Bezpiecznie z Bosch – systemy hamulcowe
Układ hamulcowy to najważniejszy system bezpieczeństwa w pojeździe. Ma taką jakość i wytrzymałość, jak jego najsłabszy element. Dlatego tak ważne jest, aby wszystkie podzespoły układu były jak najwyższej jakości i jak najlepiej spełniały swoje zadania.
Czy wiesz, że…
• Wiele faz produkcji klocków hamulcowych zależy od takich parametrów jak temperatura, ciśnienie czy czas trwania danego procesu. Decydują one o tym, że klocki wyglądające identycznie mogą mieć całkowicie inne parametry, takie jak twardość czy współczynnik tarcia. Dlatego należy dobierać klocki hamulcowe zgodnie z katalogiem, a nie tylko po samym wymiarze.
• Jednym z etapów produkcji klocków hamulcowych Boscha jest proces obróbki cieplnej – „scorching”. Polega on na bardzo szybkim podniesieniu temperatury – do 600°C – w zewnętrznej warstwie materiału ciernego. Po tej fazie klocek jest gotowy do montażu, jego okres docierania się zostaje znacznie skrócony, a współczynnik tarcia jest stabilny w całym okresie eksploatacji – zarówno w niskich jak i w wysokich temperaturach. Scorching sprawia, że klocki Boscha wyróżniają się stabilnymi parametrami od pierwszego hamowania i w całym okresie użytkowania. Obróbka wysokotemperaturowa jest szczególnie ważna w zastosowaniu w pojazdach o wysokich osiągach.
• Bosch testuje swoje klocki hamulcowe zarówno w laboratoriach, jak i na torach wyścigowych w ekstremalnych warunkach. Klocki hamulcowe Boscha przechodzą przez dużo bardziej rygorystyczne testy, niż wymagane przez europejską normę ECE R90.
• Do produkcji tarcz hamulcowych Bosch używa specjalnego stopu High Carbon HC, zapewniającego dłuższy przebieg między wymianami tarcz hamulcowych.
• Bosch jest wynalazcą systemu stabilizującego tor jazdy samochodu, czyli ESP®. Pierwszy raz zaprezentowano ten system w 1995 r. Odniósł on tak wielki sukces, że rozpoczęto seryjną produkcję, a od 2014 r. musi być montowany w każdym nowym pojeździe. Po wielu latach udoskonaleń obecny system ESP® 10. generacji zapewnia większy komfort i jeszcze skuteczniejsze hamowanie.
• Płyn hamulcowy ENV6 marki Bosch ma wyższe parametry niż standardowe płyny hamulcowe przeznaczone do układów ESP, można go stosować jako zamiennik dla wszystkich higroskopijnych płynów DOT na bazie glikolu i ma wydłużoną żywotność z 2 do 3 lat. Kondycję płynu hamulcowego należy sprawdzać testerem pokazującym rzeczywistą zawartość wilgoci.
Obejrzyj film i poznaj kompetencje Bosch dotyczące produkcji systemów bezpieczeństwa
Więcej na hamulcebosch.pl
#BezpieczniezBosch
Artykuł sponsorowany Bosch
Bosch - Robert Bosch Sp. z o.o.
Firma Bosch oferuje kompletny program wyposażenia warsztatów i stacji kontroli pojazdów oraz ok. 100 000 artykułów motoryzacyjnych do wszystkich marek samochodów osobowych i ciężarowych. Poza tym prowadzi doradztwo techniczne oraz szkolenia a także zarządza siecią autoryzowanych serwisów samochodowych pod nazwą Bosch Service i Auto Crew. Ponadto jest producentem wysokiej jakości części zamiennych, które czynią jazdę bezpieczną, przyjemną i przyjazną dla środowiska. Technologie i produkty firmy Bosch są stosowane w niemal wszystkich pojazdach na całym świecie.
Oferta:
- części samochodowe: akumulatory, alternatory i rozruszniki, filtry, paski napędowe, zestawy rozrządu, przewody zapłonowe, świece zapłonowe, świece żarowe, układy hamulcowe, układy wtryskowe benzyny, układy wtryskowe oleju napędowego oraz ich podzespoły, systemy oczyszczania spalin denoxtronic i podzespoły, wycieraczki szyb samochodowych, reflektory, żarówki,
- urządzenia diagnostyczne: przyrządy do diagnostyki silnika, testery usterek wraz z oprogramowaniem diagnostycznym ESI[tronic], analizatory spalin i dymomierze, linie diagnostyczne i rolki hamulcowe, przyrządy do ustawienia świateł i zbieżności kół, hamownie oraz stoły probiercze do pomp wtryskowych, warsztatowe ładowarki akumulatorów oraz testery akumulatorów.
W ofercie znajdują się również podnośniki, urządzenia do obsługi klimatyzacji, szarpaki, odciągi spalin, sprzęt do wymiany ogumienia (wyważarki, montażownice), systemy do pomiarów i napraw samochodów powypadkowych.