autoEXPERT 5/2018

autoEXPERT 5/2018

autoEXPERT 5/2018 Spis treści

AKTUALNOŚCI

6

Informacje i wydarzenia

8

Targi Techniki Motoryzacyjnej 2018

Cztery dni dla profesjonalistów

10

Finał VII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników

Najlepsi z najlepszych

12

Jubileusz firmy NOVOL

40 lat minęło

TECHNIKA I SERWIS

14

Montaż urządzeń odstraszających

Sposób na gryzonia

16

Środki chemiczne w warsztacie

Do silnika i nie tylko

18

Środki czyszczące układ zasilania

Czyszczenie wtryskiwaczy Common Rail na różne sposoby

21

Diagnostyka zawieszenia

Gruntowna kontrola

24

Oleje silnikowe

Znaczenie lepkości

28

Narzędzia specjalne

Nie taki diesel straszny

30

Płukanie filtrów DPF

Środek „przeczyszczający”

34

Kalibracja systemów ADAS

Pod specjalnym nadzorem

36

Diagnostyka wtryskiwaczy

Piezo-kontrola

38

Problem diagnostyczny BMW serii 3 (E91)

Błąd czujnika DSC

40

Diagnostyka

Co można sprawdzić oscyloskopem?

44

Wymiana świec zapłonowych

Uwaga na narzędzia

45

Rozwój technik diagnostycznych

Bez testera ani rusz

46

Przegląd oferty rynkowej

Testery diagnostyczne

RYNEK

50

Oferta dla branży motoryzacyjnej

Nowości produktowe

54

Samochody użytkowe

Peryskop

BLOK TEMATYCZNY: SAMOCHODY CIĘŻAROWE

56

Rynek części do samochodów ciężarowych

Wzrosty i zmiany

60

Diagnostyka

Kalibracja systemu ADAS

64

Budowa układu

Elektroniczny system hamulcowy EBS 2.2

68

Podwozie

Łożysko wagi ciężkiej

72

Porady serwisowe

Montaż sprzęgła wentylatora

73

Układ napędowy

Oszczędne silniki

DODATEK SPECJALNY: BLACHARSTWO I LAKIERNICTWO

77

Właściwości fizyczne lakierów

Tiksotropia

78

Zabezpieczenia antykorozyjne powierzchni

Z wierzchu i od spodu

80

Mierniki grubości lakieru

Przy zakupie samochodu i nie tylko

82

Uszkodzenia powierzchni lakieru

Wady powłok

86

Masy uszczelniające i wygłuszające

Niech żyje cisza

88

Nowe nadwozie Audi Q2

Lepszy kompakt z kantami

90

Lakiery perłowe

Liczy się efekt

92

Lakiery w aerozolu

Sprytne lakiery

NEWSLETTER
Zobacz więcej