Polscy studenci na podium

W pierwszym oficjalnym starcie pojazd studentów ze Studenckiego Koła Aerodynamiki Pojazdów Politechniki Warszawskiej zdołał osiągnąć spalanie rzędu 299 km na jeden litr paliwa. Wynik ten, poprawiony później na pełne 300 km/l, okazał się tak rewelacyjny, że po pierwszym dniu zmagań pozwolił PAKS- -owi zająć pierwsze miejsce w stawce samochodów kategorii „Urban Concept". Konkurencja, a przede wszystkim napędzany etanolem pojazd ekipy Roadrunners z Danii, zmobilizowana sukcesem Polaków rozpoczęła pościg za ekipą z Politechniki Warszawskiej. Ostatecznie zwycięzcą okazali się Duńczycy z wynikiem 509 kilometrów pokonanych na ekwiwalencie jednego litra paliwa. Studentów ze SKAP wyprzedziły także zespoły z Francji (397 km/l) oraz Szwajcarii (336 km/l). PAKS, w swoim debiucie w Shell Eco-marathonie, osiągnął niebywały sukces, zajmując trzecie miejsce w kategorii „Urban Concept" wśród pojazdów z silnikiem benzynowym. Tym samym studenci z Politechniki Warszawskiej zdobyli pierwszy medal w historii udziału polskich zespołów w tych zawodach. Sukcesem, choć nieco skromniejszym, mogą się także pochwalić zespoły startujące w kategorii „Prototype". Druga drużyna reprezentująca Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów Politechniki Warszawskiej zdołała poprawić swój najlepszy dotychczasowy wynik osiągnięty w 2009 roku i jednocześnie ustanowić nowy rekord Polski wśrod najbardziej efektywnych pojazdów. W tym roku zmodyfikowana „Kropelka" pokonała 659 km na jednym litrze paliwa, co pozwoliło na zajęcie 37. miejsca w klasyfi kacji generalnej (27. miejsce wśród samochodów napędzanych benzyną). Drugi z pojazdów - „Hussar", stworzony przez studentów z wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej, pokonał dystans 320 km na litrze paliwa, co pozwoliło mu na zajęcie 55. miejsca w klasyfikacji generalnej. Zwycięzcą zawodów w kategorii „Prototype" okazał się pojazd studentów z Microjoule la Jolivelier, który na jednym litrze paliwa przejechał 3688 km.
źródło: www.shell.com/eco-marathon