Ruszają audyty higienicze dla salonów dealerskich

20 lipca rozpoczął się projekt audytów sanitarnych dealerskich salonów i serwisów – projekt partnerski organizowany jest przez renomowaną jednostkę certyfikującą TÜV SÜD Polska i firmę konsultingową DCG Dealer Consulting, pod patronatem Związku Dealerów Samochodów. Celem programu jest potwierdzenie audytami najwyższych standardów higienicznych realizowanych już od kilku miesięcy w polskich firmach dealerskich i zapewnienie klientów, że salony dealerskie przywiązują najwyższą wagę do spraw związanych ze standardami higieny i bezpieczeństwa.
Wielu epidemiologów uważa, że jesienna druga fala epidemii jest nieunikniona. Ale ani Polski, ani branży sprzedaży i serwisowania samochodów nie stać już na drugi całkowity lockdown. Dlatego należy wdrożyć i sprawdzić wszystkie procedury, zapewniające klientom i pracownikom bezpieczeństwo, także w okresie zwiększonej ilości zakażeń koronawirusem.
Zapewnienie klientów i pracowników, że obiekt dealerski został sprawdzony przez niezależnych audytorów renomowanej międzynarodowej jednostki certyfikującej i spełnia wszelkie wymagania prawne, a także najwyższe standardy i wytyczne władz sanitarnych i organizacji branżowych z pewnością przyczyni się do utrzymania zaufania klientów i ułatwi im podjęcie decyzji o wizycie w salonie czy serwisie.
Pozytywne przejście audytu uprawni dealera do oznakowania swojego salonu naklejkami potwierdzającymi pozytywne przejście audytu i zapewniającymi o najwyższych standardach sanitarnych panujących w danym obiekcie.
Wszystkie szczegóły dotyczące projektu audytów higienicznych COVID-19 znajdują się na dedykowanej projektowi stronie internetowej: https://audytcovid.miesiecznikdealer.pl/.
Program audytów higienicznych salonów dealerskich realizowanych przez TÜV SÜD Polska jest kolejnym krokiem mającym w pełni przygotować polską branże dealerską do „nowej rzeczywistości sanitarnej” oraz zapewnić klientom i pracownikom firm dealerskich jak najwyższy standard bezpieczeństwa.
Od maja polscy dealerzy wdrażają już przygotowane przez Związek Dealerów Samochodów „Wytyczne dla funkcjonowania stacji dealerskich w okresie epidemii koronawirusa” – podstawowy kodeks zachowań i warunków działania stacji dealerskiej w okresie pandemii, opracowany na podstawie zaleceń władz sanitarnych oraz polskich i europejskich „dobrych praktyk”.
Teraz przyszedł czas na kolejny krok – sprawdzenie i zaudytowanie tych założeń przez jedną z najważniejszych firm audytorskich w Europie – TÜV SÜD Polska.
Źródło: Związek Dealerów Samochodowych