autoEXPERT 5/2018

autoEXPERT 5/2018 Spis treści
AKTUALNOŚCI
6
Informacje i wydarzenia
8
Targi Techniki Motoryzacyjnej 2018
Cztery dni dla profesjonalistów
10
Finał VII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników
Najlepsi z najlepszych
12
Jubileusz firmy NOVOL
40 lat minęło
TECHNIKA I SERWIS
14
Montaż urządzeń odstraszających
Sposób na gryzonia
16
Środki chemiczne w warsztacie
Do silnika i nie tylko
18
Środki czyszczące układ zasilania
Czyszczenie wtryskiwaczy Common Rail na różne sposoby
21
Diagnostyka zawieszenia
Gruntowna kontrola
24
Oleje silnikowe
Znaczenie lepkości
28
Narzędzia specjalne
Nie taki diesel straszny
30
Płukanie filtrów DPF
Środek „przeczyszczający”
34
Kalibracja systemów ADAS
Pod specjalnym nadzorem
36
Diagnostyka wtryskiwaczy
Piezo-kontrola
38
Problem diagnostyczny BMW serii 3 (E91)
Błąd czujnika DSC
40
Diagnostyka
Co można sprawdzić oscyloskopem?
44
Wymiana świec zapłonowych
Uwaga na narzędzia
45
Rozwój technik diagnostycznych
Bez testera ani rusz
46
Przegląd oferty rynkowej
Testery diagnostyczne
RYNEK
50
Oferta dla branży motoryzacyjnej
Nowości produktowe
54
Samochody użytkowe
Peryskop
BLOK TEMATYCZNY: SAMOCHODY CIĘŻAROWE
56
Rynek części do samochodów ciężarowych
Wzrosty i zmiany
60
Diagnostyka
Kalibracja systemu ADAS
64
Budowa układu
Elektroniczny system hamulcowy EBS 2.2
68
Podwozie
Łożysko wagi ciężkiej
72
Porady serwisowe
Montaż sprzęgła wentylatora
73
Układ napędowy
Oszczędne silniki
DODATEK SPECJALNY: BLACHARSTWO I LAKIERNICTWO
77
Właściwości fizyczne lakierów
Tiksotropia
78
Zabezpieczenia antykorozyjne powierzchni
Z wierzchu i od spodu
80
Mierniki grubości lakieru
Przy zakupie samochodu i nie tylko
82
Uszkodzenia powierzchni lakieru
Wady powłok
86
Masy uszczelniające i wygłuszające
Niech żyje cisza
88
Nowe nadwozie Audi Q2
Lepszy kompakt z kantami
90
Lakiery perłowe
Liczy się efekt
92
Lakiery w aerozolu
Sprytne lakiery
