Przepisy dotyczące emisyjności silników spalinowych stają się coraz bardziej restrykcyjne.
Podczas pomiaru głębokości bieżnika warto zamiast pomiaru ręcznego zastosować rozwiązania automatyczne.
Pomiary wykonywane na stacji kontroli pojazdów mają udowodnić sprawność badanych pojazdów.
Wiele mówi się o sprawności zawieszenia, układu kierowniczego i hamulców oraz stanie amortyzatorów, opon i geometrii zawieszenia. Bezpośrednio dotykamy tych zagadnień podczas okresowych badań technicznych. Wówczas diagności powinni zbadać m.in. zbieżność kół. Robią to jednak jedynie zgrubnie na stanowisku przejazdowym.
Obecny poziom nowych technologii pozwala w sposób precyzyjny kontrolować wiele dziedzin życia. Mamy inteligentne domy, elektryczne samochody, trwają prace nad autonomiczną jazdą. Elektronika staje się także powszechnym elementem pojazdów użytkowych, przyczep i naczep. Instalowane w nich układy EBS są precyzyjne, kontrolują naczepy przez autodiagnostykę, dzięki czemu kierowca jest na bieżąco informowany o wykryciu nieprawidłowości w naczepie.
Kontrola i regulacja zawieszenia pozwalają na ustalenie takich jego parametrów, które będą gwarantowały bezpieczeństwo poruszania się po drodze. Poprawnie wyregulowana geometria ma niebagatelny wpływ na żywotność niektórych elementów zawieszenia.
Ponieważ nie wszyscy kierowcy są świadomi, że kontrola i ewentualna regulacja geometrii kół w samochodzie powinna być regularną czynnością, jaką przeprowadza się w warsztacie samochodowym, warto ich o tym uświadamiać.
Jak nakłonić klienta do regularnej kontroli geometrii?
Siłowniki elektryczne turbosprężarek samochodowych (z ang. Rotary Electric Actuator, w skrócie REA) od dawna przysparzają trudności warsztatom zajmującym się regeneracją tego podzespołu.
Do definiowania wielkości dawki wtryskiwanego paliwa, sterowania wartością kąta wyprzedzenia zapłonu i kontroli usuwania par paliwa ze zbiornika paliwa sterownik silnika wykorzystuje sygnał z przepływomierza powietrza.
Poduszka amortyzatora, czyli popularne „mocowanie” tego elementu, to jedna z integralnych części zawieszenia, mająca bezpośredni wpływ na nasze bezpieczeństwo. Odpowiada ona za stabilizację amortyzatora, a tym samym odpowiednie prowadzenie auta oraz komfort jazdy. O czym pamiętać wymieniając poduszkę amortyzatora i czy po naprawie konieczna jest regulacja geometrii?
Urządzenie z automatycznym przesuwem kamer pomiarowych w ofercie Italcom.
Regularna kontrola geometrii zawieszenia jest obowiązkową czynnością serwisową w każdym samochodzie. Na rynku dostępnych jest jednak wiele specjalistycznych maszyn, wykorzystujących technologię 3D, które umożliwiają jej korektę z niezwykłą precyzją. Nieprawidłowo ustawiona geometria zwiększa spalanie oraz przyczynia się do nadmiernego zużycia opon oraz elementów zawieszenia i układu kierowniczego. Na co zatem zwrócić uwagę podczas jej kontroli i regulacji?
Nowością w ofercie firmy Ekolab jest laserowe urządzenie GeoLux do ustawiania kół w pojazdach.
Silnik Diesla bazuje na samoczynnym zapłonie paliwa. Aby ten dochodził do skutku, konieczne jest zachowanie kilku warunków.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Partnerzy portalu