
O FIRMIE
Spółka ORLEN OIL, działająca w ramach Grupy Kapitałowej Polskiego Koncernu Naftowego ORLEN S.A., zajmuje się kompleksowo produkcją i dystrybucją środków smarnych.
Oferta produktowa ORLEN OIL obejmuje:
- najwyższej jakości oleje dla motoryzacji – PLATINUM,
- szeroką gamę olejów dla motoryzacji ORLEN OIL,
- oleje do silników samochodów ciężarowych i autobusów ULTOR,
- oleje dla rolnictwa, leśnictwa i ogrodnictwa AGRO,
- oleje do maszyn budowlanych i ciężkiego sprzętu,
- oleje przemysłowe (hydrauliczne, sprężarkowe, przekładniowe, hartownicze),
- oleje technologiczne (emulgujące, antyadhezyjne, obróbcze),
- smary plastyczne,
- płyny eksploatacyjne,
- kosmetyki Platinum IMPACT i chemię samochodową,
- rozpuszczalniki.
Odpowiadając na dynamiczne zmiany na rynku środków smarnych, ORLEN OIL aktywnie współpracuje z czołowymi zagranicznymi i polskimi ośrodkami badawczymi w zakresie wprowadzania do oferty nowych, wysokojakościowych produktów. Obecna pozycja jednego z czołowych producentów środków smarnych zobowiązuje ORLEN OIL do ciągłego monitorowania trendów technologicznych w celu błyskawicznego dostosowywania oferty do nowych wymogów rynku związanych miedzy innymi z wprowadzaniem w Unii Europejskiej kolejnych norm czystości.
Najwyższą jakość produktów oferowanych przez ORLEN OIL potwierdzają aprobaty znanych producentów samochodów (m.in.: Mercedes-Benz, Volkswagen, Volvo, BMW, MAN, MTU, Deutz, Cummins, Renault) oraz maszyn przemysłowych (Flender, Parker Denison, Siemens, Bosch Rexroth, MAG Cincinnati, SKODA Power, Alstom).
Informacje firmowe
Rynek
ORLEN OIL wspiera XI Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników
ORLEN OIL po raz kolejny został Partnerem Strategicznym Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników. Już w kwietniu br., podczas największych targów motoryzacyjnych w Polsce – Poznań Motor Show, będziemy mogli śledzić zmagania uczestników XI edycji. Marka PLATINUM ORLEN OIL będzie aktywnie wspierać młodych i zawodowych mechaników biorących udział w tym wydarzeniu.
Rynek
UWOLNIJ POTENCJAŁ SILNIKA – nowa kampania wizerunkowa PLATINUM ORLEN OIL
UWOLNIJ POTENCJAŁ SILNIKA – pod takim hasłem ruszyła nowa kampania wizerunkowa marki PLATINUM ORLEN OIL, która ma zachęcić właścicieli samochodów do stosowania produktów PLATINUM Max Expert i wykorzystywania maksymalnego potencjału jakie daje silnik.
Rynek
ORLEN OIL Sponsorem Strategicznym Wisły Kraków
Wisła Kraków to klub z bogatą historią i tradycją, który w środowisku biznesowym zatacza coraz szersze kręgi. Spółka ORLEN OIL, która od początku istnienia związana jest z Krakowem, będzie od początku sezonu 2021/2022 Sponsorem Strategicznym 13-krotnego mistrza Polski.
Rynek
Martin Prokop Ambasadorem PLATINUM
Czeski sportowiec, który w dużej mierze swoją karierę związał z rajdami WRC od tego sezonu, będzie wspierany przez ORLEN OIL – producenta olejów dla motoryzacji PLATINUM. Rajdowiec dołącza do grona Ambasadorów olejowej marki, stając się jedną z twarzy polskiego lidera środków smarnych. Logo PLATINUM będzie widoczne m.in. na kombinezonie sportowym oraz na pojeździe Ford Fiesta R5, którym Martin Prokop wystąpi na europejskich trasach rajdowych w ramach kategorii WRC 2 wraz z zespołem BENZINA ORLEN TEAM.
Wydarzenia
Polacy w czołówce
W piątek po południu kierowcy biorący udział w rajdzie Dakar 2021 minęli linię mety. W tym morderczym maratonie startowało wielu Polaków, jednak nie wszystkim udało się szczęśliwie dotrzeć do mety. Motocykl Jacka Bartoszka odmówił posłuszeństwa, Maciej Giemza wycofał się z rywalizacji w Rajdzie Dakar po wypadku na 22 kilometrze dziewiątego etapu. Na piątym etapie walkę zakończył Adam Tomiczek, który także miał wypadek i nabawił się kontuzji. Ale były też pozytywy, o których piszemy poniżej.
Naprawy
Demaskujemy olejowe mity
Jedną z najgorszych rzeczy w pracy mechanika jest wszechwiedzący klient, który stara się przekonać wszystkich do swoich racji, bazując na funkcjonujących mitach, które nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości. Wiele z nich dotyczy olejów silnikowych – demaskujemy je, by nie narażać klienta na niepotrzebne wydatki bądź poważną awarię.
Inne
W Barcelonie odsłonięto bolid C39 Alfa Romeo Racing ORLEN
Zespół Formuły 1 Alfa Romeo Racing ORLEN zaprezentował C39, bolid roku 2020, tuż przed rozpoczęciem zimowych testów w Barcelonie. Prezentacja samochodu zamknęła listę startową: Alfa Romeo Racing ORLEN rzeczywiście był zespołem, którego brakowało przed otwarciem nowego sezonu.
Prawo i zarządzanie
Kubica, WRC i Formuła E, czyli olbrzymie pieniądze w motorsporcie
Sport motorowy pod względem globalnego zainteresowania znajduje się w ścisłej czołówce dyscyplin sportowych. Nie dziwi więc bardzo duże zaangażowanie w niego szeregu firm z różnych branż, nie tylko automotive. Dla wielu z nich sponsoring w motorsporcie to przede wszystkim olbrzymia promocja. Nie można jednak nie doceniać również roli sportów motorowych jako poligonu doświadczalnego dla nowoczesnych technologii, z których część po jakimś czasie może trafić także do modeli produkowanych seryjnie.
Firmy
Rekordowa sprzedaż paliwa przez PKN Orlen
Jeszcze przed zakończeniem roku, PKN Orlen po raz pierwszy w historii osiągnął sprzedaż paliw w całej sieci w Polsce, Czechach, Niemczech i Litwie na poziomie 11 mld litrów. Taki wolumen wystarczyłby na zatankowanie co piątego auta na świecie. Oznacza to, że oferta paliwowa spółki cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów.
Rynek
PKN Orlen wraca do marek CPN i Petrochemia
PKN Orlen zamierza uruchomić stacje paliw pod szyldem CPN i Petrochemia Płock. Powstaną dwie takie stacje. Jedna na warszawskiej Pradze, a druga w Bodzanowie koło Płocka. W ten sposób, w 20. rocznicę połączenia obydwu podmiotów, koncern promuje swoje dziedzictwo i przypomina jedne z najpopularniejszych polskich marek.