Jak Nissan Qashqai przejechał ponad 1000 km na jednym zbiorniku paliwa?
Rok po wprowadzeniu technologii e‑POWER w modelu Qashqai Nissan rzucił wyzwanie grupie twórców internetowych z kilku krajów europejskich. Zadaniem uczestników rywalizacji było przejechanie 1000 kilometrów drogami Sardynii na jednym zbiorniku paliwa. Zwycięski zespół stanowiły reprezentujące Hiszpanię Veronica (@verownika) i Alba (@albihm). W nagrodę Nissan zaprosił obie zawodniczki jako gości zespołu podczas jednego z wyścigów Formuły E w następnym sezonie.
- Uczestnicy wyzwania Nissana przejechali samochodami Qashqai e‑POWER Black Edition ponad 1000 kilometrów drogami Sardynii na jednym zbiorniku paliwa;
- Zwyciężczynie – Veronica (@verownika) i Alba (@albihm) – będą gośćmi zespołu Formuły E Nissana podczas jednego z wyścigów w następnym sezonie;
- Dzięki wyjątkowej, innowacyjnej technologii e‑POWER Nissana zbiornik paliwa o pojemności 55 litrów wystarcza na przejechanie ponad 1000 kilometrów.
Uczestnicy testu otrzymali do dyspozycji Nissany Qashqai e‑POWER Black Edition, czyli kultowe crossovery marki w najnowszej, limitowanej wersji. Wyróżniają ją detale stylistyczne i wyraziste czarne akcenty, dzięki którym Qashqai trzeciej generacji prezentuje się bardzo atrakcyjnie, intrygując minimalistycznym, nieco mrocznym designem.
Uczestnicy z siedmiu krajów stanęli przed ambitnym wyzwaniem – przejechać trasę liczącą 1000 km prowadzącą przez górzyste i nadmorskie drogi Sardynii. Samochody z pełnymi 55‑litrowymi zbiornikami paliwa czekały na kierowców już na lotnisku w Olbii. Qashqai e‑POWER zużywa w cyklu mieszanym według WLTP 5,2 l paliwa na 100 km, co teoretycznie daje mu zasięg 1057 kilometrów.
Wszystkie zespoły uczestniczące w wyzwaniu z sukcesem ukończyły 1000-kilometrową trasę. Średnie zużycie paliwa wyliczone dla wszystkich ekip wyniosło 4,9 l/100 km, co jest wspaniałym dowodem na zasięg i wydajność modelu Qashqai e‑POWER.
Układ napędowy e‑POWER
Przeprowadzone przez Nissana badania wykazały, że kierowcy europejskich crossoverów spędzają w samochodzie ponad 70% czasu w warunkach miejskich i podmiejskich. Badania wykazały również, że spora część klientów dokonuje wyboru samochodu z odczuciem wewnętrznego przymusu pogodzenia przyjemności z jazdy z przyjaznością samochodu dla środowiska.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Odpowiedzią na to zjawisko jest układ napędowy e‑POWER, który zapewnia optymalną wydajność mierzoną zużyciem paliwa, bez konieczności akceptowania kompromisów, pod względem przyjemności z jazdy, dzięki połączeniu zaawansowanych technologii produkcji akumulatorów i napędów elektrycznych oraz nowatorskiego silnika spalinowego o zmiennym stopniu sprężania.
e‑POWER to idealna technologia dla kierowców codziennie pokonujących trasy miejskie lub podmiejskie, którzy chcieliby w przyszłości przejść na w 100% elektryczny napęd, ale obecnie nie mają możliwości ładowania akumulatora lub jeszcze nie są gotowi wymienić samochodu na elektryczny.
Źródło: Nissan