Jak uprościć recykling akumulatorów z aut elektrycznych? Nowe rozwiązanie od Weber.
Recykling jest kluczowym elementem zrównoważonej elektromobilności. Firma Weber Schraubautomaten wprowadziła innowacyjne rozwiązania ułatwiające demontaż i ponowne wykorzystanie akumulatorów z pojazdów elektrycznych.
Rozwój elektromobilności stawia przed przemysłem motoryzacyjnym nowe wyzwania w zakresie projektowania produktów. Producenci samochodów elektrycznych często wykorzystują cienkie, powlekane konstrukcje blaszane i ramowe w akumulatorach. Podczas montażu pakietów akumulatorów pozwalają one zazwyczaj na dostęp tylko z jednej strony przy skręcaniu.
System SBM25 - przełom w montażu i demontażu
Weber Schraubautomaten oferuje system mocujący "SBM25", który umożliwia tworzenie wytrzymałych gwintów do rozłącznych połączeń w cienkich blachach z jednostronnym dostępem. System może przetwarzać bardzo dużą liczbę standardowych nakrętek i śrub nitowanych od partnerów części C, takich jak Würth Industrie Service.
System wyposażony jest w laserową jednostkę pozycjonującą, która zapewnia niezawodne wprowadzenie elementu łączącego w blachę.
Zaletą nakrętek nitowanych jest:
- Wysoka wytrzymałość wykonanego połączenia śrubowego
- Możliwość ponownego rozłączenia przy demontażu lub recyklingu akumulatorów
- Oszczędność zasobów
- Spełnienie wymogów prawnych dotyczących ochrony środowiska
Zarówno elementy łączące, jak i obrabiane części można zazwyczaj wykorzystywać wielokrotnie.
Dodatkowe zastosowania i korzyści
System SBM25 jest szczególnie atrakcyjny dla dużych klientów wykorzystujących różne systemy i aplikacje — ze względu na długie okresy między przeglądami i łatwą konserwację. System można również wykorzystywać do prac konserwacyjnych podczas przestojów robota.
Weber oferuje także wrzeciono śrubowe "SEV-P" do zastosowań w elektromobilności. Umożliwia ono zautomatyzowane odkręcanie połączeń śrubowych i demontaż części. Wrzeciono zapewnia podwójną izolację narzędzia i obrabianego elementu — zapobiega to szkodliwym dla zdrowia lub zagrażającym życiu kontaktom z elementami pod napięciem.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Artykuł powstał na podstawie informacji od Jochena Woletza, kierownika sprzedaży działu motoryzacyjnego w Würth Industrie Service oraz Benedikta Burgera, kierownika marketingu w Weber Schraubautomaten.
Został opublikowany wcześniej w czasopiśmie oraz na portalu Automobile Industry