Szkolenia dedykowane ADAS – skorzystaj ze wskazówek ekspertów!
Na polskich drogach pojawia się coraz więcej samochodów wyposażonych w obligatoryjne systemy wspomagania kierowcy – tzw. ADAS. Dla warsztatów oznacza to przede wszystkim szansę na wyspecjalizowanie się w tej dziedzinie i zbudowanie renomy na rynku, zanim zrobią to inni. Przy wsparciu Inter Cars polskie serwisy mogą wyposażyć się w niezbędne urządzenia oraz wiedzę.
Dowiedz się więcej – zapisz się na szkolenie dedykowane ADAS!
Dla wszystkich zainteresowanych: Inter Cars, wspólnie z dostawcami urządzeń do kalibracji ADAS, organizuje szkolenia dedykowane temu segmentowi wyposażenia warsztatowego. Organizowane są one w Centrum Szkoleniowym Inter Cars w Czosnowie. Zapisać się na nie można w zakładce Szkolenia na stronie Inter Cars.
Szkolenie z ADAS jest okazją, aby dowiedzieć się więcej o działaniach tych systemów oraz ich serwisowaniu. Ponadto, udział w nich umożliwia sprawdzenie na żywo, jak działają konkretne urządzenia do kalibracji ADAS, dostępne w ofercie Inter Cars.
Asortyment w kategorii ADAS można wygodnie przeglądać za pośrednictwem Inter Cars e-Catalog.
Dlaczego warsztaty czekają z inwestycją w ADAS?
Śmiało można stwierdzić, że moment na inwestycje w sprzęt do kalibracji kamer i radarów jest wyśmienity. W skali kraju wciąż bardzo niewiele warsztatów wprowadziło do swojej oferty tego typu usługi. Podobnie ma się sytuacja w markowych autoryzowanych stacjach obsługi. Salony z reguły nie mają sprzętu i wiedzy, żeby obsłużyć swoich klientów. To oznacza, że muszą korzystać z usług zewnętrznych serwisów. Jest to sytuacja znamienna dla wschodzącego rynku, która pojawia się po wprowadzeniu w pojazdach nowej technologii.
Warto w tym miejscu podkreślić, że niezależne warsztaty korzystają z tych samych urządzeń do kalibracji kamer i radarów, jak autoryzowane serwisy. Nie istnieje autoryzowany sprzęt, bądź technologia zarezerwowana tylko dla ASO. Tutaj nie jest tak, jak w przypadku urządzeń diagnostycznych, które w wersjach autoryzowanych mają o wiele szersze pokrycie niż ich „aftermarketowi” konkurenci.
Dlaczego zatem warsztaty zwlekają z inwestycją w sprzęt? Przecież technologia jest na wyciągnięcie ręki, a sytuacja rynkowa bardzo sprzyjająca. Odpowiedź jest prostsza niż mogłoby się wydawać: – Nie kupujemy ADASa, ponieważ potencjalni klienci nie przyjeżdżają w poszukiwaniu takiej usługi – wskazują serwisy.
To podstawowy błąd. Aby wejść w obsługę kamer i radarów, należy nie tylko wyjść do klienta, ale również zacząć go edukować.
Edukacja kierowcy przede wszystkim!
Systemy ADAS same nie poinformują kierowcy o konieczności kalibracji, dlatego tak ważna jest edukacja w tym obszarze. Gdy w pojeździe po poważnej naprawie zderzaka system utrzymania w pasie ruchu nie działa poprawnie, jest jasne, że właściciel auta będzie szukał pomocy mechanika. Co jednak, jeśli radar uległ rozkalibrowaniu po lekkiej stłuczce lub po zmianie geometrii kół? Kierowca może nie być świadom usterki, a aktywny tempomat może wówczas zawieść w najmniej oczekiwanym momencie. Naprawdę warto wyjść klientom naprzeciw i szerzyć wiedzę na temat zakresu usług związanych z ADAS.
Kalibracja ADAS w warsztacie – jak zachęcić do zamówienia usługi?
Mając tak uporządkowaną wiedzę na temat potrzeb rynku, można przystąpić do uświadomienia kierowcom, jak ważne jest odpowiednie skalibrowanie systemów oraz że jego zaniedbanie może mieć wpływ na ich bezpieczeństwo.
Warto zacząć od podstaw. Mogą to być standardowe metody w postaci ulotek edukacyjnych rozdawanych klientom już w warsztacie. Dobrą praktyką, którą stosuje coraz więcej firm, jest także rozdawanie klientom wizytówek z QR kodem odsyłającym do dedykowanej strony internetowej, na której warsztat może zamieścić więcej materiałów o swoich usługach i promocjach (np. wizytówki na platformie Motointegrator.com). Jej elementem mogą być właśnie informacje sugerujące klientom prawidłowe nawyki, np. pod tytułem „Masz w swoim aucie system utrzymania pasa ruchu? Czy wiesz, że trzeba kalibrować jego kamerę?”
Promocja usług związanych z kalibracją systemów wspomagania może się też odbywać za pomocą reklam Google, wizytówek na mapach Google, ale także w mediach społecznościowych. Część warsztatów decyduje się także na prowadzenie swojego kanału YouTube.
Dobrą metodą mogą być też zniżki na usługę kalibracji kamer przy wykonywaniu innej wymagającej tego usługi, np. geometrii lub po wymianie/naprawie elementów zawieszenia. Warto również podjąć współpracę z warsztatami blacharskimi oraz wymieniającymi szyby.
Czy inwestycja w ADAS się opłaca?
Z punktu widzenia warsztatu, jak każdego innego biznesu, wprowadzenie nowej usługi oparte jest przede wszystkim na jej rentowności i zwrocie z inwestycji. Kalibracja kamer i radarów jest jedną z tych nowoczesnych usług, które są na czele listy opłacalności. Teraz wyjaśnimy – dlaczego.
Ceny usług kalibracji dla użytkownika końcowego wahają się średnio w granicach 500-1000 zł. Przedział ten podyktowany jest przede wszystkim skomplikowaniem procedury przygotowania pojazdu. Sama kalibracja zajmuje zaledwie kilka minut, jednak czasem ustawienie pojazdu względem paneli kalibracyjnych może nastręczać pewnych trudności. Ponadto drogie oprzyrządowanie, niezbędne do kalibracji niektórych czujników, również przekłada się zazwyczaj na końcową cenę usługi. Jednak nawet jeżeli wybierzemy opcję najtańszą, z punktu widzenia warsztatu inwestycja w ADAS wydaje się naprawdę dobrym wyborem.
Zakładając wybranie urządzenia, którego koszt wyniesie ok. 40 tys. zł i skorzystanie z leasingu, już wykonanie 3 usług miesięcznie w cenie ok. 400 zł, zapewni urządzeniu samofinansowanie się. Co więcej, w takim przykładzie pomijamy optymalizację podatkową związaną z samą inwestycją.
Artykuł sponsorowany Inter Cars
Inter Cars SA
Inter Cars SA to największy dystrybutor części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Oferta Spółki obejmuje również wyposażenie warsztatowe, w szczególności urządzenia do obsługi i naprawy samochodów oraz części do motocykli i tuningu. Inter Cars oferuje najszerszy asortyment części samochodowych w Europie Wschodniej. Posiada w swojej ofercie zarówno towar najwyższej jakości od powszechnie znanych i renomowanych dostawców na tzw. pierwszy montaż do produkcji samochodów jak też znacznie tańszy lecz dobry jakościowo asortyment, pochodzący od mniej znanych producentów.
Od maja 2004 r. spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W lipcu 2007 r. spółka podpisała porozumienie o połączeniu z firmą JC Auto - liderem w segmencie części do samochodów japońskich i koreańskich. Dzięki fuzji na polskim i europejskim rynku motoryzacyjnym wzmocniła się istotnie rola Inter Cars SA, której celem strategicznym jest utrzymanie pozycji lidera w Europie Środkowo-Wschodniej.
Inter Cars SA posiada obecnie 153 filie w kraju (w tym 3 filie przemysłowe, 4 autobusowe i 5 stricte z asortymentem motocyklowym, 84 filii ciężarowych) oraz 106 oddziałów w Europie (Czechy, Bułgaria, Słowacja, Ukraina, Litwa, Węgry, Chorwacja, Łotwa, Włochy, Rumunia). W ofercie spółki znajduje się ponad milion różnych części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych oraz części zamiennych i akcesoriów do naczep, przyczep, autobusów i maszyn rolniczych. Bez względu na to czy samochód jest marką europejską czy azjatycką, klienci mają pod ręką pełny asortyment części oraz dużą ilość narzędzi i wyposażenia warsztatowego. Taka różnorodność sprawia, że w tej chwili jest to najbogatsza oferta w Polsce.
Obok dystrybucji części, firma prowadzi sprzedaż legendarnych marek motocykli Triumph i Ducati (poprzez sieć placówek o nazwie Inter Motors) oraz części i akcesoriów do innych motocykli. Inter Cars SA jest także właścicielem dwóch spółek produkcyjnych: Lauber Sp. z o.o. zajmującej się regeneracją części samochodowych oraz Feber Sp. z o.o. produkującej przyczepy i naczepy. Dbając o najwyższą jakość obsługi w warsztatach naszych klientów, oferujemy szeroki wachlarz szkoleń dla mechaników i właścicieli firm.
Oferta:
Posiadamy w ofercie akumulatory motocyklowe od czterech producentów: YUASA, VARTA, EXIDE oraz 4RIDE.
YUASA, VARTA, EXIDE to renomowane marki plasujące się w światowej czołówce producentów akumulatorowych.
4RIDE jest marką własną Inter Cars SA, która powstała z myślą o osiągnięciu maksymalnie wysokiej jakości produktu przy zachowaniu konkurencyjnej ceny.