Firma M-TECH wprowadza nowe zestawy LED o cieplejszej barwie światła

M-TECH wprowadza nowe zestawy LED o cieplejszej barwie M-TECH

Firma M-TECH jako lider branży oświetlenia samochodowego cały czas wsłuchuje się w głosy płynące z rynku i rozwija gamy produktowe. Tym razem do oferty trafiają nowe zestawy LED-owe LSPROS GOLD (LSPROSGLD) w dwóch najpopularniejszych modelach H4 i H7. Charakteryzują się one cieplejszą barwą światła (4000K), niż ta znana już w dostępnych na rynku produktach, będąc pod względem gabarytów i kształtu, jak też barwy emitowanego światła  idealnym zamiennikiem klasycznych żarówek halogenowych. Przeznaczone są one przede wszystkim dla kierowców, którzy z cenią sobie tradycyjny wygląd samochodu, a produkty o zimnej białej barwie (6000-6500K), z różnych powodów nie trafiają w ich gusta. 

Powiązane firmy

M-TECH POLAND Sp. z o.o.

Źródło światła

Podobnie jak w przypadku pierwowzoru, jakim była seria LSPRO SMART, za źródło światła odpowiada najnowszej generacji dioda LED CSP3570, o charakterystycznej temperaturze barwowej na poziomie 4000K będącej odwzorowaniem barwy światła tradycyjnej żarówki. Dzięki bezdrutowej, wielopunktowej technologii dystrybucji prądu w pojedynczym chipie, a także zintegrowaniu 8 chipów na jednym podłożu udało się uzyskać max 4800lm i 42W (zestaw) dla modelu H7 oraz max 4300lm i 52W (zestaw) dla wersji H4.

M-TECH

Dodatkowo, zastosowana konstrukcja powoduje bardziej jednorodne światło, lepsze sprzężenie z reflektorami i soczewkami, brak plam i cieni pojawiających się na drodze, a występujących przy użyciu wielu pojedynczych chipów LED. Dodatkową zaletą używania produktów wykonanych w technologii LED jest fakt, iż nie emitują one promieniowania UV (nie uszkadzają reflektora), gwarantują niższe zużycie energii oraz dłuższą żywotność

M-TECH

System chłodzenia

W modelach LSPROS GOLD zastosowano dobrze znany oraz niezwykle wydajny i sprawdzony system chłodzenia oparty o technologię FrontAir. Najważniejszą rzeczą jaka wyróżnia ten system chłodzenia od pozostałych rozwiązań dostępnych na rynku jest wypychanie powietrza przez komorę trzonka świetlnego, co powoduje wymuszenie przepływu powietrza nawet do 20% na zewnętrznej części diody LED i chłodzenie rozgrzanego fosforu. Wpływa to pozytywnie na ustabilizowanie termiczne chipu LED, jak również wymusza cyrkulację powietrza w samej komorze reflektora, a to przekłada się bezpośrednio na żywotność oraz co za tym idzie bezpieczeństwo na drodze. Dodatkowo, sam system chłodzenia wspiera wykorzystanie miedzianego trzpienia, co dodatkowo wpływa na obniżenie temperatury na samej diodzie. 

Rozmiar

Tak jak w przypadku całej rodziny zestawów do konwersji tradycyjnego oświetlenia samochodowego LSPRO SMART zamysłem było stworzenie serii produktów, które jak najbardziej będą odwzorowywać tradycyjne żarówki halogenowe pod względem wielkości, tak by montaż był bezproblemowy nawet w reflektorach, w których jest bardzo mało miejsca. Dodatkowo, zestawy LED-owe będące 1:1 odwzorowaniem klasycznej żarówki zwiększają przestrzeń powietrzną między układem chłodzenia a ściankami komory montażowej co wbrew pozorom polepsza wymianę ciepła.

Czujnik NTC

Przy tak małych źródłach światła LED jakimi są np. żarówki H7, a w szczególności seria LSPRO SMART ważne jest dodanie sprzężenia termicznego. Pomimo niezwykle małych rozmiarów w całej serii LSPROS, w tym również GOLD, zastosowano niezwykle ważny z perspektywy utrzymania odpowiedniego poziomu temperatury element, jakim jest czujnik NTC, który bezpośrednio przekłada się na żywotność samego produktu. W momencie rozgrzania się żarówki powyżej 90°C sensor NTC informuje układ sterujący prądem o wysokiej temperaturze pracy, który to z kolei zaczyna zmniejszać prąd retrofitu LED tak aby utrzymać temperaturę na tym samym poziomie. Powoduje to stabilizację zarówno temperatury i jednocześnie strumienia świetlnego. Wpływa również pozytywnie na uzyskanie niskiego drop-u czyli niskiego spadku strumienia świetlnego w dziedzinie czasu.

Podsumowując

Nowo zaprojektowana seria retrofitów serii LSPROS GOLD to odpowiedź firmy M-TECH na głosy płynące z rynku. Jest to najprawdopodobniej najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązanie do konwersji tradycyjnego oświetlenia na LED-owe dostępne na rynku w segmencie All-In-One (są to produkty będące 1:1 odpowiednikiem tradycyjnych żarówek). Zastosowanie najnowocześniejszego rozwiązania odpowiadającego za strumień świetlny w postaci dedykowanego chipu LED CSP35700 o charakterystycznej barwie 4000K imitującej światło tradycyjnej żarówki halogenowej, systemu chłodzenia FrontAir wykorzystującego wentylator zaprojektowany i wyprodukowany specjalnie dla projektu LSPROS, czujnika NTC czy miedzianego trzpienia wewnątrz żarówki sprawia, iż trudno szukać na rynku podobnie zaawansowanych produktów w tym segmencie.

Wszystko to razem sprawia, iż rozwiązanie to zapewnia więcej światła przy ciągłej pracy oraz niski spadek strumienia świetlnego w jednostce czasu (niski drop). Dodatkowo niezwykle kompaktowe rozmiary odpowiadające tradycyjnym żarówką sprawia, że nawet w trudno dostępnych i małych przestrzeniach z jakimi mamy do czynienia w wielu reflektorach nie jest przeszkodą przy montażu. Warto wspomnieć, że samochód z zamontowanymi retrofitami LSPROS GOLD świeci niemal tak samo, jakby miał założone zwykłe żarówki halogenowe jednak pobiera znacznie mniej prądu i nie uszkadza reflektora (dioda LED nie emituje promieniowania UV).

Źródło: M-TECH

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę