Bezpiecznie z DENSO

Jedną z tych technologii jest ulepszony, bardziej skuteczny radar pracujący w zakresie fal milimetrowych, wprowadzony na europejski i japoński rynek w ubiegłym roku. Nowy czujnik charakteryzuje się dłuższym i szerszym zakresem wykrywania, co pozwala poprawić szybkość reagowania aktywnych systemów bezpieczeństwa, takich jak system ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre-crash Safety System) oraz system dostosowujący prędkość pojazdu ACC (Adaptive Cruise Control).
Nowy, wielostrefowy radar DENSO ma podobny rozmiar, co poprzedni model, ale dzięki starannej selekcji materiałów jest znacznie tańszy i ma lepsze osiągi. Umożliwia wykrywanie pojazdów w odległości do 205 metrów i w promieniu ±18° (przy odległości innego pojazdu ok. 35 metrów od czujnika). Poprzedni model wykrywał samochody w odległości 151 metrów i w promieniu ±10°.
"Większy zakres wykrywania umożliwia pojazdom wyposażonym w system ACC utrzymać bezpieczną i stałą odległość od pojazdów znajdujących się przed nimi, nawet podczas jazdy z większą prędkością" - mówi Hiroyuki Wakabayashi, dyrektor wykonawczy DENSO Information and Safety Systems Business Group. „Szerszy kąt detekcji pozwala pojazdowi szybciej i w odpowiedni sposób reagować na zachowania kierowców innych pojazdów, np. na zakrętach i skrzyżowaniach".
Nowy radar pracujący w zakresie fal milimetrowych jest dostępny jako opcja fabryczna dla samochodu Mazda6, którego produkcję rozpoczętego w Europie i Japonii w ubiegłym roku. W najbliższej przyszłości planowane jest wprowadzenie czujnika na wszystkie rynki samochodowe - DENSO będzie stopniowo udostępniać nowy system czujników radarowych fal milimetrowych dla kolejnych modeli pojazdów na całym świecie.
Drugą technologią, którą DENSO intensywnie rozwija, jest wyświetlacz TFT LCD Head-Up Display (HUD), który ma zostać wprowadzony na rynek w roku 2015. Wyświetlacz DENSO będzie największym tego typu urządzeniem na świecie. Stworzony po to, by wspomagać koncentrację kierowcy (utrzymywanie wzroku na drodze, a rąk na kierownicy), wyświetlacz HUD pokazuje istotne dla prowadzącego informacje - takie jak prędkość pojazdu - na przedniej szybie samochodu. Dzięki temu kierowcy mogą łatwo uzyskać ważne dane, wciąż skupiając się na drodze.
„Jesteśmy przekonani, że powrót technologii HUD - udoskonalonej i wykorzystanej w celu podniesienia bezpieczeństwa - będzie sukcesem na światowym rynku", twierdzi Reben Werman, Manager w Body Component Systems of DENSO International America.
Nowy wyświetlacz HUD DENSO można wykorzystać do prezentowania informacji dostarczanych przez inne technologie oparte na pracy czujników (np. ostrzeganie kierowców o zbliżających się pieszych, informacje o przeszkodach lub wyświetlanie wirtualnych linii wyznaczających krawędzie jezdni w nocy bądź w złych warunkach pogodowych). Wyświetlacz HUD jest także pomocny w nawigacji pojazdów: na przedniej szybie mogą być wyświetlane np. kierunek jazdy i pasy jezdni; informacje są przekazywane kierowcy szybciej i bardziej naturalnie. Zwiększono również jasność wyświetlacza, aby zapewnić lepszy i wyraźniejszy obraz nawet w pełnym słońcu.
W roku 2012 korporacja DENSO wprowadziła kolorowy wyświetlacz TFT HUD na rynek koreański, a obecnie pracuje nad innymi programami dla pojazdów z rynków azjatyckich, Ameryki Północnej i Europy.
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.denso-am.pl.



