Mnóstwo atrakcji dla branży blacharsko-lakierniczej

Atrakcje dla branży blacharsko-lakierniczej Automechanika Frankfurt

Od 10 do 14 września 2024 r. targi Automechanika we Frankfurcie będą miały wiele do zaoferowania profesjonalistom z branży blacharsko-lakierniczej. W programie przewidziano wykłady na temat naprawy pojazdów elektrycznych, praktyczne warsztaty oraz pokazy lakierowania na żywo. Ponadto uczestnicy będą mogli skorzystać ze strefy spotkań z ekspertami, wziąć udział w piątkowym afterparty oraz obejrzeć liczne prezentacje dotyczące samochodów klasycznych, w tym wybranych samochodów pokazowych. Fani Automechaniki mogą już teraz osobiście wybrać jeden z pojazdów w internetowym głosowaniu, w którym do wyboru są cztery modele.

Szkolenie i podnoszenie kwalifikacji, transformacja branży oraz rozwój emocjonalny to główne tematy, które zdefiniowaliśmy dla całej naszej globalnej grupy Automechanika, obejmującej 14 imprez targowych na całym świecie. We Frankfurcie koncepcja ta będzie szczegółowo zaprezentowana w hali 11. W ciągu ostatnich kilku miesięcy zespół współpracował z przedstawicielami branży i mediów, aby stworzyć bogaty i wszechstronny program poświęcony bardzo aktualnym tematom – mówi Michael Johannes, wiceprezes ds. mobilności i logistyki w Messe Frankfurt.

Główna scena w hali 11.1

Branża blacharsko-lakiernicza jest szczególnie zainteresowana tematem elektromobilności. W tym kontekście dwóch ekspertów przedstawi prezentacje na temat wyzwań technicznych i dodatkowych kosztów związanych z naprawą napędów wysokonapięciowych. Ponadto, dwa panele z udziałem międzynarodowych przedstawicieli wiodących producentów lakierów i kluczowych podmiotów z branży nadwozi omówią globalny rozwój sektora napraw powypadkowych. Podczas „Schadentalk” przedstawiciele rynku napraw powypadkowych ponownie przeanalizują zmiany zachodzące w branży. Tradycyjna piątkowa rozmowa zostanie w tym roku rozszerzona o tak zwane „Schadenspoty". Dodatkowo, producenci lakierów, którzy powracają na targi Automechanika po 20-letniej przerwie, zaprezentują swoje produkty tuż obok głównej sceny.

Biznes związany z klasycznymi i kolekcjonerskimi samochodami również będzie miał swoje szczególne miejsce w programie targów. Między innymi, w panelu dyskusyjnym młodzi przedsiębiorcy będą rozmawiać o swoich wizjach, nowych modelach biznesowych i pasji do pojazdów zabytkowych. Profesor Wolfgang Henseler, Managing Creative Director w agencji Sensory Minds, wyjaśni, w jaki sposób klasyczne samochody mogą stać się inwestycją za sprawą wykorzystania tokenów, a Andy Schwietzer z PS.Speicher poruszy temat zabytkowych motocykli jako inwestycji. Na zakończenie Tobias Reichle i Florian Urbitsch, dyrektorzy zarządzający „Nationales Automuseum The Loh Collection”, przedstawią, w jaki sposób umożliwili publiczny dostęp do światowej kolekcji Friedhelma Loha. Eve Scheer, prezenterka, aktorka i kierowca wyścigowy, poprowadzi cały program sceniczny w hali.

Prezentacje na żywo dotyczące nadwozi, lakierów i samochodów klasycznych

Oprócz prezentacji scenicznych, w centrum uwagi znajdą się również pokazy na żywo. Zaprezentowany zostanie wysokiej klasy wybór klasycznych i kolekcjonerskich samochodów, w tym pojazd z „Nationales Automuseum The Loh Collection”. Uczestnicy zdecydują, który samochód z tej muzealnej kolekcji znajdzie się na wystawie. Głosy można oddawać do 1 sierpnia 2024 r. na stronie: https://classic-voting.automechanika.com

Wśród samochodów wystawionych do konkursu znajdują się: jeden z 19 samochodów Aston Martin DB4 GT Zagato, Bugatti Type 57C Aravis, Ferrari F1-2000 Michaela Schumachera i zupełnie nowy Mercedes AMG One. Na targach będzie można także podziwiać wielokrotnie nagradzany model Alfa Romeo Giulietta SZ od włoskiego kolekcjonera Corrado Lopresto oraz dwa z wybranych klasycznych motocykli. W piątek i sobotę kolejne 100 zabytkowych pojazdów zatrzyma się w samym centrum targów w ramach zorganizowanego po raz pierwszy rajdu „Rhein-Main-Klassik”.

W kabinie lakierniczej firmy Saicozero lakiernicy będą mogli sprawdzić swoje umiejętności. 

Cieszymy się, że będziemy obecni na targach Automechanika 2024 z w pełni funkcjonalną, najnowocześniejszą kabiną lakierniczą na zewnątrz hali 11. Dzięki temu po raz pierwszy podczas targów możliwe będzie przeprowadzenie lakierowania na żywo – mówi Zoe Ghilardi, kierownik ds. komunikacji marketingowej w Saicozero.

Specjaliści od nadwozi i powłok lakierniczych szukający praktycznych szkoleń będą mogli również wziąć udział w bezpłatnych, certyfikowanych warsztatach w hali 11.0.

Wśród omawianych tematów znajdą się m.in. prace przy pojazdach wykorzystujących ogniwa paliwowe i akumulatory wysokiego napięcia, kalkulacje kosztów napraw z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, lakierowanie i digitalizacja, techniki wykańczania i polerowania, kalibracja ADAS oraz diagnostyka elektroniki pokładowej. Nowe zagadnienia obejmują również inteligentne naprawy, zrównoważone naprawy zderzaków i obudów reflektorów z tworzyw sztucznych (termiczne), klejenie, a także stanowiska do naprawy nadwozi wielomateriałowych (mieszanych) oraz pojazdów elektrycznych.

Najważniejszym wydarzeniem tygodnia będzie Afterwork Friday, na który zapraszamy całą branżę. Na uczestników wydarzenia będzie czekać muzyka na żywo i atrakcyjny wieczorny program.

Podcast o klasycznych samochodach teraz z odcinkami w języku angielskim

Niektórzy z prowadzących, którzy będą mówić o klasycznych samochodach na scenie podczas targów, od marca uczestniczą w nowym podcaście Automechanika Classic Car Podcast „Passion meets Business”. W sumie w sześciu odcinkach rozmawiają z ekspertem w zakresie lakierowania i prowadzącym Jürgenem Bookiem o swojej działalności, a także dzielą się bardzo prywatnymi historiami. Od czerwca międzynarodowi słuchacze mogą słuchać odcinków w języku angielskim. Nowy format Automechaniki jest wspierany przez magazyn branżowy FML i jego redaktora naczelnego Wolfganga Auera.

Wszystkie odcinki podcastu są dostępne na stronie Automechanika Classic Car (automechanika-classics.com), a także na Spotify, Amazon Music i Castbox.

Źródło: Automechanika Frankfurt 
 

Tagi artykułu

autoExpert 7–8 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę