Nagroda PACE 2020 dla Delphi Technologies za układ scalony DIFlex

PACE 2020 dla Delphi Technologies
11.5.2020

Elastyczny układ scalony specjalnego przeznaczenia do bezpośredniego wtrysku paliwa (ang. Direct Injection Flexible Application Specific Integrated Circuit, DIFlex ASIC lub DIFlex) firmy Delphi Technologies zdobył nagrodę PACE 2020 przyznawaną przez czasopismo Automotive News.

DIFlex ASIC służy do sterowania wtryskiem paliwa. Elastyczność tego rozwiązania oraz możliwość przeprowadzania kontroli diagnostycznej bezpośredniego wtrysku paliwa optymalizuje spalanie, skutkując zwiększeniem jego wydajności i zmniejszeniem emisji spalin. Producent zapewnia, że porównując układy scalone (IC) wcześniejszych generacji do rozwiązania DIFlex, możemy zaobserwować:

Powiązane firmy

Delphi Technologies
  • 20-procentowy spadek kosztów wdrożenia.
  • 25-procentowe zmniejszenie złożoności oprogramowania.
  • 10-krotną poprawę elastyczności napędu wtryskiwacza.
  • 3-krotne zwiększenie możliwości diagnostycznych.

Jeszcze przez wiele lat będziemy obserwować rozwój silników, zarówno w przypadku tradycyjnych, jak i hybrydowych układów napędowych – powiedział Rick Dauch, dyrektor generalny firmy Delphi Technologies. – DIFlex stanowi niezwykły postęp dla naszych klientów, dostarczając im kluczowe rozwiązania potrzebne do obniżenia zużycia paliwa oraz zmniejszenia emisji spalin. Jesteśmy zaszczyceni otrzymaniem nagrody PACE, dlatego chciałbym pogratulować naszym zespołom inżynierów za ich pionierskiego ducha oraz nieprzerwane zaangażowanie w podejmowanie w niesamowicie kreatywny i innowacyjny sposób nawet najtrudniejszych wyzwań technologicznych, jakie stawiają przed nami nasi klienci.

DIFlex korzysta z architektury elektrycznej pozwalającej na generowanie praktycznie nieograniczonej liczby modulacji lub elektrycznych sygnałów sterujących. Z kolei, te modulacje i sygnały optymalizują wydajność wtryskiwacza podczas procesu spalania w dowolnym wewnętrznym silniku spalinowym. Opatentowane funkcje tego rozwiązania pozwalają na dotrzymywanie kroku zmianom technologicznym wprowadzanym w silnikach bez potrzeby wymiany elektronicznej jednostki sterującej silnika (ECU) oraz na zwiększanie precyzji i diagnostyki w czasie rzeczywistym podczas eksploatacji pojazdu. Nowy układ scalony (IC) pozwala na uzyskanie niesamowitej elastyczności dzięki oprogramowaniu bez potrzeby wprowadzania ciągłych zmian sprzętowych.

Elastyczne i łatwe do dostosowania rozwiązanie oznacza, że można wykorzystać ten sam układ scalony w silnikach benzynowych oraz silnikach Diesla o różnych konfiguracjach i liczbie cylindrów, zarówno w samochodach osobowych, dostawczych jak i ciężarowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu producenci pojazdów mogą skorzystać z jednego rozwiązania sprzętowego dla różnych rodzin silników, co generuje oszczędności przy wykorzystaniu efektu skali. Ponadto zaawansowana diagnostyka tego rozwiązania pozwala na lokalizowanie usterek oraz wykrywanie problemów w miarę ich powstawania. Te zaawansowane funkcje są kluczowe dla zapewnienia precyzyjnego dostarczania paliwa w celu optymalizacji osiągów silnika oraz zmniejszenia emisji spalin w długoterminowej perspektywie.

Automotive News od 25 lat przyznaje nagrody PACE dostawcom branży motoryzacyjnej odznaczając ich za niezwykłą innowacyjność, postępy technologiczne oraz wyniki biznesowe. Nagroda jest przyznawana przez niezależny panel technologów i jest uznawana za branżowy wyznacznik innowacyjności. Zwycięzcy zostali wyróżnieni za swoje osiągnięcia podczas wyjątkowej internetowej uroczystości, która odbyła się 28 kwietnia 2020 roku.

Źródło: Delphi Technologies

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę