wykorzystane do produkcji paneli nadwozia dla pojazdów elektrycznych. Tymczasem JLR otworzył również nowe laboratorium Future Energy Lab o wartości 250 milionów funtów w Whitley w Coventry w Wielkiej Brytanii, aby samodzielnie opracowywać elektryczne jednostki napędowe.

Źródło: Jaguar Land Rover
 

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę