Decydując się na zakup samochodu, zwracamy uwagę na szereg jego cech: przebyte kilometry, usterki, naprawy. Zdarza się, że sprzedający naginają rzeczywistość, podając nieprawdziwe informacje w opisie oferty.
W tym tygodniu, jak informuje IBRM Samar, Rada Ministrów omówi projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, wprowadzającej tzw. profesjonalną rejestrację pojazdów. Na nowe rozwiązania branża czeka od lat.
Pod koniec stycznia bieżącego roku weszła w życie ustawa, która zezwala na zachowanie tego samego numeru rejestracyjnego pojazdu podczas „przerejestrowania”. Równocześnie rozszerzono katalog pojazdów wycofanych z ruchu o samochody osobowe. Od września koniec z kartą pojazdu i nalepkami.
Nowelizacja ustawy Prawo o ruchu drogowym wprowadza nową formę czasowej rejestracji pojazdów. Dzięki niej firmy będą mogły przeprowadzać jazdy testowe bez konieczności rejestracji każdego pojazdu w urzędzie.
Jednym z nierozwiązanych od wielu lat problemów są działania samorządów w zakresie rejestracji pojazdów i wydawania dokumentów z tym związanych. Naturalnym jest, że dopuszczanie pojazdów do ruchu po drogach publicznych i ich rejestracja jest zadaniem administracji istotnym z punktu widzenia całości państwa. W drodze wyjątku i przede wszystkim dla wygody obywateli ustawodawca zdecydował się jednak powierzyć to zadanie organom samorządu terytorialnego, jakim są starostowie.
Sejm 26 maja przegłosował projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania skutków kradzieży tożsamości. W pierwotnej wersji, która wpłynęła do Izby 22 maja, praktycznie nie było przewidzianych zmian w ustawie „Prawo o ruchu drogowym”. W ostatniej chwili zgłoszono jednak autopoprawkę, a ta zawiera dość istotne zmiany dla branży motoryzacyjnej.
Czy urzędnik może wystawić czasowe dopuszczenie do ruchu, nie znając stanu technicznego pojazdu?
Niebawem zgłoszenie zakupu używanego auta ma zostać zastąpione koniecznością jego rejestracji.
W ostatnim miesiącu 2022 roku liczba rejestracji była większa zarówno w stosunku do listopada minionego roku, jak i grudnia roku 2021. W grudniu ub.r. samochody klasy premium miały drugi po marcu najwyższy w historii udział w polskim rynku nowych samochodów osobowych.
Jak czytamy w najnowszym raporcie kwartalnym KPMG i PZPM, po trzech kwartałach 2022 roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce wyniosła 317 tys. pojazdów i jest o 9% niższa w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
Grudniowa edycja raportu, ostatnia za rok 2023, została wzbogacona o dodatkowe informacje dotyczące zagregowanych w ostatnich 12 miesiącach danych rejestracyjnych.
Automotive Job Fairs to jedyne w swoim rodzaju Targi Pracy, Staży i Praktyk, połączone z networkingowym wydarzeniem B2B dla branży motoryzacyjnej.
Zmiany w rejestrowaniu i składaniu zawiadomień o nabyciu i zbyciu pojazdu weszły w życie 1 stycznia 2024 roku. Wciąż wielu sprzedawców i prywatnych właścicieli ma wątpliwości względem poprawnej interpretacji nowych przepisów.
Od 1 stycznia 2024 roku w Polsce obowiązywać będą istotne zmiany w Prawie o ruchu drogowym. Ustawa wprowadza obowiązek przerejestrowania pojazdu w ciągu 30 dni od nabycia na terenie kraju lub sprowadzenia z zagranicy.
W lipcu Ukraińcy kupili ponad 4,6 tys. nowych i używanych samochodów elektrycznych. To o 70,4% więcej niż w lipcu ubiegłego roku i o 1,3% więcej niż w czerwcu 2023 r.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu