Branża targowa przed olbrzymimi wyzwaniami

Rozprzestrzeniająca się epidemia COVID-19 mocno uderza m.in. w branżę targową, która z dnia na dzień utraciła niemal wszystkie przychody. Jak z tą sytuacją radzą sobie organizatorzy wydarzeń targowych – opowiada Przemysław Trawa, prezes zarządu Grupy MTP.
Nie ma już co liczyć, że w pierwszym półroczu br. odbędą się jeszcze jakiekolwiek wydarzenia targowe w naszym kraju. Organizatorzy albo definitywnie zrezygnowali z ich przeprowadzenia w tym roku, albo przenieśli je na jesień, licząc, że do tego czasu zakończy się już pandemia koronawirusa.
– Przełożyliśmy targi – m.in. Poznań Motor Show, Salmed czy ITM – na późniejsze terminy i czas ten wykorzystujemy, by przygotować jeszcze większe, ciekawsze i wartościowe biznesowo wydarzenia. Z całą energią przygotowujemy spotkania – targi, ale także kongresy i inne eventy, które się odbywają na naszym terenie. Nie odwołaliśmy żadnego kongresu, koncertu czy innego wydarzenia – przełożyliśmy 47. Widać, że ta branża czeka na powrót do normalności, bo mamy zapytania o terminy nawet letnie – mówi Przemysław Trawa, prezes zarządu Grupy MTP.
Jednocześnie organizatorzy targów Poznań Motor Show pracują już nad nowymi rozwiązaniami, które miałyby zachęcić firmy do udziału w jesiennych imprezach. – Projekty, o których wspomniałem, to przykłady aktywności, jakie podejmujemy. Obecny czas wykorzystujemy na analizy, pracę koncepcyjną. Mimo utrudnień spowodowanych koronawirusem jesteśmy w stałym kontakcie z wystawcami i potencjalnymi kontrahentami. Wspólnie wypracowujemy kolejne przedsięwzięcia. Myślę również, że nowe, atrakcyjne formuły targów przyciągną zarówno tych lojalnych wystawców i zwiedzających, jak i wielu nowych uczestników organizowanych przez nas wydarzeń – mówi Przemysław Trawa.
Jak podkreśla prezes Grupy MTP, dużo dotychczasowych wystawców z powodu pandemii znalazło się w trudnej sytuacji, jednak aż 97% z nich zadeklarowało udział w targach w nowych terminach. – To pokazuje, że targi cały czas są ważnym narzędziem promocji oraz że po okresie izolacji i przestoju spotkania – a przecież targi to właśnie miejsce spotkań – będą ludziom wyjątkowo potrzebne.
Z całą pewnością rynek targowy w Polsce, Europie i na świecie na pewno będzie inny, od tego, który pamiętamy sprzed pandemii. – Zresztą każdy kryzys powoduje zmiany w gospodarce, w sposobie, w jaki funkcjonuje biznes. Rolą targów jest szybka adaptacja do zachodzących zmian i poszukiwanie nowych form komunikacji oraz łączenia ludzi – podsumowuje Przemysław Trawa.
>>Czytaj cały wywiad z Przemysławem Trawą, prezesem zarządu Grupy MTP<<