Grzegorz Sygnowski: Liczy się cena oraz lepszy kontakt z mechanikiem

Głównymi czynnikami decydującymi o wyborze serwisu nieautoryzowanego są cena oraz lepszy kontakt z mechanikiem. Należy zaznaczyć, że kierowcy uważają, że w serwisach niezależnych zarówno koszt usługi, jak i koszt części jest niższy niż w serwisach autoryzowanych.
Zdecydowana większość polskich kierowców (74%) przyznaje, że najczęściej korzysta z niezależnych warsztatów, które nie przynależą do żadnej sieci. Kierowcy zapytani o znajomość serwisów sieciowych najczęściej wskazywali marki: Bosch (38%), Norauto (26%) oraz Q-Sercive (13%).
Obecnie 22% kierowców korzysta głównie z serwisów autoryzowanych. Jest to i mało, i dużo. W przeszłości popularność serwisów autoryzowanych była na pewno mniejsza, dlatego sądząc po obecnych wynikach można spodziewać się, że w przyszłości ich popularność będzie rosła. Na pewno popularność serwisów autoryzowanych jest częściowo uzależniona od sprzedaży nowych samochodów. W przypadku tych aut przez pierwsze lata – w celu zachowania gwarancji – właściciel teoretycznie musi korzystać z serwisu autoryzowanego. Jeśli będzie z niego zadowolony, jest duża szansa, że po okresie gwarancyjnym będzie nadal do niego przyjeżdżał.
Grzegorz Sygnowski, Senior Project Manager z ARC Rynek i Opinia


