O FIRMIE
Ferodo od ponad wieku współpracuje razem z producentami samochodów. Klocki hamulcowe o zerowej zawartości miedzi, zbudowane do montowania ich w określonym kierunku, dzięki czemu spada poziom wibracji i hałasu w czasie eksploatacji klocków to tylko jedna z wielu innowacji. Dla Ferodo ważna jest przyszłość, dlatego projektuje części dla samochodów elektrycznych.
Moog – specjalista w produkcji elementów układu kierowniczego i zawieszenia. Przeguby kulowe, drążki osiowe i końcówki drążków kierowniczych słyną z podwyższonej trwałości, a także wytrzymałości. Dzięki temu zapewniają precyzyjne wyczucie układu kierowniczego przez cały okres użytkowania elementów.
Monroe – ciesząca się wysokim zaufaniem firma z przemysłu motoryzacyjnego. Od ponad stu lat dostarcza mechanikom i właścicielom pojazdów światowej klasy amortyzatory, kolumny zawieszenia oraz elementy układu kierowniczego. Produkty specjalnie opracowane dla samochodów osobowych, lekkich ciężarówek, SUV-ów, autobusów, furgonetek i pojazdów użytkowych.
Oferta:
Ferodo jest uznanym producentem tarcz i klocków hamulcowych. Te doceniają je kierowcy wyścigowi, zespoły kartingowe, kierowcy ciężarówek i użytkownicy samochodów osobowych. Od profesjonalnych klocków hamulcowych do wyścigówki po bębny hamulcowe. Tutaj znajdziesz wszystko, co potrzebne do układu hamulcowego.
Moog – oferuje zestawy naprawcze elementów zawieszenia do samochodów osobowych. Dodatkowo specjalizuje się w dostarczaniu wysokiej klasy łożysk kół, układów zawieszenia i układów kierowniczych. Kluczowe dla firmy Moog są również pojazdy ciężarowe. W tej kategorii produktów znajdują się precyzyjne zaprojektowane oraz wytrzymałe drążki reakcyjne i drążki kierownicze do pojazdów ciężkich.
Monroe słynie przede wszystkim z amortyzatorów do większości samochodów osobowych, sprężyn zwojowych i elementów układu zawieszenia. Pojazdy ciężarowe mają wiele referencji. Od amortyzatorów kabiny i siedzeń w pojazdach ciężarowych oraz autobusach, po amortyzatory osi dla autobusów i ciężarówek.
Informacje firmowe
Rynek
Tenneco otwiera nowe europejskie centrum inżynieryjne Monroe w Gliwicach
Firma Tenneco świętowała dziś wielkie otwarcie najnowocześniejszego centrum inżynieryjnego o powierzchni 9600 m2, które będzie obsługiwać firmy w zakresie europejskiego systemu kontroli jazdy i zaawansowanych technologii zawieszenia.
Hamulce i zawieszenie
Sygnalizacja zużycia klocków
Producenci samochodów zalecają okresową kontrolę stanu klocków hamulcowych przy każdym przeglądzie, czyli co 15–30 tys. km. Niezależnie od tego, w wybranych modelach samochodów stosuje się dodatkowe systemy ostrzegawcze, które aktywują się, kiedy grubość warstwy ciernej spadnie poniżej określonej granicy. Ferodo prezentuje popularne rozwiązania i tłumaczy zasadę ich działania. Okazuje się, że wskazania czujników nie dla wszystkich są jednoznaczne.
Rynek
Wibracje podczas hamowania – Jak prawidłowo rozpoznać źródło problemu?
Drgania lub wibracje podczas hamowania to jedna z najczęstszych usterek zgłaszanych pod adresem układu hamulcowego. Ferodo przypomina, że nie zawsze przyczyna leży po stronie tarcz hamulcowych i radzi, na co należy zwrócić uwagę przed ich wymianą.
Hamulce i zawieszenie
5 merytorycznych powodów, dla których warto wybrać Monroe
Prawie każdy mechanik słyszał o marce Monroe. Zdecydowana większość postrzega ją pozytywnie. Tak naprawdę Monroe to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek motoryzacyjnych na świecie. A gdyby spróbować powiedzieć, co sprawiło, że części zamienne Monroe są tak popularne?
Hamulce i zawieszenie
Udoskonalone elementy zawieszenia
MOOG, producent zawieszeń bez przerwy udoskonala swoje produkty. Efektem takiego postępowania są modyfikacje konstrukcyjne, które sprawiają, że części te mogą być lepsze niż… montowane w fabrykach samochodów. MOOG często chwali się takimi rozwiązaniami na swojej stronie internetowej i podaje konkretne przykłady modernizacji. Wynika dodatkowy wniosek – o ile to możliwe warto kupować części z jak najnowszą datą produkcji.
Hamulce i zawieszenie
Amortyzacja na sześć sposobów – linie produktowe amortyzatorów Monroe
Zawieszenie aktywne, z możliwością regulacji tłumienia? A może najwyższej klasy zamiennik w atrakcyjnej cenie? W ofercie Monroe znajdziemy aż sześć podstawowych linii produktowych, które obejmują zarówno najbardziej zaawansowane rozwiązania na rynku, jak też opcje budżetowe dla starszych i tańszych modeli. Poniższy przegląd to nie tylko prezentacja oferty jednego z największych producentów amortyzatorów na świecie, ale także – a może przede wszystkim – kalejdoskop najnowszych technologii w dziedzinie tłumienia.
Rynek
Nauka zawodu w rzeczywistości VR
Technologia VR wkracza do naszej rzeczywistości. 27 maja w fabryce firmy Tenneco w Gliwicach odbyła się prezentacja zaawansowanej platformy VR ProfiAuto Wirtualny Warsztat. Umożliwia ona przeprowadzanie wybranych napraw w wirtualnej rzeczywistości. Jest na tyle zaawansowana, że może być wykorzystywana zarówno w celach szkoleniowych, jak też do weryfikacji wiedzy.
Nowości produktowe
FERODO przedstawia pierwsze klocki hamulcowe, które wypełniają lukę między skutecznością hamowania a komfortem
Rewolucyjne klocki hamulcowe FERODO w technologii Fuse+ zapewniają maksymalną skuteczność hamowania, dłuższą żywotność klocka i tarczy, zmniejszone pylenie i certyfikowaną jakość produktów OE.
Hamulce i zawieszenie
Najważniejsze w obsłudze hamulców
Od sprawności układu hamulcowego zależy bezpieczeństwo oraz pewność prowadzenia pojazdu. Podczas jego obsługi nie wolno więc decydować się na drogę „na skróty” czy półśrodki. Zaleca się także, aby przy obsłudze hamulców być dokładnym i cierpliwym.
Hamulce i zawieszenie
Sensowna alternatywa – amortyzatory z regulacją tłumienia
Wymiana amortyzatorów w używanych samochodach z półaktywnym zawieszeniem bywa na tyle droga, że kierowcy ratują się amortyzatorami używanymi w lepszym stanie lub na własną rękę zmieniają parametry trakcyjne samochodu, montując amortyzatory zwykłe, bez możliwości regulacji siły tłumienia. Firma Monroe przestrzega przed konsekwencjami i proponuje sensowne rozwiązanie tego problemu.
Hamulce i zawieszenie
Alternatywne zawieszenia w samochodach osobowych
Coraz większa grupa producentów samochodów decyduje się na zastosowanie dwóch różnych typów zawieszeń w obrębie tego samego modelu samochodu. Wzrost kosztów projektowych przekłada się na późniejszą optymalizacje kosztów produkcji oraz dopasowanie kosztów serwisowania do mocy samochodu. Razem z Adamem Gołąbkiem, ekspertem z firmy Moog, przyglądamy się temu zjawisku, tłumaczymy wady i zalety.
Hamulce i zawieszenie
Objawy zużytych amortyzatorów
Podobnie jak większość elementów podwozia mających decydujące znaczenie dla bezpieczeństwa, amortyzatory i kolumny zużywają się stopniowo w trakcie normalnej eksploatacji, i negatywne skutki – mniejsza precyzja kierowania, skuteczność hamowania i/lub stabilność pojazdu – mogą nie być łatwo zauważalne w normalnych warunkach jazdy. Tempo zużycia zależy od wielu zmiennych, takich jak warunki drogowe i środowiskowe, styl jazdy i obciążenie pojazdu. Czytaj dalej, aby poznać oznaki zużytych amortyzatorów i kolumn zawieszenia.
Rynek
Tenneco dostarcza rozwiązania dla układów zawieszenia w SUV-ach Jaguar E-PACE
Tenneco Inc. (NYSE:TEN), globalny dostawca produktów i systemów osiągów jezdnych i ochrony powietrza, będzie dostarczać rozwiązania dla układów zawieszenia w kompaktowych SUV-ach Jaguar E-PACE. Standardowe kolumny przednie i amortyzatory tylne Tenneco stanowić będą podstawowy komponent pojazdów, a układ Ciągle Zmiennego Semi-aktywnego Zawieszenia (CVSA), pochodzący z asortymentu Inteligentnych Układów Zawieszenia Monroe®, stanie się częścią zestawu kontroli stabilności.
Rynek
Elektroniczne układy zawieszenia Tenneco dla pojazdów crossover SUV XC40 marki Volvo
Tenneco Inc. (NYSE: TEN), globalny dostawca produktów i systemów osiągów jezdnych i ochrony powietrza, ogłosił, że wszystkie najnowsze kompaktowe samochody typu crossover SUV marki Volvo XC40 z 2018 r. będą wyposażone w adaptacyjne układy tłumienia drgań z zastosowaniem Ciągle Zmiennej Semi-Aktywnej (CVSA2) technologii zawieszeń Tenneco z zakresu Inteligentnych Zawieszeń marki Monroe®.
Rynek
TENNECO podpisało umowę przejęcia ÖHLINS RACING A.B.
Tenneco Inc. (NYSE: TEN) podpisało ostateczną umowę na nabycie Öhlins Racing A.B. (“Öhlins”), szwedzkiej firmy technologicznej, która opracowuje premium systemy zawieszenia i komponenty dla motoryzacji i sportów motorowych. Dodanie firmy technologicznej umożliwia firmie Tenneco dalsze wykorzystanie tradycyjnych trendów w inteligentnym zawieszeniu, autonomicznej jeździe i mobilności.
Rynek
MOOG® prezentuje nową technologię i zwiększa możliwości produkcyjne w Europie
Należąca do Federal-Mogul Motorparts marka MOOG® podczas targów Automechanika Frankfurt zaprezentowała nową identyfikację wizualną oraz kilka istotnych zmian dotyczących produkcji części do układu kierowniczego i zawieszenia.
Rynek
Federal-Mogul Motorparts uruchamia nowy program pomocy technicznej
Federal-Mogul Motorparts uruchomił projekt Garage Gurus – bezpłatny program wszechstronnego wsparcia dla mechaników, właścicieli warsztatów oraz dystrybutorów. Garage Gurus oferuje pomoc techniczną oraz szkolenia stacjonarne, internetowe i w terenie. Ten nowatorski na rynku wtórnym program zyskał już uznanie – został nominowany do nagrody 25. targów Automechanika Frankfurt „Innovation Award” w kategorii Naprawa i Diagnostyka.
Rynek
Federal-Mogul na targach Automechanika 2018
Federal-Mogul Motorparts zaprasza na swoje stoisko podczas targów Automechanika 2018, które odbędą się w dniach 11–15 września we Frankfurcie. Podczas wydarzenia firma zaprezentuje nowe produkty i projekty, dotyczące wielu cenionych marek z rynku części zamiennych. Federal-Mogul Motorparts pojawi się we Frankfurcie w pawilonie 3.0 na stoisku D51.
Rynek
MOOG® powraca jako oficjalny dostawca części w wyścigach NASCAR Whelen Euro Series™
Należąca do Federal-Mogul Motorparts marka MOOG rozpoczyna swój drugi sezon jako oficjalny dostawca części układu kierowniczego i zawieszenia dla kierowców NASCAR Whelen Euro Series. NWES to jedna z najszybciej rozwijających się i najbardziej emocjonujących serii wyścigowych w Europie. W rywalizacji bierze udział jeden kierowca z Polski. Maciej Dreszer sezon 2017 ukończył na wysokim 3. miejscu w klasie Rookies.
Rynek
MOOG wzmacnia wsparcie klienta
Federal-Mogul Motorparts, oddział Federal-Mogul LLC, rozwija program wsparcia dla klientów marki MOOG. Aktualizacje materiałów technicznych i produktowych oraz części o jakości OE mają razem tworzyć kompleksową ofertę rozwiązań do układu kierowniczego, zawieszenia i łożysk kół.
Części zamienne
Zamiennik o jakości OE - zmiany w ofercie MOOG
Wydłużony spaw, przeprojektowany kształt gumowej osłony sworznia wahacza, powłoka kataforetyczna oraz nowe gniazdo imbusowe - to kilka przykładów modyfikacji, które mają podnieść żywotność części zamiennych MOOG, a jednocześnie ułatwić serwisowanie pojazdów.