TRW AUTOMOTIVE w Brazylii

TRW Automotive ogłosiło rozpoczęcie produkcji układów elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS - Electric Power Steering) w swoich zakładach w Limeirii, w Brazylii. Działanie to, obejmujące inwestycję w nowoczesny sprzęt i powierzchnię produkcyjną, ma na celu poszerzenie grona odbiorców w Ameryce Południowej. Układy elektrycznego wspomagania kierownicy stanowią obecnie dynamicznie rozwijającą się technologię, która z powodu wielu korzyści, jakie ze sobą niesie, cieszy się popularnością na całym świecie.
W ciągu ostatnich 18 miesięcy firma TRW zainstalowała sprzęt do produkcji manualnych przekładni oraz układów wspomagania kolumny kierowniczej - Column Drive. Kolejne planowane inwestycje mają na celu pełną lokalizację produkcji układów elektrycznego wspomagania EPS w tym regionie. Docelowo, fabryka ma produkować 400.000 układów rocznie, zatrudniając dodatkowo 170 inżynierów i innych pracowników pomocniczych.
,,Rozszerzenie działalności w dziedzinie elektrycznego wspomagania na teren Ameryki Południowej stanowi kolejny krok na drodze tworzenia zaawansowanej oferty najwyższej klasy produktów TRW dla Brazylii oraz regionu Ameryki Południowej. W celu poprawy efektywności inwestycji, w ramach lokowania EPS na tym terenie, planowane jest utworzenie sprawnie działającej i dobrze rozwiniętej sieci dostawców, co jest kluczowe dla zapewnienia konkurencyjności i wysokiej jakości obsługi klienta. Co więcej, elektryczne wspomagane układy kierownicze zdobyły uznanie w dziedzinie poprawy ochrony środowiska."- powiedział Moises Bucci, prezes TRW Automotive w Ameryce Południowej.
TRW oferuje dwa rozwiązania w dziedzinie układów elektrycznego wspomagania kierownicy (EPS) znajdujące zastosowanie w samochodach ze wszystkimi typami płyt podłogowych. Obie koncepcje zakładają pobór energii jedynie wówczas, gdy zastosowanie wspomagania kierownicy jest konieczne. Pierwszym z rozwiązań jest układ montowany na kolumnie kierowniczej, drugi zaś na przekładni kierowniczej, w którym siła wspomagająca doprowadzana jest bezpośrednio do listwy zębatej poprzez pasek zębaty i przekładnię kulkową. Oba systemy umożliwiają zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji CO2 w stosunku do tradycyjnych, hydraulicznych układów wspomagania. Dzięki takiej technologii możliwa jest redukcja spalania o 0,3 do 0,4 l/100 km oraz redukcja emisji dwutlenku węgla o ok. 7-8g/km.
Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej www.trwaftermarket.com.



