Wszystko, co (s)Cię kręci!

Choć sprzedaż samochodów osobowych od początku roku jest wciąż mniejsza niż rok temu, dostrzegane są szanse na optymistyczne zakończenie roku. Lepszym wynikiem mogą pochwalić się Polacy, którzy w październiku zarejestrowali o ponad 19% więcej osobówek niż rok temu. Czy to wystarczy, aby Targi Techniki Motoryzacyjnej i Motor Show 2014 odniosły sukces?
W Polsce w październiku firmy i konsumenci indywidualni zarejestrowali w Centralnej Ewidencji Pojazdów 26,6 tys. samochodów osobowych, co oznacza 19,3-procentowy wzrost r/r i aż 21-procentowy wzrost w porównaniu do września. Łącznie, od początku roku Polacy kupili prawie 240 tys. nowych osobówek (+4,77% r/r). Zapotrzebowanie na części i komponenty do samochodów oraz zatrudnienie powoli rośnie, a w ślad za tym obserwujemy wzrost popytu wśród klientów instytucjonalnych oraz większą skłonność do zakupów wśród klientów indywidualnych. – Przyszły rok zapowiada się jeszcze bardziej obiecująco, co w kontekście organizowanych targów motoryzacyjnych wydaje się być wyjątkowo istotne – mówi Marcin Gruszczyński, dyrektor projektu. – Wielkie święto miłośników motoryzacji jest bowiem dla wystawców sposobnością do podjęcia możliwie bezpośrednich działań marketingowych - dodaje.
TTM – warsztat motoryzacji
Aż pięć pawilonów wystawienniczych zajmie ekspozycja „zaplecza” motoryzacji, gdzie z najnowszą ofertą m.in. sprzętu do napraw, diagnostyki, narzędzi, akcesoriów, wyposażenia warsztatów i stacji diagnostycznych, czy też części zamiennych, zapoznają się profesjonaliści dbający o stan techniczny i wizualny „czterech kółek”. – Celem targów TTM jest zapewnienie zwiedzającym pełnego przeglądu najnowszej oferty i technologii w jednym miejscu i czasie – mówi Marcin Gruszczyński. – Połączenie dwóch imprez, które są przecież od siebie niezwykle zależne, daje pełen obraz rozwoju branży motoryzacyjnej – dodaje. Marcowa wystawa po raz kolejny odbędzie się przy ścisłej współpracy ze Stowarzyszeniem Techniki Motoryzacyjnej. Stowarzyszenie, zrzeszające czołowe firmy działające w sektorze motoryzacyjnym, weźmie czynny udział w merytorycznym przygotowaniu programu targowego, dając swoistą gwarancję poruszania najbardziej aktualnych zagadnień i problematyki branży, jak również wzmocni promocję wydarzenia tak wśród swoich członków, jak i kręgach zainteresowanych tematyką techniki motoryzacyjnej. Nie zabraknie również dodatkowych atrakcji jak np. „Żywy Warsztat”, czyli dynamicznych pokazów na statycznej zazwyczaj ekspozycji. Ponadto w programie targów znajdą się konferencje, debaty, niezwykle istotne szkolenie dla diagnostów czy też aktywności dla uczniów szkół samochodowych.
Motor Show – 4 w 1
Targi MOTOR SHOW to jedyne w Polsce i jedno z kilku w Europie wydarzenie, które skupia branżę motoryzacyjną, ale również motocyklową. Istotną grupę wystawców stanowią również producenci i importerzy camperów oraz sprzętu dla miłośników awiacji. Nadchodząca edycja targów będzie okazją do uczczenia małego jubileuszu. Otóż dokładnie wtedy minie 5 lat odkąd branża motoryzacyjna może cieszyć się nową formułą Targów Motor Show, które na krótką chwilę zniknęły z kalendarza wydarzeń MTP. - Rok 2010 był dla nas wyjątkowo ważny. Nowa formuła, zupełnie inne priorytety, ale niezmiennie szerokie perspektywy – stwierdza Marcin Gruszczynski. – Postanowiliśmy wtedy na większą otwartość. Zaprosiliśmy rodziny z dziećmi, pasjonatów czterech kółek i miłośników motoryzacji. Oczywiście nie zapomnieliśmy o świecie biznesu i specjalistach - wspomina. Tak właśnie przez cztery minione lata Targi Motor Show rosły w siłę i z roku na rok zaskakiwały swoją skalą, rozgłosem medialnym i frekwencją zwiedzających.
Konsekwentnie realizując założone cele, zespół organizatorów przewiduje, że w 2014 roku ekspozycje około 200 wystawców obejrzy 100 000 zwiedzających. Z czterech branżowych salonów – samochodowego, motocyklowego, caravaningowego i lotniczego – blisko 1 000 przedstawicieli mediów przygotuje materiały prasowe.
Szałowy Show
Targi MOTOR SHOW 2014 na pewno dostarczą niezapomnianych emocji, a także rzucą inne – jasne i optymistyczne – światło na polską branżę motoryzacyjną. – Tradycyjnie już staniemy na wysokości zadania i zadbamy o atrakcyjne wydarzenia towarzyszące – zapowiada Marcin Gruszczyński. Innowacyjnym projektem z całą pewnością okaże się projekt Miasto Kobiet, w ramach którego wszystkie panie będą mogły zgłębić nie tylko tajniki motoryzacji, ale również zadać o swój wygląd, korzystając z porad wizażystów. – Wszystkie bliższe informacje będą pojawiać się na stronie internetowej targów www.motorshow.pl, do odwiedzenia której serdecznie zapraszamy – pointuje dyrektor projektu.
Targi Techniki Motoryzacyjnej TTM; Motor Show; 27-30.03.2014, Poznań.



