

O FIRMIE
Kamaz Polska jest krajowym, generalnym i wyłącznym przedstawicielem Kamaza, rosyjskiego producenta szosowych, uterenowionych i terenowych ciężarówek, autobusów różnych typów oraz militarnych pojazdów specjalizowanych i specjalistycznych. Kamaz Polska to filia - spółka-córka litewskiego przedsiębiorstwa Autobagi, zajmującego się u siebie na Litwie przemysłowym montażem, przeznaczonych głównie na rynki członków Unii Europejskiej, modeli Kamaza z silnikami Euro 6. Spółka ta istnieje od czerwca 2010 roku i ma siedzibę w Krakowie. Krakowski oddział, funkcjonujący jako wydzielona struktura organizacyjna, nosząca nazwę Kamaz Polska, przejęła wszelkie uprawnienia wyłącznego krajowego przedstawiciela w zakresie sprzedaży oraz obsługi serwisowej, gwarancyjnej i pogwarancyjnej pojazdów marki Kamaz. Dyrektorem Handlowym tego oddziału jest Wojciech Traczuk, od lat związany ze zbytem u nas wyrobów rosyjskiego wytwórcy, gdyż poprzednio pracujący też na stanowisku Dyrektora Handlowego w Kamaz Trucks Polska.
Oferta:
Ciężarówki Kamaza, jak dotychczas, kojarzone są głównie z tanimi, prostymi konstrukcjami, dość łatwymi w naprawie oraz odpornymi na złe warunki eksploatacji i użytkowanie w terenie. Tymczasem Kamaz ma dzisiaj w swojej ofercie także warianty nowoczesne, o zdecydowanie poprawionych walorach użytkowych i przy tym - co ważne dla nabywców - wciąż relatywnie tanie. Chcemy więc zainteresować Kamazem tych odbiorców, którzy cenią jakość, dobre warunki pracy i odpoczynku stwarzane dla kierowcy oraz niskie koszty eksploatacji, przy zachowaniu rozsądnej ceny. Nowe wersje Kamazów idealnie zaspokajają te potrzeby. W zakresie oferty pojazdy pochodzą z montowni prowadzonej przez Autobagi na Litwie. Obecnie montaż obejmuje siedem podstawowych modeli ciężarówek w układach napędowych 4x2, 4x4, 6x4, 6x6 i 8x4, napędzanych przez silniki Cummins z dwóch linii - ISB oraz ISL. 6,7-litrowe jednostki ISB dostępne są w nastawach o mocach maksymalnych 250, 280 i 310 KM, z kolei 8,9-litrowe ISL tylko w jednym nastawie, o mocy maksymalnej 400 KM. Wszystkie one, niezależnie od serii, spełniają normę czystości spalin Euro 6 dzięki technologii selektywnej redukcji katalitycznej SCR, czyli przy zastosowaniu płynu AdBlue. Istotne jest też, iż na te siedem montowanych w tej chwili na Litwie modeli została wydana homologacja europejska. Jednocześnie wraz ze zmianą i odmłodzeniem oferty, trwają prace nad zabezpieczeniem klientom właściwej obsługi gwarancyjnej i pogwarancyjnej. W tym celu powstały jak dotąd 23 autoryzowane serwisy.