Volkswagen określił swój cel podczas minionego już Tech Day 2023. Jest nim opracowanie układu napędowego dla aut elektrycznych wyłącznie z własnych podzespołów. Dlatego też Grupa opracowuje własny falownik oraz system zarządzania termicznego.
Podczas Tech Day 2023 część Volkswagen Group Technology przedstawiła nadchodzące innowacje w samochodach elektrycznych w zakresie akumulatorów, ładowania i komponentów elektronicznych.
Ford zwiększa atrakcyjność oferty popularnego siedmiomiejscowego samochodu wielozadaniowego Tourneo Connect 1,2, wprowadzając pierwszy w segmencie zaawansowany hybrydowy układ napędowy typu plug-in.
Sogefi, firma zajmująca się produkcją części motoryzacyjnych wchodząca w skład Grupy CIR, jest dostawcą oryginalnych części modułu filtrowania oleju zainstalowanego w silniku 3,9 l, V8 w Ferrari 720-cv.
Poprzez pierwszy wirtualny wgląd w układ napędowy BMW i Hydrogen NEXT producent samochodów premium potwierdza swoje zaangażowanie w przemyślane i konsekwentne dążenie do bezemisyjnej mobilności.
Hybrydowy układ napędowy to taki napęd, który może wykorzystywać dwa odmienne źródła energii (lub więcej) do niezależnego napędzania samochodu.
Podczas seminarium internetowego MOBEX MAHLE zaprezentuje w pełni zintegrowany i modułowy napęd hybrydowy gotowy do zastosowania w szerokiej gamie pojazdów. Opisywany układ napędowy typu plug-in dostępny będzie w wersji 2- lub 3-cylindrowej z turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Ma on być bardziej opłacalny, kompaktowy i lżejszy od obecnych technologii hybrydowych.
Aby podwozie mogło skutecznie spełniać swoje zadania, niezbędna jest odpowiednia przyczepność kół na drodze.
Rok po wprowadzeniu technologii e‑POWER w modelu Qashqai Nissan rzucił wyzwanie grupie twórców internetowych z kilku krajów europejskich. Zadaniem uczestników rywalizacji było przejechanie 1000 kilometrów drogami Sardynii na jednym zbiorniku paliwa.
Po wprowadzeniu w ubiegłym roku innowacyjnego zespołu napędowego e‑POWER w modelu Qashqai, Nissan opracował limitowaną wersję tego kultowego crossovera.
Silniki Diesla oferują mniejsze zużycie paliwa przy jednocześnie mniejszej emisji dwutlenku węgla w spalinach.
ProfiAuto przygotowało ranking samochodów z najczęstszymi usterkami układu napędowego. Największą niezawodnością mogą pochwalić się modele japońskich i niemieckich marek.
Historia retardera, czyli hydraulicznego zwalniacza lub hamulca długotrwałego działania, zaczęła się w 1950 roku w Górach Skalistych w Stanach Zjednoczonych. Powstawał tam problem wyhamowania coraz dłuższych i cięższych składów kolejowych na zjazdach. Równolegle ze skonstruowaniem przez firmę Voith układów napędowych do lokomotyw powstał pierwszy retarder hydrauliczny.
Porsche poszerza gamę swojej w pełni elektrycznej sportowej limuzyny o warianty Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT z pakietem Weissach.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu