Dwa w jednym

Zastosowanie tej technologii pozwoliło na uzyskanie oszczędności w zużyciu paliwa od 6 do 10%, a w ruchu miejskim nawet do 20% .
Kolejnym krokiem w rozwoju jest wyposażenie w tę technologię silników Diesla z koncernu PSA. Silniki te, działające w trybie start-stop zwanym e-HDI, mają napędzany paskiem układ rozrusznika-alternatora. Jego zastosowanie umożliwia obniżenie emisji CO2 średnio o 5 g na kilometr oraz do 15% w zatłoczonym ruchu miejskim. Rozrusznik- alternator został opracowany przez firmę Valeo i jest napędzany najnowszym paskiem Micro-V® MT5+ firmy Gates.
Gates - producent pasków i napinaczy OE- dostarcza komponenty do wprowadzonych na rynek jesienią 2010 roku silników Diesla o pojemności 1.4 i 1.6 l koncernu PSA. Silniki te są wyposażone w nowy układ start-stop, umożliwiający cichy rozruch silnika. Oprócz wyraźnej poprawy cichobieżności restart silnika odbywa się w niezauważalnym dla kierowcy czasie 400 milisekund.
Specjalnej konstrukcji pasek Micro-V®, dostosowany do przenoszenia wysokich momentów obrotowych, został wykonany tak, aby spełnić wymagania stawiane podczas rozruchu silnika. Dzięki poprawie przyczepności materiału oraz wprowadzeniu nowej mieszanki gumy EPDM i układu aramidowych kordów wzmacniających zwiększyło się dopuszczalne obciążenie paska. Teraz jest on w stanie wytrzymać 600 000 cykli pracy, czyli rozruchów przeprowadzonych za pomocą rozruszniko-alternatora.
Do pracy z nowym rodzajem paska Gates opracował dwa nowe napinacze, odpowiadające za zwiększenie żywotności paska. Ich specjalna konstrukcja ma na celu zapewnienie niskiego poziomu jego naprężenia, by można było uzyskać wysoką wydajność i zminimalizować straty związane z tarciem występującym w układzie paska napędowego. W rezultacie kierowca odczuwa natychmiastowy, bezgłośny i pozbawiony drgań ponowny rozruch silnika, który jest dwa razy szybszy niż pierwszy rozruch uzyskany za pomocą kluczyka.