Boschert B300 Gullwing 1989 został sprzedany

Boschert B300 Gullwing 1989 został sprzedany Giełda Klasyków

Na długo przed pojawieniem się Mercedesa SLS entuzjaści i tunerzy starali się przywołać ducha słynnego „Gullwinga”, projektując i przerabiając ówczesne modele marki.

Na początku lat 80. niemiecki warsztat tuningowy Styling-Garage zaprezentował 500 SGS Gullwing oparty na modeliu SEC C126, natomiast pod koniec dekady Hartmut Boschert spróbował powtórzyć ten trik z nowo wprowadzonym na rynek C124. Gullwing Boscherta o kodzie B300 został oparty na modelu 300 CE. 

Gielda_Klasykow Giełda Klasyków

Jego przód otrzymał „przeszczep" frontu z SL generacji R129. Przednie siedzenia również zostały zapożyczone z R129. Silnik 300 CE wyposażono w podwójną turbosprężarkę, co dało moc 283 KM.

W konstrukcji samochodu wprowadzono znaczące zmiany, polegające na przesunięciu słupka C do przodu o około 25 cm i wzmocnieniu progów, aby pomieścić drzwi skrzydłowe. Samochód został zaprezentowany podczas frankfurckiego salonu w 1989 r.

Gielda_Klasykow Giełda Klasyków

Chociaż Boschert planował produkcję 300 egzemplarzy, cena 186000 DM mogła odstraszyć… i odstraszyła. Oferowany na aukcji egzemplarz to jedyny B300 wyposażony w drzwi „Gullwinga”. Powstał w 1990 r., a w ostatnim czasie otrzymał nowy lakier i nową tapicerkę. Auto wycenione zostało na 205 – 300 tys. euro, ale podczas aukcji cena poszła w zdecydowanie wyższe rejony. Nabywca zdecydował się wyłożyć 455 tys. euro.

Źródło: Giełda Klasyków

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę