Bogdan Kruk
Redaktor
autoEXPERT
Redaktor miesięcznika „autoEXPERT”
Diagnostyka samochodowej instalacji elektrycznej nie wymaga zastosowania zaawansowanych urządzeń pomiarowych.
Ciepło wydzielane przez przewodnik w czasie przepływu prądu może być zjawiskiem niepożądanym.
Czyszczenie parownika w układzie klimatyzacji pojazdu jest niezbędne w zapewnieniu optymalnego działania systemu chłodzenia oraz wysokiej jakości powietrza w kabinie.
Filtry powietrza i oleju wpływają na jakość powietrza w kabinie, a filtry oleju wyznaczają granice możliwości nowoczesnych silników spalinowych.
Kontrola ciśnienia w oponach zapewnia bezpieczeństwo i zwiększa wydajność pojazdu. System, który za nią odpowiada, dostarcza nie tylko informacji o aktualnym ciśnieniu w oponach, ale także ostrzega w przypadku zaistniałych nieprawidłowości.
Wzrost popularności specjalnych olejów silnikowych spowodował pewne zamieszanie w kwestii ich właściwego zastosowania.
W warsztacie samochodowym, gdy pojawia się temat naprawy zacisków hamulcowych, pojawiają się też pytania: czy warto przystąpić do regeneracji tych elementów czy może lepiej zdecydować się na zakup nowych?
Kiedy zastanawiamy się, czego nie powinno zabraknąć w każdym warsztacie motoryzacyjnym, w pierwszej kolejności przychodzą nam na myśl podnośniki, profesjonalne narzędzia i testery diagnostyczne.
W dzisiejszym świecie „dobrze przygotowane stanowisko pracy” oznacza komfort przebywania w nim oraz bezpieczne użytkowanie przestrzeni, jak również sprzętów tam zgromadzonych.
Sukces każdego nowego wynalazku wynika z holistycznego podejścia do oceny jego zalet i wad. W przypadku elektrycznych hamulców postojowych (electric parking brake – EPB) zwycięstwo technologii jest jasne.