Fast Repair - nowa era szybkich napraw

15.3.2012
Fast Repair (Szybka Naprawa) to nazwa opracowanej przez DuPont Refinish usługi, dzięki której warsztat jest w stanie pracować jeszcze efektywniej. Rozwiązanie to zostało zaprojektowane z myślą o warsztatach lakierniczych, które każdego dnia dokonują tzw. niewielkich napraw, np. małych wgnieceń, czy zadrapań.
Fast Repair pozwala na dokonanie szybkiej naprawy na wyłącznie uszkodzonej części powłoki lakierniczej, bez konieczności lakierowania całego panelu. Dzięki temu warsztaty lakiernicze i mobilne punkty naprawcze mogą zwiększyć wydajność pracy oraz przyciągać nowych klientów, oferując im szybszą i tańszą usługę niż konkurenci.

Pakiet usługi Fast Repair obejmuje:

- instrukcję tchniczną dostarczajacą warsztatowi informacji o wydajnych technikach naprawczych oraz metodach promocji usługi,
- tzw. „Linijkę" Fast Repair, ułatwiającą warsztatowi rozróżnienie naprawy Fast Repair od naprawy standardowej,
- materiały reklamowe pomocne w promocji usługi (plakaty, ulotki),
- praktyczne szkolenia w Centrum Szkoleniowym DuPont Refinish.

Proces Fast Repair:

Krok 1: Zidentyfikować uszkodzenia oraz oszacować zasadność zastosowania systemu Fast Repair.

Krok 2: Umyć naprawianą powierzchnię przy pomocy wody i mydła, następnie umyć zmywaczem 3910WB, wypolerować panel w celu lepszej absorpcji lakieru bezbarwnego w obszarze końca zaprawki (cieniowania lakieru bezbarwnego), następnie odtłuścić zmywaczem 3910WB lub 3911WB.

Krok 3: W odpowiednim źródle światła dobrać kolor do obszaru panelu jak najbliższego uszkodzeniu lub wykorzystać do tego spektrofotometr ChromaVision® DuPont Refinish, a następnie dokonać natrysku próbnego.

Krok 4: Zabezpieczyć miejsca nieobjęte naprawą, wyszlifować uszkodzony obszar,  odtłuścić zmywaczem 3911WB, następnie wytrzeć i przedmuchać.

Krok 5: Przygotować i nałożyć szpachlę, (DuPont Refinish zaleca stosowanie szpachli 779R Polyester Putty). Następnie wysuszyć zgodnie z wytycznymi dla danego produktu podanymi w Karcie Technicznej. Po wyschnięciu wybrać odpowiedni papier do szlifowania, wyszlifować szpachlę, odtłuścić, a następnie przetrzeć ściereczką antystatyczną i przedmuchać.

Krok 6: Zabezpieczyć bezpośrednie otoczenie uszkodzonego obszaru w celu jego odizolowania w czasie naprawy, następnie dobrać podkład DuPont Refinish w odpowiednim odcieniu ValueShade® - np: 1051R (VS1) do 1057R (VS7).

Krok 7: Upewnić się, że pierwsza warstwa podkładu przekracza powierzchnię drugiej warstwy. W ten sposób uniknie się możliwości powstania w dalszej fazie naprawy zniekształcenia powłoki lakieru;. Następnie wysuszyć naprawiany obszar, zgodnie ze specyfikacjami podanymi w Karcie Technicznej, oszlifować, odtłuścić, a na końcu przetrzeć ściereczką antystatyczną i przedmuchać.

Krok 8: Przygotować i nałożyć lakier bazowy przy wykorzystaniu technik zmniejszających ilość mgły natryskowej, po czym wysuszyć. W końcowej fazie naprawy można zastosować lakier bezbarwny 3750S oraz przyspieszacz 431R Varispeed Thinner, w celu uzyskania jak największych oszczędności czasowych. Aby osiągnąć lepszy efekt, do obszaru zakończenia lakieru bezbarwnego użyć rozcieńczalnika AK350.

Krok 9: Wypolerować obszar naprawy po wyschnięciu lakieru bezbarwnego.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę