Koniec upałów? Nie dla silników! Przypomnij klientom o wymianie płynów

Koniec upałów? Nie dla silników! Tutela

Dobrze dobrany i przede wszystkim wysokiej jakości płyn chłodniczy to nie tylko rekomendacja przed letnim sezonem, ale i po nim. Sierpniowe upały dały wszystkim popalić, w tym silnikom naszych aut. Razem z firmą PETRONAS przypominamy, dlaczego warto zwrócić uwagę na wymianę płynów chłodzących po sezonie letnim i jak dobrać ten właściwy produkt. Dla kierowcy to dodatkowa dawka spokoju, dla warsztatu – szansa na dodatkowe działania.

Po sezonie letnim właściciele aut zazwyczaj zwracają uwagę na takie czynniki jak poziom oleju, zużycie opon po długich wakacyjnych trasach, czy inne usterki mechaniczne. Płyn chłodniczy schodzi na dalszy plan ponieważ temperatury na zewnątrz spadają. Jednak nic bardziej mylnego. Po sezonie upałów trzeba szczególnie zadbać o poziom i stan tego środka w swoim aucie. Płyn chłodniczy ma kluczową rolę w utrzymaniu odpowiedniej temperatury silnika poprzez odprowadzanie nadmiaru ciepła, który powstaje podczas pracy silnika, ale również w poprawnym ogrzaniu silnika w dni chłodniejsze. Ponadto, po bardzo ciepłych tygodniach, właściciele aut mogą borykać się z jego niedoborami wynikającymi z odparowania. 

Dlaczego płyn chłodniczy jest ważny przez cały rok

Warto zwrócić uwagę na dodatkowe funkcje płynów chłodniczych. Podczas normalnej eksploatacji silnika, taki środek może zebrać zanieczyszczenia i osady, które osadzają się w układzie chłodzenia. Wymiana płynu po sezonie letnim może pomóc w usunięciu tych zanieczyszczeń, co może poprawić wydajność układu chłodzenia. Płyn chłodniczy zawiera również inhibitory korozji, które chronią elementy układu chłodzenia przed rdzewieniem i korozją. Regularna wymiana płynu pozwala utrzymać te właściwości ochronne.

Płyny chłodnicze_Petronas Pertonas

Dobry płyn chłodniczy to również specjalnie dobrana mieszanka glikolu i wody, która zapobiega zamrożeniu płynu w układzie chłodzenia i chroni przed ewentualnym uszkodzeniem silnika. Płyny Petronas Tutela w maksymalnym możliwym roztworze z wodą zapewniają ochronę nawet przy -38C. Warto uświadamiać klientom również istnienie elektrolizy. Pojawia się ona, gdy dodatki uszlachetniające w płynie chłodzącym tracą właściwości, a rurki chłodnicy zaczynają się zatykać. Może to m.in. prowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą i kosztownej awarii silnika.

Dobry płyn w dobrej konfiguracji

Obecnie PETRONAS Lubricants ma w swojej ofercie płyny chłodnicze Tutela do 5 typów pojazdów: samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych oraz maszyn budowlanych i rolniczych. Na etykietach widoczne są różne symbole, tak by znalezienie odpowiedniego płynu do danego pojazdu było łatwiejsze. Ponadto w ofercie producenta można znaleźć płyny zarówno nowego typu, czyli long life, jak i konwencjonalne.

Te drugie są przeznaczone dla starszych typów pojazdów i urządzeń, a powstają na bazie kwasów nieorganicznych, dzięki czemu ochrona przed korozją jest błyskawiczna, na powierzchni metalu powstaje ochronna warstwa. Płyny long life to z kolei produkty z kwasów organicznych. O jakości tego typu produktów świadczą specyfikacje jaką spełniają. Przy konwencjonalnym Tutela Coolant, mamy m.in. AFNOR NFR 15-601, AS 2108-2004, ASTM D 3306, czy SAE J1034. Płyn klasy premium Tutela Coolant LL-Si spełnia za to specyfikacje GB 29743-2013, AS 2108-2004, ASTM D 3306 i kilka innych. A jakie są rodzaje tych środków?

 

Koniec upałów? Nie dla silników! Przypomnij klientom o wymianie płynów zdjęcie w treści artykułuPłyny OAT – zapewniają długotrwałą ochronę dzięki pakietowi dodatków, nadają się do pojazdów wyprodukowanych w latach 90. i starszych. To właśnie podstawowy Tutela Coolant.

 

 

 

 

 

Koniec upałów? Nie dla silników! Przypomnij klientom o wymianie płynów zdjęcie w treści artykułuPłyny HOAT – hybrydowe, na bazie kwasów organicznych. To pierwsza generacja płynów chłodniczych wykorzystujących technologię hybrydową, łączy długą żywotność inhibitorów kwasów organicznych z ochroną zapewnianą przez związki nieorganiczne. Odpowiednie do pojazdów produkowanych od lat 90. Przykładem takiego płynu jest PETRONAS Tutela Coolant LL-G Premix ze specyfikacjami m.in. CUNA NC 956-16, JIS K 2234:2006, ONORM V 5123, SAE J1034, SANS 1251:2005.

 

 

Koniec upałów? Nie dla silników! Przypomnij klientom o wymianie płynów zdjęcie w treści artykułuSi-OAT – na bazie kwasów organicznych z dodatkiem krzemianów. Zapewniają zoptymalizowaną przewodność elektryczną i oporność w porównaniu z tradycyjnymi płynami, dzięki czemu nadają się do pojazdów najnowszej generacji i hybrydowych. Tutaj PETRONAS wychodzi z ofertą swojego Tutela Coolant LL-Si.

 

 

 

Produkty Tutela spełniają lub przewyższają wymagania najpopularniejszych w Polsce aut, co z pewnością zachęci klientów do wymiany chłodziwa w swoim aucie, ciągniku czy samochodzie ciężarowym. Są oferowane zarówno w formie koncentratu, jak i gotowego płynu chłodzącego. Polecamy wybrać technologię, z której korzystają mistrzowie Formuły 1. Pełną ofertę wraz ze specyfikacjami znajdziecie na: https://pl.pli-petronas.com/pl/produkty/petronas

Artykuł sponsorowany Petronas