Nowy AGM od Jenox Akumulatory

Nowy AGM od Jenox Akumulatory Jenox Akumulatory

Chodzieska fabryka akumulatorów zaprezentowała nową odsłonę swojego topowego akumulatora AGM do zaawansowanych systemów Start-Stop. W nowoczesnym, czarnym bloku, pod odświeżoną etykieta kryje się zupełnie nowa moc. Wprowadzone zmiany konstrukcyjne zapewniają wysokie parametry pracy, podwyższone bezpieczeństwo i niezawodność.

Nowy JENOX AGM to akumulator stworzony przez polskich inżynierów i projektantów, w oparciu o technologię Absorbent Glass Matt. Najnowszej generacji samochodowa bateria wykorzystuje separator z mikro włókien szklanych, które absorbują i zatrzymują elektrolit. Rozwiązanie to zapewnia szczelność i bezpieczeństwo użytkowania, nawet w przypadku uszkodzenia obudowy. W odróżnieniu od swojego poprzednika, nowy AGM przeszedł szereg zmian konstrukcyjnych.

– Nasz zespół badawczy przez ostatnie kilkanaście miesięcy pracował nad uwypukleniem tych parametrów akumulatora, na których szczególnie zależy użytkownikom. Mowa tu o wyższej żywotności cyklicznej i większej odporności na głębokie wyładowania. Rezultatem ich prac jest jeszcze bardziej efektywny energetycznie nowy JENOX AGM – mówi Ryszard Wasyłyk, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowy w Jenox Akumulatory. – Mimo, że na pierwszy rzut oka blok wygląda podobnie, to drzemie w nim nowa moc. Sam akumulator przeszedł szereg zmian konstrukcyjnych. Wzmocniona została obudowa, która dodatkowo wyposażona została w korki VRLA. Zmieniliśmy też skład masy ujemnej. Wszystko po to by stworzyć produkt na miarę potrzeb samochodów z najnowszymi systemami Start-Stop – dodaje.

Jak podkreślają eksperci z firmy Jenox Akumulatory, nowy AGM w szczególności rekomendowany jest do aut wyposażonych w zawansowane systemy Start-Stop z odzyskiwaniem energii podczas hamowania, a także samochody o wymagających układach zasilających, które wyposażone są w wiele odbiorników prądu. Nowy AGM to nie odświeżony design, ale przede wszystkim konkretne zmiany konstrukcyjne bloku akumulatora.

Konstrukcja nowego JENOX AGM charakteryzuje się wzmocnioną obudową, która dodatkowo wyposażona została w korki VRLA (Valve Regulated Lead-Acid), zapobiegające utracie wody z elektrolitu. To jednak nie wszystko. Akumulatory tej serii zostały wykonane z zastosowaniem unikatowych dodatków węglowych, w tym grafitu do masy ujemnej, a sama konstrukcja kratki akumulatora została dodatkowo zoptymalizowana.

Dzięki zastosowaniu stopów ołowiowo-cynowych osiągnięto znacznie lepszą akceptację ładunku elektrycznego oraz bardzo duży zapas mocy. To jeden z kluczowych parametrów serii premium sygnowanej logo Jenox, który gwarantuje nam dużą liczbę rozruchów silnika nawet w sytuacjach częstych przerw w pracy.

Nowy JENOX AGM, dostępny jest w czterech pojemnościach od 60 do 95 ah. Technologia wykonania i zastosowane dodatki, sprawiają że akumulatory serii JENOX AGM charakteryzują się ponad dwukrotnie wyższą żywotnością cykliczną w stosunku do tradycyjnych konstrukcji akumulatorów kwasowo-ołowiowych.

Dodatkowo serię AGM cechuje zwiększona odpornością na głębokie wyładowania w momencie zatrzymania silnika i równoległego zasilania wszystkich odbiorników elektrycznych w pojeździe. Firma Jenox Akumulatory to jeden z czołowych, krajowych producentów akumulatorów kwasowo-ołowiowych, a jej produkty trafiają do aut jeżdżących po polskich i europejskich drogach. Od przeszło 35 lat firma wytwarza akumulatory w Chodzieży.

Dzisiejsza oferta sygnowana logo Jenox, to szeroki asortyment produktów stworzonych na potrzeby rynku motoryzacyjnego. Są to serie Classic Blue Power, Gold, EFB i AGM dedykowane do aut osobowych, a także Classic, SHD, EFB Truck i AGM Truck stworzone z myślą o autobusach, pojazdach ciężarowych i specjalistycznych.

Firma oferuje także akumulatory Hobby dedykowane do sprzętu rekreacyjnego. Niedawno chodzieską markę wyróżniono Brylantowym Hitem w kategorii produkcja. Ponadto firma Jenox Akumulatory otrzymała tytuł Złota Firma 2024 r. Warto również dodać, że co roku z fabryki w Chodzieży wyjeżdża blisko milion akumulatorów.

Źródło: Jenox Akumulatory 

Tagi artykułu

autoExpert 06 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę