Spokojna Głowa w Kasku

3.6.2011
5 czerwca na Placu Teatralnym w Warszawie odbędzie się rajd rowerowy Junior Bike - finał kampanii edukacyjnej „Spokojna Głowa w Kasku" propagującej korzystanie z kasków rowerowych przez dzieci. Akcja skierowana jest do dzieci w wieku 6-12 lat.

Kampania „Spokojna Głowa w Kasku" to część największego ogólnoeuropejskiego programu edukacyjnego na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach ROSYPE (ROad Safety for Young People in Europe) - współfinansowanego przez Komisję Europejską i organizowanego przez Michelin W ciągu czterech lat ( 2009-2012) program obejmie 730 tys. młodych ludzi w 15 europejskich krajach.

W Polsce akcja ROSYPE - kampania edukacyjna „Spokojna głowa w kasku" i jej finał rajd rowerowy Junior Bike - zorganizowana jest pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Infrastruktury, Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy. Partnerami akcji są Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego (WORD) w Olsztynie i Warszawie, Komenda Główna Policji, Komenda Stołeczna Policji, Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie, Straż Miejska i Polski Czerwony Krzyż (PCK). Partnerem merytorycznym akcji jest Portal Edukacyjny Wychowania Komunikacyjnego „Bezpieczna droga do szkoły". Kampania „Spokojna głowa w kasku" objęła uczniów warszawskich szkół podstawowych,
w których zostały zorganizowane zajęcia z bezpiecznej jazdy na rowerze oraz konkursy, których celem było zwrócenie uwagi, że jazda w kasku jest bezpieczniejsza. Dzieci, które wzięły udział w akcji wystartują w rajdzie rowerowym „Junior Bike".

Podczas rajdu rowerowego Junior Bike na Placu Teatralnym w Warszawie uczestnicy otrzymają kaski rowerowe i wezmą udział w zajęciach w Miasteczku Ruchu Drogowego, na którym egzaminatorzy z Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie oraz policjanci z Komendy Stołecznej Policji poinstruują dzieci, jak poruszać się po drodze.

We wszystkich 15 krajach europejskich , gdzie prowadzony jest „Junior Bike" zostanie
w najbliższych miesiącach rozdanych 60 000 kasków, z czego 3500 w Polsce.
Ponadto Michelin przygotował ponad 270 tys. broszur dotyczących bezpiecznej jazdy na rowerze w kasku.

Statystyki policyjne w Polsce pokazują, że wśród rowerzystów najbardziej zagrożoną grupą są dzieci w wieku 7-14 lat, które w 2010 roku spowodowały 354 wypadki (prawie 25 proc. wszystkich wypadków).

„Używanie kasku podczas jazdy rowerem może uratować dziecku życie" - wyjaśnia Iwona Jabłonowska z Michelin Polska, koordynator programu ROSYPE w Polsce. „Dzieci jako najmłodsi uczestnicy ruchu drogowego - powinny być od początku uczone bezpiecznych zachowań na drodze."

Europejski program ROSYPE skierowany do dzieci i młodzieży ma zwiększać świadomość dotyczącą bezpieczeństwa drogowego. Program kierowany jest do trzech grup wiekowych:

- dzieci w wieku od 6 do 12 roku życia - w Polsce kampania „Spokojna głowa w kasku";
- młodzież w wieku od 13 do 16 lat;
-
młodych kierowców (studentów) w wieku od 17 do 25 lat.

Michelin inwestuje w Europie ponad 4 miliony Euro i angażuje setki pracowników, by projekt zakończył się sukcesem. Firma Michelin działa w Stowarzyszeniu Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego (GRSP - Global Road Safety Partnership) i od wielu lat zaangażowana jest w projekty związane
z promowaniem wśród kierowców świadomości wpływu prawidłowego ciśnienia w oponach na bezpieczeństwo jazdy.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 1–2 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę