Jak wyglądała rejestracja nowych samochodów w Europie w 2022 roku? ACEA, czyli Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów, przedstawia interesujące dane.
Jednym z nierozwiązanych od wielu lat problemów są działania samorządów w zakresie rejestracji pojazdów i wydawania dokumentów z tym związanych. Naturalnym jest, że dopuszczanie pojazdów do ruchu po drogach publicznych i ich rejestracja jest zadaniem administracji istotnym z punktu widzenia całości państwa. W drodze wyjątku i przede wszystkim dla wygody obywateli ustawodawca zdecydował się jednak powierzyć to zadanie organom samorządu terytorialnego, jakim są starostowie.
Toyota wzmacnia pozycję lidera polskiego rynku samochodów osobowych z ogromną przewagą aż 25 tys. egzemplarzy nad drugą marką w zestawieniu. Od stycznia do sierpnia 2023 roku zarejestrowano w Polsce 58 623 auta osobowych marki, czyli o 17% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Toyoty wzrósł do 18,8% (+1 p.p.).
Polacy są unijnymi liderami w liczbie posiadanych samochodów – wynika z danych Eurostatu. W 2021 r. w Polsce było najwięcej zarejestrowanych aut osobowych w całej Unii Europejskiej (687) w przeliczeniu na 1000 mieszkańców.
Decydując się na zakup samochodu, zwracamy uwagę na szereg jego cech: przebyte kilometry, usterki, naprawy. Zdarza się, że sprzedający naginają rzeczywistość, podając nieprawdziwe informacje w opisie oferty.
W grudniu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 61 419 sprowadzonych z zagranicy używanych samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony. To o 11,8% więcej niż rok wcześniej.
Grudniowa edycja raportu, ostatnia za rok 2023, została wzbogacona o dodatkowe informacje dotyczące zagregowanych w ostatnich 12 miesiącach danych rejestracyjnych.
Ministerstwo Cyfryzacji przeszukało bazę Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) w poszukiwaniu bardziej egzotycznych niż Niemczy czy Francja kierunków sprowadzanych samochodów. Wyniki badania są zaskakujące... i bardzo egzotyczne.
Automotive Job Fairs to jedyne w swoim rodzaju Targi Pracy, Staży i Praktyk, połączone z networkingowym wydarzeniem B2B dla branży motoryzacyjnej.
„Łódź. Gigantyczne kolejki do wydziałów komunikacji”, „Tczew. Ogromne kolejki do wydziału komunikacji”, „Długie kolejki do rejestracji pojazdów w Jaśle i Mielcu” – to tylko pierwsze z brzegu tytuły, jakie obiegają polskie media od połowy grudnia. I nie wydaje się, żeby miało się coś zmienić w najbliższym czasie.
Według danych z końca października 2021 r., w Polsce były zarejestrowane łącznie 33 143 samochody osobowe z napędem elektrycznym. Przez pierwsze dziesięć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 14 549 sztuk, tj. o 105% więcej niż w analogicznym okresie 2020 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSPA.
Zmiany w rejestrowaniu i składaniu zawiadomień o nabyciu i zbyciu pojazdu weszły w życie 1 stycznia 2024 roku. Wciąż wielu sprzedawców i prywatnych właścicieli ma wątpliwości względem poprawnej interpretacji nowych przepisów.
Niebawem zgłoszenie zakupu używanego auta ma zostać zastąpione koniecznością jego rejestracji.
Instytut SAMAR: w minionym roku zarejestrowano w Polsce 419 765 nowych, osobowych samochodów (-6% w porównaniu z 2021 r.), z czego 102 818 (-6,9%) przypada na auta siedmiu marek reprezentowanych przez Volkswagen Group Polska.
Pandemia koronawirusa mocno uderzyła w branżę motoryzacyjną. Tegoroczny kwiecień był najsłabszym miesiącem od 15 lat. Sprzedaż samochodów osobowych spadła o 67% a dostawczych – o 55%. W połączeniu ze wzrostem cen aut ze względu na wyższe normy bezpieczeństwa czy emisji CO2 spadku sprzedaży może nie udać się odrobić. – Nawet jeśli założymy najbardziej optymistyczny scenariusz, to spadek w całym roku wyniesie kilkadziesiąt procent – ocenia Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu