Każdy użytkownik samochodu, który chce bezpiecznie podróżować zimą, powinien sprawdzić akumulator i w razie potrzeby dokonać jego wymiany w warsztacie. VARTA oferuje Program Testowania Akumulatorów, w ramach którego zachęca kierowców do odwiedzenia jednego z warsztatów uczestniczących w programie celem przeprowadzenia dokładnej diagnostyki swojego akumulatora. Adresy znajdują się na stronie internetowej VARTA.
Przygotuj klienta na sezon zimowy – sprawdź stan akumulatora jego samochodu
Według ostatnich danych niemieckiego stowarzyszenia motoryzacyjnego ADAC zły stan akumulatora jest przyczyną ponad 46% wszystkich awarii na drodze. Powód jest oczywisty: w samochodach, które przez dłuższy czas są nieużywane lub użytkowane na krótkich trasach, akumulatory rozładowują się, co prowadzi do problemów z uruchomieniem silnika.
Skrajne temperatury powodują samorozładowanie akumulatora
Mimo łagodniejszych zim w ostatnich latach liczba awarii akumulatorów jest niezmiennie wysoka. Praca zdalna zmieniła częstotliwość użytkowania samochodów, co wiąże się z ich dłuższymi przestojami, podczas których akumulatory tracą napięcie i nie są ładowane. Ponadto wysoka temperatura w okresie letnim powoduje samorozładowanie, a to przyspiesza starzenie się akumulatora. Nadchodząca zima w wielu samochodach doprowadzi do kolejnego spadku mocy akumulatora, który może nie być w stanie uruchomić silnika.
Powiązane firmy
Żeby klient w zimie miał spokojną głowę
Podczas rutynowej kontroli w warsztacie mechanik jest w stanie sprawdzić, czy akumulator w samochodzie kierowcy jest w pełni sprawny, czy też należy go doładować lub wymienić na nowy. Wiele warsztatów wykonuje taką usługę bezpłatnie. Gdy jest to konieczne, serwisanci powinni dobrać właściwy akumulator oraz fachowo (szybko i bezpiecznie) go wymienić. Równie ważne jest, aby zużyty akumulator został poddany utylizacji i w jak najmniejszym stopniu szkodził środowisku. Akumulatory samochodowe są najczęściej odzyskiwanym i przetwarzanym produktem na świecie, wyprzedzając w tym aluminium, papier, opony i szkło.
Obieg zamknięty
Firma Clarios we współpracy z partnerami i klientami opracowała system zbierania zużytych akumulatorów, który zapewnia ich wykorzystanie w ramach obiegu zamkniętego. Dzięki temu w Europie udaje się odzyskać z rynku aż 98% akumulatorów ołowiowych z pojazdów, a także bardzo dużą część materiałów, z których są wykonane. Elementy z tworzywa sztucznego są przetwarzane na wióry polipropylenowe, które są wykorzystywane do produkcji nowych obudów akumulatorów. Ołów wykorzystuje się do produkcji nowych akumulatorów, a elektrolit można przetworzyć na nawozy i środki czyszczące.
WARTO WIEDZIEĆ |
Niskie temperatury niekorzystnie wpływają na akumulator. Przed zimą warto sprawdzić jego stan. |
Zły stan akumulatora rozruchowego jest najczęstszą przyczyną awarii samochodowych. |
Profesjonalny warsztat powinien właściwie ocenić stan akumulatora w samochodzie i jeśli będzie niesprawny, wymienić go, a zużyty poddać recyklingowi. |
Zdaniem EXPERTa
Łukasz Sikorski
Regional manager, Clarios (VARTA)
Na podstawie informacji z firmy Clarios