Jakie akumulatory do aut z systemem START-STOP?
Przed opracowaniem systemu START-STOP od akumulatora wymagano w zasadzie tylko jednego – rozruchu silnika i obsługiwania innych elementów wyposażenia samochodu podczas jazdy. System spowodował, że akumulator musi obsłużyć te dodatkowe elementy, gdy silnik samochodu nie pracuje. Wykorzystując więc swoje zgromadzone zasoby energii, akumulator jest rozładowywany i ładowany ponownie po uruchomieniu silnika. AUTOPART, polski producent akumulatorów samochodowych, rekomenduje drugą generację baterii do aut ze START-STOP – Galaxy EFB II.
Galaxy EFB II to nowa generacja akumulatorów samochodowych wykonanych w technologii Enhanced Flooded Battery. Prace nad udoskonaleniami konstrukcyjnymi i elektrochemicznymi wykonane zostały przez zespół ekspercki B+R AUTOPART, we współpracy z ośrodkami badawczymi z Polski i USA. Galaxy EFB II jest produktem innowacyjnym, przygotowanym do pracy w samochodach z systemem START-STOP oraz z licznymi odbiornikami prądu. Akumulatory odpowiadają wysokim wymaganiom środowiskowym, a ich rozwiązania technologiczne mają znaczący wpływ na ograniczenie emisji CO2.
W Galaxy EFB II zastosowano szereg udoskonaleń zarówno w zakresie komponentów chemicznych, jak i konstrukcyjnych, które wpływają na najważniejsze parametry eksploatacyjne akumulatora, czyli DCA (dynamiczne przyjmowanie ładunku) oraz ilość wykonywanych mikrocykli.
DYNAMIC CHARGE ACCEPTANCE
Dynamiczne Przyjmowanie Ładunku (DCA) to wskaźnik mówiący o łatwości przyjmowania ładunku elektrycznego. Akumulatory w pojazdach z systemem START-STOP narażone są na pracę w stanie niepełnego naładowania – im wyższy wskaźnik DCA, tym szybciej uzupełniane są braki prądu wynikające z jego poboru przy systematycznym uruchamianiu silnika przez ten system. Nowa generacja Galaxy EFB II posiada ten parametr ponad 3-krotnie większy niż wymaganie stawiane przez normę PN EN50342-6*.
*Akumulatory ołowiowe rozruchowe – akumulatory do pojazdów START-STOP
Wysokie DCA to oszczędność paliwa i ograniczenie emisji CO2 oraz szybsze ładowanie akumulatora, szczególnie w warunkach zimowych i podczas jazdy w korku. Ponadto, parametr ten zapewnia zwiększoną odporność układu zasilania w pojazdach, dzięki wyższemu średniemu poziomowi naładowania i krótszym okresom użytkowania nienaładowanego akumulatora. To również daje możliwość zmniejszenia masy i rozmiarów akumulatora dla pracy w stanie niepełnego naładowania - będącego częstym powodem uszkodzenia akumulatora (poprzez zasiarczenie).
4x MICROCYCLE ENDURANCE
Liczba mikrocykli to kluczowy parametr wytrzymałościowy akumulatora w technologii EFB. Szczególnie w ruchu miejskim i aktywności systemu START-STOP, kiedy samochód wielokrotnie częściej korzysta ze zdolności rozruchowej akumulatora – im więcej mikrocykli wykona akumulator, tym większa jest jego trwałość. Poprzez wzmocnioną konstrukcję wewnętrzną akumulatora oraz udoskonaloną płytę, akumulator Galaxy EFB II osiąga nawet 4-krotnie większą trwałość cykliczną w porównaniu do konwencjonalnych produktów.
NANO POWER CARBON
Każdy akumulator typu EFB zawiera dodatek węglowy w płycie ujemnej. W Galaxy EFB II zastosowano nowy rodzaj dodatku węglowego, który następnie połączono z udoskonaloną kompozycją ekspandera i dodano do masy czynnej w płycie ujemnej. Zabiegi te poprawiły wytrzymałość i zdolność przyjmowania ładunku akumulatorów.
W Galaxy EFB II zastosowano również nowy rodzaj wieczka typu „double lid” o konstrukcji labiryntowej, które umożliwia eliminację oparów elektrolitu oraz skraplanie gazów wytwarzanych w akumulatorze, a następnie ich powrót do cel.
Galaxy EFB II jest akumulatorem bezobsługowym, wykazującym bardzo niskie zużycie wody. Przeznaczony jest do samochodów często użytkowanych w ruchu miejskim, także tych starszej generacji, nie posiadającej systemu START-STOP. Znacząco wpływa na obniżenie emisji spalin, przez co jest przyjazny środowisku. Akumulatory Galaxy EFB II dostępne są w pojemnościach od 60 do 105 Ah, a w wersji dla samochodów azjatyckich od 65 do 90 Ah.
RECYKLING
Akumulator Galaxy EFB II jest produktem, który podlega recyklingowi. Podczas zakupu nowego produktu, należy zwrócić zużyty akumulator w miejscu zakupu. Z akumulatorów odzyskiwany jest ołów, polipropylen oraz elektrolit. W procesie recyklingu w hutach i innych zakładach przetwarzania otrzymywane są komponenty ponownie wykorzystywane w produkcji akumulatorów.
Źródło: Autopart
AUTOPART SA
AUTOPART to polski producent akumulatorów do wszystkich typów pojazdów, zatrudniający blisko 400 osób. Firma powstała 40 lat temu w Mielcu, gdzie do dziś mieści się zakład produkcyjny. AUTOPART wykorzystuje najnowsze technologie, osiągnięcia robotyki i automatyzacji. Rocznie firma produkuje 2,5 mln akumulatorów, z czego aż 70% trafia do 50 krajów na całym świecie. Marka AUTOPART obecna jest w całej Europie, Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Oferta:
Akumulatory kwasowo-ołowiowe: standardowe (również JIS), SMF, EFB, deep cycle – przeznaczenie: samochody osobowe, dostawcze, ciężarowe, maszyny i urządzenia rolnicze, łodzie i kampery, pojazdy specjalistyczne.