Grzegorz Sygnowski: Liczy się cena oraz lepszy kontakt z mechanikiem

18.8.2014

Głównymi czynnikami decydującymi o wyborze serwisu nieautoryzowanego są cena oraz lepszy kontakt z mechanikiem. Należy zaznaczyć, że kierowcy uważają, że w serwisach niezależnych zarówno koszt usługi, jak i koszt części jest niższy niż w serwisach autoryzowanych.

Zdecydowana większość polskich kierowców (74%) przyznaje, że najczęściej korzysta z niezależnych warsztatów, które nie przynależą do żadnej sieci. Kierowcy zapytani o znajomość serwisów sieciowych najczęściej wskazywali marki: Bosch (38%), Norauto (26%) oraz Q-Sercive (13%).
Obecnie 22% kierowców korzysta głównie z serwisów autoryzowanych. Jest to i mało, i dużo. W przeszłości popularność serwisów autoryzowanych była na pewno mniejsza, dlatego sądząc po obecnych wynikach można spodziewać się, że w przyszłości ich popularność będzie rosła. Na pewno popularność serwisów autoryzowanych jest częściowo uzależniona od sprzedaży nowych samochodów. W przypadku tych aut przez pierwsze lata – w celu zachowania gwarancji – właściciel teoretycznie musi korzystać z serwisu autoryzowanego. Jeśli będzie z niego zadowolony, jest duża szansa, że po okresie gwarancyjnym będzie nadal do niego przyjeżdżał.

Grzegorz Sygnowski, Senior Project Manager z ARC Rynek i Opinia

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę