Koenigsegg CC850

carousel-image-/media/galerie/www%20Koenigsegg%20ac80a1f0b4c3bbf2_org.jpg
Podgląd
22.8.2022

Misją CC850 jest dostarczanie najczystszych wrażeń z jazdy. Chociaż inspiracja CC8S jest widoczna, układ napędowy, silnik i możliwości CC850 nie są klasyczne. 5-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem w CC850 został zaprojektowany i skonstruowany w całości we własnym zakresie. Jak widać w Jesko, ten V8 nie ma koła zamachowego i dlatego jest najbardziej responsywnym, szybkoobrotowym silnikiem.

Osiągi są oszałamiające – 5-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem w CC850 generuje 1185 KM na benzynie lub 1385 KM na E85, a także moment obrotowy 1385 Nm (1020 lb-ft). Podobnie jak kultowy Koenigsegg ONE:1 wyprodukowany w 2014 roku, CC850 również osiąga stosunek mocy do masy 1:1 przy 1385 KM i masie własnej 1385 kg.

Rewolucyjna pierwsza na świecie skrzynia biegów

To, co sprawia, że Koenigsegg CC850 jest naprawdę wyjątkowy i skoncentrowany na kierowcy, to jego rewolucyjny, pierwszy na świecie system zmiany biegów (ESS). ESS pozwala na różne przełożenia w zależności od trybu jazdy, zapewniając dostosowane do potrzeb wrażenia w oparciu o użytkowanie drogi lub toru. Ale nie to naprawdę wyróżnia ESS. Oparty na Light Speed Transmission (LST) Koenigsegga, ESS, w połączeniu z pedałem sprzęgła, jest adaptowalną, wielostopniową, 6-biegową manualną skrzynią biegów, która może również działać jako superszybka, płynnie zmieniająca biegi 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów. Możliwość płynnego wyboru przez kierowcę między manualną skrzynią biegów a automatyczną zmianą biegów jest bezprecedensowa. Sama w sobie stawia CC850 wysoko w klasie.

Powiązane tagi

NEWSLETTER
Zobacz więcej

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę