Oszczędność, jakość i ekologia – trzy zalety części używanych
Coraz więcej osób poszukuje rozwiązań ekonomicznych i ekologicznych. Dlatego na znaczeniu zyskują używane części zamienne, które stanowią realną alternatywą w przypadku braku dostępu części nowych.
Używane części zamienne oferują jakość porównywalną do nowych zamienników, a jednocześnie przyczyniają się do ochrony środowiska poprzez zapewnienie produktowi dłuższego życia na rynku. Dedykowane są nie tylko właścicielom starszych samochodów oraz osobom o ograniczonym budżecie, ale także wszystkim użytkownikom, którzy nie mogą znaleźć na rynku interesującej ich części nowej.
Inter Cars Marketplace to wyjątkowe miejsce, które oferuje możliwość zakupu i sprzedaży używanych części zamiennych oraz innych niezbędnych towarów do codziennej pracy w warsztacie. Jednym z jego aktywnych użytkowników jest Zbigniew Cebulski, właściciel serwisu Cebulski Garage w Nowym Tomyślu.
Jakie czynniki zadecydowały, że w naprawach stosują Państwo również używane części zamienne?
Zbigniew Cebulski, właściciel Cebulski Garage: Używane części stosujemy od początku istnienia warsztatu, czyli około 5 lat. Od ubiegłego roku kupujemy je za pośrednictwem Inter Cars Marketplace. Najczęściej części używane proponujemy klientom, których pojazdy mają już swoje lata lub w przypadku, gdy dysponują oni ograniczonym budżetem.
Chętnie je montujemy, ponieważ części używane są atrakcyjne cenowo, a ich jakość jest porównywalna z nowymi zamiennikami. Prawdą jest też, że taki wybór jest bardziej ekologiczny – to praktyczny wkład i rzeczywiste działanie na rzecz środowiska, w którym żyjemy. Skoro więc zakup takich części jest i tańszy, i przyjaźniejszy dla przyrody, to czemu się na to nie decydować?
Co zadecydowało, że to właśnie Inter Cars Marketplace jest miejscem gdzie kupują Państwo używane części zamienne ?
ZB: Na pewno jest to bardzo proste w obsłudze i wygodne narzędzie. Dużą zaletę jest też to, że towary z Marketplace Inter Cars są bezpośrednio widoczne w Inter Cars e-Catalog, którego w firmie używamy codziennie. Kiedy zamawiamy, części nie musimy więc przeskakiwać między różnymi katalogami czy stronami. Bardzo ułatwia nam to pracę i oszczędza nam czas. Samo zamawianie używanych części w Marketplace też jest bardzo intuicyjne.
Z punktu widzenia mojego biznesu ważna jest też możliwość zwrotu. Towar zakupiony w Marketplace mogę zwrócić w przeciągu 14 dni od jego zakupu – to daje mi spory komfort i poczucie bezpieczeństwa.
Jak dostęp do Inter Cars Marketplace wpływa na Pana biznes?
ZB: Jak w każdym biznesie, tak i w przypadku mojego serwisu, liczy się czas. Szukając nowych części w Inter Cars e-Catalog, dzięki usłudze Marketplace, mamy od razu podgląd na dostępność części używanych. Pozwala to w szybki i prosty sposób skonsultować z klientem decyzję o ich zakupie. Czas od zamówienia do otrzymania części jest krótki, bo to zaledwie dwa dni.
Ważne jest to, że oferta Inter Cars Marketplace daje alternatywę wyboru części, co oznacza, że jestem w stanie zaoferować swoim klientom naprawdę zróżnicowany towar dobrej jakości.Pozwala mi to na rozszerzenie ofertę moich usług o naprawę aut, których właściciele dysponują niższym budżetem.
Czy poleciliby Pan zakup używanych części zamiennych w Inter Cars Marketplace?
ZB: Z oferty Inter Cars Marketplace korzystam od momentu jej uruchomienia. Naprawdę polecam ją wszystkim, którzy stosują w naprawach używane części zamienne. A tym, którzy nie są pewni, czy warto montować w warsztacie taki asortyment, żeby spróbowali.
Jak wygląda w takim razie kwestia części jednoznacznie zużytych w Pana warsztacie, których nie da się już wykorzystać? Jak radzicie sobie Państwo z odpadami?
ZB: W naszym warsztacie korzystamy z usług Bio Service.
Mamy wygospodarowane osobne pomieszczenie z pojemnikami na różne odpady. Każdy z pojemników jest oznaczony odpowiednim kodem odpadów. Zwracamy szczególną uwagę, aby odpady były właściwie posegregowane i przechowywane.
Kiedy potrzebujemy zamówić odbiór, tworzymy zgłoszenie na platformie Bio Service. Jego wypełnienie jest bardzo proste – wystarczy wybrać kod odpadu (lub kilku odpadów) oraz podać szacunkową wagę. Resztą zajmuje się już Bio Service – w umówionym terminie odpady odbiera z warsztatu dedykowana firma a Karta Przekazania Odpadu automatycznie uzupełnia się w systemie BDO.
Czy jest Pan zadowolony z usług świadczonych przez Bio Service?
ZB: Tak, zdecydowanie. Bio Service zapewnia sprawny odbiór odpadów i pomaga w administrowaniu całym procesem. Czas zaoszczędzony dzięki platformie mogę przeznaczyć na inną pracę. Eksperckie wsparcie, które oferują jej specjaliści, sprawia, że nie martwię się tak o ten obszar zarządzania firmą, mimo że w warsztacie samochodowym nie jest to takie oczywiste i proste.
Doceniam także częściowy zwrot kosztów utylizacji odpadów. Otrzymana od Inter Cars refundacja pozwala mi zmniejszyć koszt zakupu kolejnych części.
Dziękuję za rozmowę!
Artykuł sponsorowany Inter Cars