autoEXPERT 3/2018

autoEXPERT 3/2018 Spis treści
AKTUALNOŚCI
6
Informacje i wydarzenia
8
Branża motoryzacyjna a sport
Z poligonu doświadczalnego do fabryki
TECHNIKA I SERWIS
12
Świece żarowe
Z wyczuciem
14
Dwumasowe koła zamachowe
Problem z temperaturą
15
Zasilanie silników Diesla
Układy zasilania silników wysokoprężnych koncernu V.A.G cz. 7.
18
Zasilanie silników Diesla
Diagnozowanie nastawnika początku wtrysku paliwa
24
Czujniki TPMS
Uwaga na zawór
26
Dobór obręczy
W zgodzie z geometrią
30
Przeniesienie napędu w samochodach VAG
7-biegowe DSG cz. 3.
34
Silniki Diesla
Co ma wpływ na czystość spalin cz. 2.
38
Diagnostyka elektroniczna układu oczyszczania spalin
Nie tylko sama wymiana
40
Zamienniki filtrów cząstek stałych
DPF≠DPF
42
Testy czystości spalin
Coraz czyściej?
46
Systemy oczyszczania spalin
Euro 7 tuż tuż
48
Uszkodzenia katalizatorów
Szkody pod lupą
50
Przegląd oferty rynkowej
Analizatory spalin i dymomierze
RYNEK
53
Branża motoryzacyjna
Peryskop
54
Oferta dla branży motoryzacyjnej
Nowości produktowe
DODATEK SPECJALNY: OLEJE DLA MOTORYZACJI
58
Kierunek rozwoju rynku
Ciągły ruch w interesie
62
Właściwości nowych olejów
Odporność na samozapłon
64
Normy olejowe
Olej na poziomie
68
Oleje do samoblokujących mechanizmów różnicowych
Limited slip
69
Filtracja olejów
Brudna robota
72
Oleje w automatycznych skrzyniach biegów
Nic nie trwa wiecznie
75
Oleje dla motoryzacji
Prezentacje produktów
PO GODZINACH
82
Ciekawostki motoryzacyjne